Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 November 2018

23 Nov

Bhai/DeeDee semua ...

Semalam 23 Nov ... Ada banyak benda yang berlaku pada tarikh itu... Gembira ader, sedih ader dan macam-macam lagi...

Tapi Jumaat semalam (23 Nov 2018) ader isu yang menarik perhatian seluruh warga Malaysia...

Semalam PM telah menegaskan bahawa ICERD tidak akan dilaksanakan di Malaysia... Finite .... Tapi masih ader suara-suara sumbang dari orang-orang yang beragenda untuk kekal menghasut rakyat Malaysia bab perkauman dan sentimen agama...

Dua benda ni... Perkauman dan sentimen agama sebenarnya boleh menjadi punca pergaduhan kaum dan pemberontakan... Malah apa yang pernah berlaku di Balkan sekitar tahun 90'an antara Serbia, Bosnia-Herzegovina, Slovenia, Croatia, Montenegro dan Mecedona ... Semua ni dulunya bawah Yugoslavia .... Ethnic Cleansing ... Semua tu sebab isu perkauman dan sentimen agama...

Sampaikan gua dan beberapa rakan lagi dari AGENSI serta anggota ATM dan PDRM Malaysia pernah berkhidmat disana untuk membantu mengawal suasana... tapi tugas kami dari AGENSI tak sama dengan tugasan ATM dan PDRM.

So bayangkanlah.... Berapa ramai yang maut dan terkorban masa tu... Yang mencetuskan isu perkauman dan sentimen agama... Semua kaya raya dan pegang jawatan besar di sana... celaka bangsat betul la... Terutama Rodovan Karadzic dan Slobodan Milosevic ..

Memang tarikh 23 Nov memang tak best... Itu ja nak bagitau... 

2 comments:

  1. Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesama mereka, kamu lihat mereka rukuk dan sujud mencari karunia Allah dan keridaan-Nya, tanda-tanda mereka tampak pada muka mereka dari bekas sujud.

    orang kapir ynag menentang maka hendaklah ditentang

    dibalkan tu negara kapir tentu depa cari pasai
    nak belasah orang islam
    amalika biar dulu dah lunyai baru mai
    tolong konon piraahhh....

    yang duk bagi muka kat puak ynag mula persoal
    hak tm apa pasai
    itulah soalnya .bukan himpunan
    klau nak biar apa saja puak tu persoal hak tm
    orang islam duk diam aja pa hal
    baru ni pi edar bible kat sekolah dll apa hal lagi ni....
    boddo snagt ka apa kejadah
    hidup biar bermaruah
    orang islam bukan boddo tapi nak tunjuk rasa marah saja
    jnagan ingat suka suka nak buli islam

    amano pkr amanah bersatu semau jugak
    dari amno otak amano jugak tak abeh abeh

    ada kuasa kena tegas ngan puak haprak tu
    jngan duk rayan ngan paktan koin

    ReplyDelete
  2. tarikh ni jugak ada skizo buat ramalan hasil perkhabaran alam ghaib dan wasap/wechat mak jan...tak pasti dengan gambar ataupun tidak...ahaks...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja