Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 October 2010

Sikitnya Hutang Negara

Ala.... sikitnya hutang negara... hahaha... baru cecah RM362.39 bilion .... tak banyak lagi tue... memang la nilai tue tertinggi disepanjang Malaysia merdeka... tapi itu semua kira cikai lagie...

Hua.... ini macam kalu... kita punya Kementerian Kewangan dan Perdana Menteri banyak pandai la manage ekonomi... Sure hutang bertimbun nih datang dari zaman Pak Lah... hahaha... Zaman Che Det dulu.. memang la banyak hutang bertimbun... tapi semua dok bawah OSA... jadi takder sapa tau... sapu masuk bawah karpet la...

Zaman Pak Lah... hutang bercambah... tapi itu kira sikit tue.. Khairy Jamaluddin tak sempat nak tambah kasi banyak... Pak Lah sudah get-out... hahaha... Nih zaman Najib hutang bertimbun nih bukan sebab apa... sebab semua nak jaga hati Rosmah....

Itu hari Pak Lah repair Sri Perdana di Putrajaya... tapi repair sikit jer... masuk jer Rosmah... hahaha... lagi banyak dier repair... hahaha.... kira Rosmah tak guna abis lagie nih... hahaha...

Ini macam kalu punya hutang.... berapa ratus tahun baru boleh kasi setel... hahahaha... nak tanya lagie nih... ini semua hutang dengan sapa... dengan luar negeri ker... atau dalam negeri... kalu dalam negeri... hutang tue rembat kat sapa... Bank ker.... takkan la bank kat Malaysia nih ader modal banyak tue... hahaha...

Ini tak lain tak bukan hutang dengan KWAP... KSWP... LTAT dan macam-macam lagie... hahaha...

Orang kampung patut tau ini cerita... cepat kasi heboh... bagitau semua yang Najib Razak memang pandai jaga ekonomi... sampaikan Malaysia berhutang RM362.39 bilion.... sikit tue.... sampai ke cicit pon sure tak abis bayar lagie... hahaha...

Kalu dah hutang banyak nih... aper cerita pulak dengan Scriptless Government Bond yang kerajaan kuarkan dua tahun sudah... itu macam kalu... boleh bayar ka biler sampai masa bon tue matang... sure tak boleh bayar punya... hahaha... hancuss la ini macam...

Kalu kasi lagi lima tahun UMNO/BN pegang ini negara... sure hutang boleh cecah RM500 bilion... hahaha.... bijak.. bijak.....

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1