Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 September 2017

Mata Duitan ???

Bhai/DeeDee ....

Hahaha.... Dari sekecik-kecik makhluk Allah spesis Dewata Raya yang berkayangan di Jalan Duta sambil makan tanggung berak cangkung..  sampailah sebesar-besar makhluk Allah Taala yang bertungkus lumus membanting tulang mencari hasil bumi di dalam hutan dengan bercawat.... semuanya mata duitan....

Yang Dewata Raya dan para Dewata spesis makan tanggung berak cangkung perasan lepak kayangan tue memang jenis pelahap... spesis tak guna walau sekupang.... Sudah lah malas bekerja... ader hati perasan diri jadi tuan... semua mau orang angkat, puja puji dan buatkan untuk dier... pergi mampos la... huhu

Dulu yang jual negara ni saper? bukan orang biasa tapi Dewata yang jual dengan nilai berapa ribu jer dolar Sepanyol.... huhu... bodo nak mampus 130 keturunan Dewata ni...

Baik lagi makhluk Allah Taala yang keluar pagi berkerja mencari rezeki dalam pelbagai bentuk secara ikhlas... mendidik anak bangsa... memberikan perkhidmatan kepada warga awam... melaksanakan segala macam tugas ... atau sekadar menjual hasil hutan di Cameron Highland... itu semua ada makna...

Kita memang mata duitan... sebab duit itu adalah penggerak ekonomi dan kehidupan... Aper pun... jangan ingat lebai pon tak mata duitan... 90 juta la bhai... bukan kecik anak... hahaha... gua tak kata tunai atau cash aaaa... Aper ader hal ... berapa percent ja dari 2.6 biliun.... hahaha

Aper pon... masa nak nikah pon kita lafaz "Aku terima nikahnya sipulan binti sipulan dengan mas kahwinnya dua puluh dua ringgit lima kupang tunai" .... tunai @ cash tu bhai.... nampak sangat kan mata duitan.... hahahaha

Patutnyer kita lafaz "Aku terima nikahnya sipulan binti sipulan dengan maskahwinnya dua puluh dua ringgit lima kupang tunai kerana Allah Taala" ..... bukankah ini lebih baik.... adoyailah...

Ader paham ka??

1 comment:

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja