Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 November 2015

PAS Wajar Di Tukar?

Bhai/DeeDee semua...

Kalo camnie la pemikiran Presiden PAS .. Maka gua cadangkan lebih baik PAS wajar di tukar .... Wajar di tukar dari sebuah Parti Politik menjadi sebuah NGO saja... Buang masa jer PAS jadi Parti Politik... Buat duit ja semua orang infaq dana untuk tabung pilihanraya PAS.... 

Buang masa jer ahli dan penyokong sediakan dana untuk deposit pilihanraya calon PAS ... Kalu inilah mentaliti yang Presiden PAS ada... Bengong lagi membengongkan... Hahaha


Kalu setakat nak bantu Kerajaan Barisan Nasional (BN) mentadbir negara dengan baii dan mesra rakyat, makanya PAS patut jadi NGO jer.... Aper ke jadahnyer PAS jadi Parti Politik.... Mangkuk betul lar... Hahaha ... Cerdik tak boleh diikut... Bodoh tak boleh diajar.... Hahaha


12 comments:

  1. Dah jelas, tapi ramai lagi ngikut membabi buta. Takda destinasi.

    ReplyDelete
  2. Tadbir kelantan pun hururara...kedah dan terengganu lingkup..itupun pun ada perasan nak jadi penasihat 'good governance'?...siapkan dulu rumah mangsa banjir barulah berangan nak jadi penasihat!

    ReplyDelete
  3. Minta maaf cakaplah, pas ni macam bas yg tak tahu mana nak pergi sebab derebarnya mabuk laut. Apa juga tuduhan atau kata penghinaan kpd org lain, seolah-olah dileparkan kpd pemimpin itu kembali. Pelembagaan pas dah cukup baik & Islamik tetapi jika pemimpinnya bermasalah maka pincanglah organisasi. Kasihan kpd pengikut yg wala membuta tuli kpd pemimpin yg bermasalah. Jika pas mahu diselamatkan kena tukar kpd kepimpinan yg lebih baik & berwibawa. Jgn gunakan agama utk halalkan perkara bertentangan dgn apa yg nabi SAW ajarkan. Semoga kita selamat dari sifat2 munafik dlm diri kita kerana takut akn hukuman Allah yg berat dari org kafir.

    Sekiranya kapal dah tak tahu arah tujuannya, baiklah kita bertukar kapal lain yg lebih baik & tahu arah tujunya.

    Abuamir

    ReplyDelete
  4. Semakin hari..aku makin menyampah dengan presiden yang suka tuang parlimen..dah gila nak jadi PM sangat kot..

    ReplyDelete
  5. sia sia berjuang dah puluhan tahun bila ada kesempatan
    untuk melemahkan omno
    di siasiakan
    kononya berfikiran panjang yang sebenarnya banyak dah goyang nak senang

    ReplyDelete
  6. A looser want to be an adviser to a winner?

    ReplyDelete
  7. Maknanya PAS memperlekeh pengundi. Pengundi mengharapkan sesuatu perjuangan parti untuk kebaikan dan pembangunan diri. Jika setakat untuk menjadi penasihat sahaja jadilah NGO. Kepada para pengundi beralihlah sokongan anda ke parti yang memperjuangkan anda.

    ReplyDelete
  8. Kita akan pastikan tidak ikut rentak DAP Selangor yg tak teringin langsung nak lantik melayu di peringkat jawatankuasa..

    ReplyDelete
  9. karut komedia la lebai hadi

    ReplyDelete
  10. kah kah kah p ramlee telah mendahului zaman.. nak jadi tuan penasihat 25% ka hadi serban... mau ganti kasim patalan 3 abdul

    ReplyDelete
  11. kih kih kih...

    aritu ada geng 18+1 cuba tukaq presiden parti depa...

    tengok-tengok parti depa sudah tukaq depa jadi geng 18+1-1...

    pastu depa geng 18+1-1 tadi pakat-pakat merajuk nak tubuh parti baru...

    tapi depa pakat-pakat tak mau pindah selagi parti baru tak luluih...

    abe mat royat "rumah baru lom siak tok leh pindah, nanti kena uje basah..."

    la ni parti baru dah luluih depa pun pakat-pakat pindah la...

    sekarang cuba incik perisik habaq mai...

    kekuatan mana yang depa buleh guna nak tukaq presiden bekas parti mereka?

    ReplyDelete
  12. HADI TERINGIN NK JADI JAMIL KHIR YG KAYA SERTA MERTA LEPAS JADI PENASIHAT AGAMA JPM UTK NAJIB

    TP NAJIB BUAT TK FAHAM JE .... PADAN MUKA

    HUDUD HANYALAH MAINAN POLITIK PAS

    membohong saja menipu umat

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja