Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 May 2020

Gila Tu Ada Bermacam Jenis Gila

Bhai/DeeDee semua...

Dua hari sudah.... ader satu Ostad Sampul yang dok giler viralkan kerja ibadah Tahajjud dier... siap buat live dalam FB.... tak cukup ngan buat live.... ditambah pulak dengan dier meletakkan nombor akaun bank dalam video live feed tue...

Giler aaa... Memang gila.... Betul lah orang tua-tua ader kata... Gila tu ada bermacam jenis gila....

Apa yang dibuat oleh Ostad Sampul nih memang satu kegilaan.... kita paham la zaman PKP nih duit sampul dah takder... dah kurang... jadi kena pikir la satu inisiatif untuk generate income.... Tapi sampai warwarkan bagitau kat rakan media sosial dier yang dier akan bersiaran secara live dalam Facebook jam sekian-sekian untuk solat Tahajjud tue dah kira melampau...

Tambah lagi... Live video feed tue kelihatan dikawal oleh seseorang... dimana dua Angle video feed digunakan.... yang di switch feed antara dua kamera tue semasa bersiaran..... Memang ader video controller yang jaga..... Hahaha...

Ramai pulak tue yang tengok dan siap berdoa sama masa Ostad Sampul tue berdoa..... Hahaha... Giler aaa....

Adoilah.... Ostad Dasuki Abdul Rani oooi.... jauh betul sesatnya nih....


10 comments:

  1. biar di buat jer.. klu niat ok dua huntung la kalau niatnlain dia jugak yg mendapat... bab pluralisma lgbt atok anak beranak julang plakad COMANGO ko diam bisu jugak ka..!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin ramai ustad nak tayang amal di sosmed....ni agaknya penangan covid

      Delete
    2. saya penyokong tegar pluralisme dan mencintai pluralisme. sebab itu saya tak pernah mengatakan semua agama sama, jika semua agama sama atau monoisme hilanglah keindahan islam

      Delete
    3. Mana bukti LGBT pluralisma dll???

      Kalau tak ada bukti kau dah memfitnah. Tunjuk bukti dengan bagi dalil sekali. Kalau tak ada bukti, bodoh tu simpan. Jangan tunjuk bodoh pada orang!!!

      Delete
  2. Saudagar agama kuat di akhir zaman

    ReplyDelete
  3. Dan dirikanlah solat dan tunaikanlah zakat. Dan kebaikan apa saja yang kamu usahakan bagi dirimu, tentu kamu akan mendapat pahalanya pada sisi Allah. Sesungguhnya Allah Maha Melihat apa-apa yang kamu kerjakan.

    Dan barang siapa yang mentaati Allah dan Rasul (Nya), mereka itu akan bersama-sama dengan orang-orang yang dianugerahi nikmat oleh Allah, yaitu: Nabi-nabi, para shiddiiqiin, orang-orang yang mati syahid dan orang-orang saleh.
    Dan mereka itulah teman yang sebaik-baiknya.

    amal kita dah layak ka untuk bersama Nabi Nabi shiddiiqiin
    orang-orang yang mati syahid dan orang-orang saleh.

    (Ibrahim berdoa): "Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang soleh,

    berapa kali kita dah du'a agar Allah masukkan kita dalam golongan orang-orang yang soleh

    sendiri sendiri mau ingat la

    takut mati pun mati berani mati pun mati
    tak peduli mati pun mati

    ynag penting bekalan lepas mati di alam barzah n lepas qiamat
    dah buat ka belum
    itu pun bagi ynag yakin akan adanya hari bangkit lepas mati
    kalau tak yakin tak payah buat

    dan sesungguhnya hari kiamat itu pastilah datang, tak ada keraguan padanya; dan bahwasanya Allah membangkitkan semua orang di dalam kubur.

    ReplyDelete
  4. ibadat kena ikhlas, jangan riak dan menunjuk-nunjuk.mencuri dalam solat nii

    ReplyDelete
  5. Sebelum DAP memperdagangkan urusan agama islam, adalah lebih baik lobai PAS yang buat dulu...janji masyuk. Jika tidak, rugi besar!!!

    ReplyDelete
  6. Demi kestabilan politik semasa ketika kita berdepan dengan ancaman Covid-19, tak perlulah diganggu Perikatan Nasional (PN). Tumpuan harus diberikan pada PRU-15 dan mereka juga harus menghormati nasihat Yang di-Pertuan Agong.

    “Kalau tak diambil peduli nasihat Agong, ini gambarkan PH betul-betul obses dan gila kuasa,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

    Tambahnya, dalam tempoh sebelum menghadapi PRU, PH perlu memperbaiki beberapa isu dalaman parti.

    “PH harus mantapkan kerjasama anggota dalam parti sekarang dan harus dinyatakan secara jelas siapa hendak jadi PM (perdana menteri) nanti, jangan serabut-serabut macam dulu,” Anwar Ibrahim dalam sidang media PH tanpa kalibat Tun Mahathir.

    Makin mereput nampak gaya Tun Mahathir buat masa ini tiada lagi talian hayat untuk dirinya dan keluarganya lagi untuk kali ini.

    ReplyDelete
  7. Biarlah dia...baru ada development contoh2 perkara akhir zaman toqq..selamat hariraya idulfitri toqq...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1