Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 October 2010

Buat Malu Kaum Katak

Bhai... dulu-dulu.. jauh disatu sudut dunia... didalam sebuah negara ... dimana raja-rajanyer amat suka membela katak... maka ader lah seekor katak yang cuma menonjolkan dirinya ... katak tersebut berbuat demikian hanyalah sebagai usaha untuk memenuhkan perut dan mulutnya sahaja... Katak itu bukanlah dari jenis katak bangsawan... akan tetapi ianya hanyalah cuma dari spesis katak puru yang spastik...

Raja-raja yang suka membela katak-katak ini bukanlah juga kerana kehenseman dan kemanjaan katak tersebut melainkan kerana hanya katak-katak ini sahajalah yang selalu mengampu dan membodek raja-raja ini...

Rakyat jelata cukup meluat dengan perangai katak belaan raja-raja ini... tapi nak buat camana... sudah menjadi kegilaan raja untuk membelai dan menyimpan katak-katak ini... Bilangan katak-katak belaan ini semakin hari semakin banyak bilangannya... bukanlah kerana terhasil atas sebab panjangnya musim mengawan... tetapi... ini kerana terlalu banyak berlaku aktiviti pengklonan katak-katak yang dilakukan oleh mereka-mereka yang rapat dengan golongan diraja ini...

Aksi yang selalu ditonjolkan oleh katak-katak ini memanglah menyebabkan rakyat jelata menjadi meluat dan menyampah.. namun bagi golongan bangsawan.. aksi katak-katak ini tidak lebih dari menjadi badut dalam majlis di Istana...

Tetapi dalam banyak-banyak katak yang melepak ditangga Istana tue.. ader seekor katak (spesis katak puru) yang paling kuat berbunyi.. malah rakyat cukup kenal akan katak puru ini... katak puru ini akan berbunyi nyaring pagi dan petang.. hanya kerana nak dapat perhatian dari para raja-raja... cukup meluat katak-katak yang lain... bukan sebab apa.. sebab katak puru ini dengan bangganya menabalkan dirinya sendiri sebagai ketua segala katak... hahaha... sampaikan dibuat satu persatuan katak yang secara otomatiknya menyebabkan katak puru tersebut menjadi ketuanya..

Namun... dalam pada itu beberapa tindakan katak puru ini (yang merasa dirinya adalah ketua kepada kaum katak) telah menyebabkan katak puru ini mendapat kecaman semua pihak... sebagai contoh.. katak puru ini paling suka melabelkan binatang lain sebagai GOYYIM (binatang ternakan)... malah katak puru ini tidak akan menghormati mana-mana binatang lain walaupun binatang itu adalah ular. Sedangkan makanan asasi ular adalah katak... hahaha

Tapi rakyat kini telah bersedia untuk menggunakan pelbagai cara untuk memastikan spesis katak yang ada didalam negara tersebut dapat dikurangkan walaupun tidak dapat dihapuskan sama sekali... Antara cara-cara yang terbaik yang telah difikirkan adalah dengan menggunakan ular sawa dan burung hantu...

Sasaran utama rakyat sebenarnya bukanlah pada semua spesis katak... sebagai permulaan .. cukup dengan hanya menghapuskan katak puru yang seekor nih... yang selalu buat malu kaum katak ... biler katak ini dapat dihapuskan sama sekali.. pastinya katak-katak yang lain akan bertempiaran lari menyelamatkan diri... ataupun bertransformasi menjadi putera raja ataupun manusia biasa.... hahaha

Aper-aper pon... lambat laun... spesis katak ini pasti akan terhapus dari dunia ini... hahaha

2 comments:

  1. BRO APA NAK KATA KATAK SEKOR NI SPESIS SAJA KATAK TAPI KULIT DIA MACAM KULIT BABI JADI TAK MAKAN SAMAN LA APA PUN ! DIA DAH LAMA DAAH DIKLONKAN KULIT BABI ATAU LEBIH LEMBUT KULIT KHINZIR,PULAK TU BUKAN KHINZIR JENIS DARI HUTAN PUNYA ! KALU DARI HUTAN PUNYA LASAK LA SIKIT TAPI YANG SEKOR NI HANYA LASAK KERIAU & SUARA SAJA ! TAPI TELO TADAK LOR !

    ReplyDelete
  2. Bhai Amuraria...

    Hehehehe.... katak nih dah masuk spital la.... sakit jantung... terkojut....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja