Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 November 2015

Bukan Dana YAPEIM Sahaja Kena Sebat

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Gua gelak jer biler dapat tahu 1Malaysia havoc dan kecoh pasai terbongkarnya pengyonglapan dana YAPEIM .... Haha... It not new news... But well covered news... Hahaha.. Aper lu ingat geng songkok, ketayap, kopiah dan serban bukan kaki pelahap ker? Hahaha

Please lar... Jangan naif sangat....

Kalo kaki dangdut, disko, pub dan cabaret tue menyebat dana sumbangan orang ... Gua dah lama tak heran... Malah gua akan terkejut kalu depa tak menyebat.... Dan bilee gua tau kaki masjid dan surau serta kuliah.... geng songkok, ketayap, kopiah dan serban pon kaki sebat... Gua lagilah tak terkejut...

Hahaha... Itulah dunia bhai... Dunia... 

Letak duit dan perempuan depan mata... Kopiah, songkok, ketayap dan serban pon boleh hilang... Boleh terbang... Hahaha.... Lawak siot.... Hahaha...

Ader dana lagi besar yang dah lama kena sebat... Cukup lama... Dan takder audit pon... Hahaha


4 comments:

  1. Ha..Haaaa..
    Gue dari mula kerja tahun 80an memang sudah kunci hati bab derma2 ni, bukan apa..kita tak tau betul ke duit tu guna untuk buat perkara kebajikan????. Pernah suatu hari ada orang datang opis kutip derma...katanya untuk pembinaan masjid. Saya kata kalau betul ini mesti ditolong. Saya tanya kepada orang tu sekarang duit ada berapa yang dah terkumpul? Pengutip derma tu kata ada RM 350,000.00 sumbangan dari kerajaan dan perlu RM 150,000.00 lagi baru cukup. Saya tanya kenapa mesti perlu RM 500,000.00 untuk buat masjid...kalau dapat duit dari kerajaan RM 350,000.00 tu cukuplah untuk bina masjid yang sederhana. Beliau jawab...masjid ni nak dibina lain sikit dan boleh nampak gah katanya. Sebab beliau jawab nak gah tulah yang menyebabkan saya tiada keyakinan dan tawar hati nak derma lebih...saya beri RM 1.00 saja. Pengutip derma tu tarik muka masam dan membebel sambil berlalu. Jadinya maksud saya disini ialah " Kita jangan menipu dan jangan kena tipu".

    ReplyDelete
  2. aku pernah derma sekejap kat yayasan ni...sebab tukang ceramah dia ni entah ilmu apa dia pakai, rasa macam jahat sgt diri ini kalau tak derma kat depa..tapi bila aku perasan tak Nampak sangat outcome yg guna nama depa ni, aku stop lah..baik bagi kat badan zakat terus..lagipun bayar zakat wajib, derma tak wajib..kalau nak derma, boleh je derma kat makcik jual kerepek kat tepi bank tu...

    aymy8888

    ReplyDelete
  3. Dah terjadi di sebuah negeri d Msia .... duit zakat n duit anak yatin yg d amanahkan utk d urus ..... telah disalah guna oleh pengurus2 yg tamak ...... mereka boleh buat apa sahaja waimah utk kepentingan peribadi ....... urusan kewangam tidak di audit .... mereka mengambil kesempatan kerana ada ruang dan peluang ..... dosa pahala kemudian kira ...... ini prinsip mereka ....

    ReplyDelete
  4. Sepatutnya institusi mengumpul wang zakat di setiap negeri ini diaudit oleh Auditor General. Apa spe-sial(spesis sial) sangat mereka ini?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja