Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

28 August 2021

Macam Mana Nak Perjuangkan MA63

Bhai/DeeDee semua...

Setakat sembang boleh lah... Macam mana nak perjuangkan MA63 jika perkara semudah untuk mendapatkan jawatan Timbalan Perdana Menteri II untuk orang Sabah dan Sarawak pun tidak berani mengusulkan.

Kelakar betul lah.

Punya la takut nak meminta peluang diberikan kepada mereka.. Kalau benda semudah ini pun payah... macam mana nak lead dan memerintah... takkan selamanya hendak dibuli oleh Kerajaan Persekutuan.

Sabah dan Sarawak mempunyai hak yang cukup... dan juga punyai kerusi Parlimen yang cukup banyak. Sepatutnya ianya digunakan sebaiknya bagi kepentingan Sabah dan Sarawak mengikut peruntukan yang ada dalam perjanjian MA63.

Adoilah.... lemau sungguh la GPS ni



1 comment:

  1. Come on! Kepentingan negeri dan rakyat bukanlah tujuan utama puak2 ni masuk politik. Tamak dan keperluan untuk membuncitkan perut tu lebih utama dari MA63. Mana2 rakyat Sarawak dan Sabah yang percaya mereka2 ni akan memperjuangkan hak2 negeri2 Borneo adalah orang2 yang masih tidur dan masih khayal dengan kepercayaan karut yang disemai oleh puak2 ni. Tapi tak hairanlah rakyat2 di Sarawak dan Sabah masih dok tidur dan khayal dengan perkara karut marut ni sebab kat Semenanjung ni pun masih lagi mabuk dengan perkauman dan pergeseran agama. Selagi puak2 ni semua tak ditukar selagi itulah rakyat Mesia ni masih lagi tidur dan khayal. Bayangkan, dalam keadaan kesempitan dan ditimpa musibah pun masih lagi tak sedar puak2 kayangan ni bukannya peduli kat nasib rakyat. Mereka dok berjoli sedangkan rakyat dok terjun tingkap. Tu pun masih tak sedar diri gak. Masih lagi khayal dengan kerajaan melayu isle. SMDH.

    Nick.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1