Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

30 August 2021

Bertudung Atau Tidak Bukanlah Isu Sebenarnya

Bhai/DeeDee semua...

Terima kasih kepada Perdana Menteri Singapura dan Kerajaan Singapura kerana membenarkan kakitangan perubatan di Hospital Awam memakai tudung ketika sedang bertugas. Ini satu pendekatan yang bagoosh.

Sebab ianya secara tidak langsung diharapkan menjadi bibit-bibit baik yang menunjukkan tiada pengasingan perkhidmatan perubatan terhadap pesakit walaupun berbeza agama dan cara pemakaian. Ini nak bagi semua orang boleh bertoleransi.

Masalahnya yang selalu berlaku adalah stigma dan persepsi yang timbul mungkin dari cerita-cerita separuh masak oleh sesetengah pihak yang sengaja dicanangkan atas sebab-sebab tertentu. Biasanya tentu ada elemen-elemen agama dan rasis yang cuba dilaga-lagakan.

Sama jer di Malaysia... benda elemen agama dan kaum cukup kuat dimainkan oleh pihak-pihak tertentu yang berkepentingan... hanya kerana sikap rasis yang menebal.

Ini semua menjahanamkan negara pada jangkamasa panjang.



1 comment:

  1. pakai tudung orang kpair pun bolih pakai apa masaalahnya
    hak orang Islam menutup aurat bukan pakai tudung
    bukan tunjuk urat
    solat jumaat untuk pekerja n pelajar ada bagi ka
    ini bukan soal bnagsa tapi soal hak ugama
    jnagn cepat jadi ngok sangat ngan kenyataan pm kapir ni

    Ramai juga yang menyokong, terutamanya dari kalangan umat Islam Singapura sendiri. Ada yang menyuarakan kesedihan kerana anaknya yang sedang belajar di institusi pengajian tinggi juga tidak diberi kelonggaran untuk mengerjakan solat Jumaat.

    Semoga Allah beri kemudahan kepada umat Islam Singapura untuk bebas mengamalkan ajaran agama mereka yang selama ratusan tahun sebelum ini telah dijunjung dan diamalkan oleh nenek moyang mereka, para pemilik asal tanah itu.

    buka posa ikut rosulullah
    sembahyang malam sampai lelah
    ada kosa tak mau tegak hukum Allah
    memang macam aram bejadahhh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1