Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 March 2012

Jangan Mimpi La Nak Menang

Bhai... gua nak kasi tau lu satu mender.... mender pasai PAS di Terengganu nih... atau dalam bahasa glamernyer... gua labelkan sebagai "Geng Rusila"...

PRU11 dulu... Terengganu terlepas daripada tangan Geng Rusila... selepas memerintah satu penggal.. dengan mudah jer Idris Jusoh amik alih pentadbiran Terengganu dari Hadi Awang (leader Geng Rusila) nih...

Geng-Geng Rusila masa tue dok kecoh salahkan SPR yang kononnyer ramai sangat pengundi hantu di Terengganu sampaikan Geng Rusila nih kalah teruk... sampaikan tabley nak kekalkan kuasa pemerintahan.... berbulan-bulan... dan makan tahun la citer pengundi hantu di dicanangkan oleh Geng Rusila nih.....

Betul... gua stuju memang ujud pengundi hantu... tapi takder la sampai tahap mega yang teramat sangat... takkan la peratusan pengundi hantu boleh ader sampai 30% daripada jumlah pengundi... logik la skit bagi alasan pon...

Tapi sebenarnya .. yang menyebabkan Terengganu jatuh kepada kuasa Idris Jusoh aderlah bukan disebabkan semata-mata oleh pengundi hantu... yang sebenarnya.. Geng Rusila tak dapat mengekalkan kuasa di Terengganu sebab sikap mereka sendiri...

Masa Geng Rusila menang jer kat Terengganu... ramai dikalangan pimpinan atasan mahupun bawahan serta penyokong dan pendokong Geng Rusila yang mabuk kuasa... semua macam orang hilang akal... semua masa tue rasa macam hebat.. dan masa tue la jugak diorang memulakan satu proses "membalas dendam" kepada semua yang tak menyokong Geng Rusila....

Masa tue ader sajer projek yang baik yang telah dijalankan oleh beberapa agensi kerajaan sebelumnya yang dikacau gugat, diganggu malah dihalang untuk terus beroperasi. Semua dibuat bukan kerana ader rasional disebaliknyer.. tapi lebih kepada membalas dendam...

Sebagai contoh ... antara yang paling ketara sekali aderlah dengan mengarahkan Tabika Kemas mengosongkan dewan orang ramai yang mana ianya sedang digunakan oleh Tabika Kemas. Alasan yang kerap gua dengar masa tue adelah.. Kemas tidak membayar sewa... Kemas tidak mengikut peraturan dalam urusan penggunaan dewan orang ramai... Kemas tidak memohon dan mengisi borang untuk menggunakan dewan orang ramai tersebut...

Ini semua alasan bangang wal bodoh yang pada gua tak sepatutnya dikeluarkan oleh Geng Rusila atas aper sahaja asbabnyer... Ini kerana pada gua... takder masalahnyer kalu Tabika Kemas nak menggunakan balairaya atau dewan orang ramai tersebut. Kalu Geng Rusila bermasalah untuk biarkan Tabika Kemas beroperasi disitu.. aper kata Geng Rusila sediakan dulu tempat (lokasi lain) dengan kemudahan yang mencukupi dan barulah berikan arahan pindah kepada Tabika Kemas...

Tapi nak buat camana... Geng Rusila banyak yang jenis bangang nak mampus... sebab itular diorang main terjah ker suruh Tabika Kemas berpindah.. sedangkan tidak menyediakan alternatif kepada Tabika Kemas... yang paling lawak lagi... biler Tabika Kemas dah mengosongkan Balairaya atau Dewan Orang Ramai tue... takder plak Geng Rusila nak buat aper-aper aktiviti secara konsisten kat tempat tue...

Tempat tue terbiar jer kosong... malah ader yang jadi rosak pasai takder orang nak jaga kemudahan kat situ.... inilah contoh tindakan bangang oleh Geng Rusila yang menyebabkan pengundi atas pagar yang pernah mengundi PAS pada PRU10 telah membuat keputusan drastik untuk tidak mengundi PAS lagi pada PRU11.

Masalahnyer... benda ini terlekat lama kat dalam pemikiran orang kampung dan penduduk serta pengundi di Terengganu.. Imej buruk nih masih orang ingat... dan Geng Rusila jangan buat-buat lupa aaa... Itu baru satu contoh jer gua dah tulis panjang berjela... kalu gua listkan semua kerja bangang yang Geng Rusila buat di Terengganu... mau jadik novel rasanyer... hahaha...

Dan sekarang... Geng Rusila masih lagi rasa mereka paling hebat.. paling mantop.. paling berkuasa dan konpiden menang tahap dewa.... hahaha... Wei... Gua nak kasitau Geng Rusila nih... jangan mimpi la nak menang kalu perangai masih tahap bangang macam masa PRU10 dulu....jangan mimpi la nak menang...

Cara terbaik kalu nak menang di Terengganu aderlah dengan mengeluarkan statement meminta maaf atas segala kerja bodoh yang dibuat oleh Geng Rusila semasa pemerintahan mereka dulu... kena mintak maaf secara sincere... secara ikhlas... jangan buat-buat berlakon.... dan Hadi Awang kena jangan berlagak sombong sangat.... itu jer...

P/S: Gua aderlah ahli PAS seumur hidup... Bapak gua dulu aderlah antara pengasas Parti Buruh di Malaysia dan kini menjadi ahli PAS seumur hidup sejak dari tahun 70'an. Mak gua dulu asalnyer dari AWAS gak... la nih jadi Ahli DAP seumur hidup sejak dari tahun 80'an.

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja