Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 August 2021

Proses Pembersihan Dalam UMNO

Bhai/DeeDee semua...

Suka atau tidak ... kita mesti akan melihat tindakan yang dilakukan oleh Ahmad Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO dalam menangani kemelut perlembagaan dan penderhakaan terhadap YDP Agong ini sebagai salah satu cara untuk proses pembersihan dalam UMNO...

Betul... UMNO sekarang ini dilihat berpecah... berpecah kepada 3 kumpulan..

Satu kumpulan memang tegar dengan pendirian mereka untuk kekal bersama dengan Kerajaan Perikatan Nasional... yang ini dilihat oleh akar umbi UMNO sebagai Kluster Menteri... mereka ini dilihat berbuat demikian kerana pangkat dan jawatan serta laba keuntungan kewangan yang terhasil daripadanya. Tindakan kumpulan ini dilihat bertentangan dengan keputusan Perhimpunan Agung UMNO dan ketetapan Majlis Kerja Tertinggi UMNO.

Satu lagi kumpulan adalah Kumpulan Setia yang mengikut keputusan dan pendirian Majlis Kerja Tertinggi UMNO dan Presiden UMNO.. Mereka seiya dan sekata dengan apa sahaja ketetapan yang dibuat oleh kepimpinan tertinggi UMNO dan keputusan Perhimpuna Agung UMNO...

Dan satu kumpulan ketiga adalah kumpulan yang tak tahu mana nak pilih... adakah mahu bersama dengan Kumpulan Setia ataupun mahu bersama dengan Kluster Menteri...

Memang ianya sesuatu yang memeningkan.... dan ianya seakan satu proses pembersihan dalam UMNO yang akan menzahirkan kesetiaan kepada Parti. Apa pun... peperangan dalaman UMNO ini jika tidak dapat ditangani sebaiknya akan menyebabkan UMNO berpecah lagi..

UMNO telah banyak kali melalui perpecahan dalaman... dan UMNO tetap kekal dan masih kuat akhirnya... Dan pada pandangan gua... UMNO akan dilihat lebih relevan jika mereka dapat mengekalkan ketidaksamaan mereka dengan BERSATU dalam Kerajaan Perikatan Nasional pada PRU15...

Ini kerana... para pengundi pastinya akan membalas semua pengkhianatan dan penderhakaan terhadap YDP Agong pada PRU15 nanti... dan BERSATU dan PAS yang akan menerima tamparan paling hebat.




2 comments:

  1. Umno dh kantoi dgn ROS sbb x buat pemilihan parti, cer ulas sikit c++

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bebal, ada 2 surat kak ros kau, bln julai ckp ok tangguh, tiba2 bila umno ckp tarik sokongan bln ogos ckp x sah pulak, lancau mak dia apa ni?

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1