Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 March 2021

Betullah Tu

Bhai/DeeDee semua...

Betul la biler Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-Undang) Takiyuddin Hassan kata bahawa Ahli Parlimen atau ADUN yang lompat parti tidak menyalahi Perlembagaan... Betul gua setuju...

Benda nih termaktub dalam Perlembagaan... dimana hak-hak berpersatuan dibenarkan... 

Cuma jangan la nanti kalu ader belah PAS yang melompat parti macam dahulu... jangan la dikapirkan... dikatakan macam-macam ... sepertimana yang pernah PAS buat dulu... Hahaha

Bukan ker dulu PAS pernah cakap macam-macam.... Abdul Hadi Awang pernah hina macam-macam.... so lepas ni kena la berlapang dada....

Okeh... hahaha







6 comments:

  1. bagi orang beriman kepada Allah
    apap saja hukum ynag bertentangan ngan quran Allah perintahkan
    jangan patuhi

    Patuhilah seruan Tuhanmu sebelum datang dari Allah suatu hari yang tidak dapat ditolak kedatangannya.
    Kamu tidak memperoleh tempat berlindung pada hari itu dan tidak (pula) dapat mengingkari (dosa-dosamu).

    Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah setan. Sesungguhnya setan itu musuh yang nyata bagimu.

    Jika perkataan ‘agama’ merangkumi bukan sahaja aspek kepercayaan dan amalan keagamaan tetapi termasuk juga undang-undang yang terpakai kepada penganut-penganut agama tersebut, maka makna yang sama juga sepatutnya diberi kepada ‘agama Islam’.

    Islam bukan sahaja satu kepercayaan keagamaan dan upacara agama, tetapi satu cara hidup yang merangkumi semua aspek hidup
    termasuklah undang-undang

    pasai apa bab ni ramai pemimpin islam tak mau bersuara
    dinegara majoriti umat islam

    masa Quran diturunkan dimana kitab hukum lain
    hukum penjajah baru diujudkan tak smapai 100 tahun

    Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan menghalang-halangi (manusia) dari jalan Allah, benar-benar telah sesat sejauh-jauhnya.

    Kemudian seorang penyeru (malaikat) mengumumkan di antara kedua golongan itu: "Kutukan Allah ditimpakan kepada orang-orang yang zalim,

    orang-orang yang menghalang-halangi (manusia) dari jalan Allah dan menginginkan agar jalan itu menjadi bengkok, dan mereka kafir kepada kehidupan akhirat."

    menghalang-halangi (manusia) dari jalan Allah
    awas

    ReplyDelete
  2. kaki tipu pun orang percaya. dunia akhir zaman, melayu percaya pada pembohong daripada pembenar.

    ReplyDelete
  3. Ape citer bhai hadi punya artikel pertikai keputusan hakim. Tak kan takiyuddin sonyap jer. Peguam negara pun bisu je.

    ReplyDelete
  4. Pada otai otai reformasi yang hari hari membatu api dan adu domba PAS dng UMNO. Nihh haahh Trending terbaru sekarang ni.. asal tawaf masuk kaabah..!!

    Dolu dolu 22 tahun 22 bulan kena bodo bodoo jer kena tipu... asal tawaf masuk lam kaabah

    Asal tawap ajer masuk kaabah, asal tawap masuk lam kaabah, asal masuk lam kaabah pegi ke mekah...kikiki..

    Yg sorang ni pulak dah berpuluh tahun goreng sana sini tapi masih tak menjadi jugakk jadi Perdana Mintri.. asyik PM tepi ajer..

    Mahyuddin dah gi masuk Kaabah, Najib udah masuk jugak, agak agak otai reformasi klu bang non buat tawap dan masuk kaabah mungkin pengundi melayu isle kembali undi Bang Non kite tak...!?? Klu Bang Non masuk lam kaabah hari hari ler otai tayang gebang dlm fb, wssup telegram tweet dll.. kannn..!

    Nak belanja gambar Bang Non gi haji pun susah... muskil jugak dng bang non kite nih.. belanja ler gambar tawap ka , saie ka lontar ka masa gi aji dolu dolu..

    klu gi tempat lain satu muka buku penuh gbar bang non siap video bagai... macam macam video ada haahhh..!!

    Pada otai reformasi yang hari hari membatu apikan PAS, UMNO dan Bersatu..

    Dolu dolu itu Anwar punya Quote laahh..!!

    Ari ini ke Putar Jaya Esokkkk Harga Minyak Turunnnnn...!!

    Skg ni cabaran utk Otai Reformasi punya Quote Anwar lahh...!

    "Ari ni Bang Non tunjuk gambar tawaf, saie ka, masa pi melontar ka.!, esok Bang Non jadi Perdana Mentri..!!"


    Cabaran yg ssgt mudah...!!


    Otai reformasi ada bran tunjuk gambar ka...!?

    kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa you rompak 2.6 billion boleh suci Dosa dengan hantuk kepala kat bayu hitam ker atau awak keluar derma 42 juta ringgit duit 2.6 billion kira halal....

      Delete
  5. Oohh, jadi skrg musim lobai kutip dan bela monyet la..... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1