Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 January 2015

Isu Awam Isu Tentera

Bhai/DeeDee semua...

Untuk pengetahuan lu orang sumer... Angkatan Tentera Malaysia (ATM) adalah dibawah kuasa YDP Agong namun Menteri Pertahanan la yang selalu memandai-mandai memainkan agenda manakala PDRM pula dibawah kuasa Menteri Dalam Negeri...

Kedua-dua cabang perkhidmatan ini tetap dibawah kuasa para Menteri Kabinet Malaysia... Yang mana kita semua maklum Menteri-Menteri nih memang jenis cilanat yang tak tau membezakan antara politik kepartian dengan agenda kenegaraan...

Bukanlah kedua-dua Menteri nih bodoh... Tetapi dek kerana bangangnya mereka bab berpolitik dan kenegaraan... Maka jadilah Malaysia nih macam nih... Maka jadilah ATM dan PDRM nih semacam budak suruhan yang takder akal sendiri nak pikir... Sungguh kasihan...

Sebab itulah maka tindakan ATM dan PDRM walaupun katanya tidak partisan... Tapi lebih mengikut telunjuk bangang orang politik... Takut tak bertempat... Mengikut arahan walaupun datang arahan bangang dari orang yang bangang.... Hahaha... Kesian...

Nasib baik la AGENSI (dimana gua pernah berkhidmat dulu) walaupun dibawah kuasa YDP Agong... Tapi memang tidak partisan... Malah pada "kitorang" ... Pegi mampus sama orang politik... tak kisah la belah mana... Dan semua urusan kitorang takder masa nak layan tuntutan orang politik... Ngarut... Stakat bagi laporan dan buat pemantauan boleh aaa... Lebih dari tue "pigi mampus" la...

So....

Orang politik nih memang lahanat... Semua tindakan mereka bukan untuk kepentingan rakyat dan negara... Tapi lebih kepada kepentingan politik dan perut mereka... 

Sebab itulah lu boleh tengok ATM, PDRM, Kehakiman, Pendidikan malah pelbagai agensi kerajaan Malaysia yang memang sohih mengikut telunjuk bangan orang politik yang dah sah bangang... Hahaha...

Nasib la lu dan gua jadi rakyat Malaysia... Hahaha... Tak dapat la nak nolong...

P/S : gua tak citer pasai Kerajaan Pusat ja aaaa.... Ader akai sure boleh paham aper yang gua maksudkan.... Hahaha

2 comments:

  1. Bos, tkda pe2 cerita pasal Kelantan atau pasal PR? Nak tau ape faktor boleh jatuh nti.. Ada harapan ke? Hihi, jenuh mengharap dah ni bila masing2 sama je sifat...

    ReplyDelete
  2. rocky the great brown unused dick says: fuiyooo... lu brani la bai; balakang lu kena cekup kalu, sindiri jawab laa; tapi tak pa., wa kasik itu Zahid hamidi tules surat sama hakim ka majistret ka penghulu ka kasik cakap lu bukan lahanat punya olang, blakang banyak bagoz punya; lu jangan khawatir ha ha ha ha ha (gelak stail arwah Mahmud june)

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja