Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 March 2012

Skim Bini Pertamaku

Hahaha... gua cukup tak tahan nak gelak biler baca citer pasai Skim Rumah Pertamaku yang Najib Lancarkan pada bulan Mac tahun sudah masih tabley nak jalan... hahaha... pasai aper... pasai... bank-bank komer-sial takmo nak jalankan...

Yer la.... kalu dah pendapatan bawah RM3000 ... rumah yang macam mana aaa yang boleh dibeli.... sebab skim rumah pertamaku tue dijanjikan sampai RM400 ribu punya harga rumah...

Wei... kalu dah gaji dalam RM3000 ... cuma boleh beli motor jer la... itupon bayor RM150 sebulan... kalu VIVA plak.. bayor RM400 sebulan... tue dah kira semput tue.... dengan kos sara hidup.. minyak kenderaan.. tol.. parking... mana nak cukup bhai ngan gaji RM3000 tue... tambah plak kerja kat bandar.... hahaha ...

Lu ingat senang ker Bank Komer-Sial nih nak kasi loan... wei.. dah namernyer bank komer-sial... jadi makanyer... memang sial la skit nak kasi loan...

Jadi... macam mana nak prepared duit nak bayar bulanan kos rumah pertamaku pada harga sekitar RM1700 ++ ... giler aper.... sewa rumah yang ader pon kalu boleh nak bawah RM450 sebulan... inikan pulak nak bayar lebih dari tue...

Lebih baik Najib Razak lancarkan satu skim baru... macam "SKIM BINI PERTAMAKU" ker... baru aaaa releven skit... yer la... ramai yang tak mampu nak kawin pasai kos nak kawin tue tinggi sangat... tue yang maner yang dah tak tahan tue main rembat bersekedudukan tue... pasai nak kawin kos tinggi...

Kalu la ader skim macam Skim Bini Pertamaku atau Skim Laki Pertamaku... rasanyer senang skit... ramai yang boleh kawin... dan bank pon senang skit nak luluskan loan... boleh ler bayar loan tue dalam RM20 sebulan ker aper ker... selama 60 atau 80 bulan ker....

Cuma satu jer masalah... kalu bayar loan Skim Bini atau Laki Pertamaku nih pon dah default... terkantoi.... errr... takkan bank nak arahkan "reposessor" @ RO untuk rampas bini atau laki tue... hahaha... letak kat stokyard macam RO buat masa rampas kereta/moto yang tak bayar loan... hahaha....

Kesian la plak ader yang tak mampu nak bayar RM20 sebulan sampaikan tertunggak 3 bulan.. pastue bini kena reposessor... hahaha....

Kena plak bini yang direposses oleh RO tue cun melecun... hahaha.... tak ker nanti ader yang kena rembat... hahahaha... kena kekah ker... hahaha... sebab biasa kalu RO dapat rampas keter yang marbeles... dier akan lanyak dulu keter tue dalam lima enam hari baru dier antar ker stokyard.... itupon kalu owner asal cepat bayar tunggakan... kalu lagi lambat... mmmm.. mau sebulan dua RO akan lanyak kereta tue...

Hehehe... kalu bini kena reposses.... err.... takkan RO lanyak samer gak macam kereta... lima enam hari dalam tangan... hahaha.... gilos.... hahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1