Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 January 2017

Dulu Pun Jual

Bhai/DeeDee semua...

Gua cukup menyampah kat puak-puak ni... memang cukup menyampah... 

Sebab ... itu hari ader la sorang tua dari puak ni yang kat Utara sana tu dok menangis sebab hilang satu pulau tergadai terjual... walhal yang menggadai dan menjual pulau tu pada harga 8 ribu duit Sepanyol tu bukan orang lain melainkan tok nenek dia jugak...

Sama la jugak spesis satu lagi puak kat hujung benua... dulu bapak dier menangis jugak konon hilang satu pulau tergadai terjual... walhal yang menggadai dan menjual pulau tu pada harga 12 ribu duit Sepanyol adalah tok nenek dia jugak...

La ni... ada pulak taktik baru menjual dan menggadai tanah daratan kepada orang lain... kali ini bukan setakat ribu riban...
huhuhu... habislah...

Semua sebab fulus dan ongkos... yang best tu ader satu kes kat hujung benua tu terpaksa buat perjanjian dengan benggali puteh hanya kerana kes dier main pompuan tionghua... hahaha... ader ooi bukti kat media lar...

Bab menjual negara ni sejak dulu lagi dibuat oleh puak-puak ni yang gua klasifikasikan sebagai puak bewak... negara ni kena jajah pun sebab puak bewak ni yang buat janji ngan penjajah... tak kira la penjajah dari negeri atas angin atau yang dari negeri terbit mentari...

Sekarang sedang dalam proses melelong kepada tongsan... hahaha

Sejarah membuktikan...

Celaka 1000 keturunan la semua puak bewak ni tak kira la yang berlakon zuhud atau tidak... sama jer tak berguna... kaki rembat dan kaki jual.... patut Orang Asal halau jer puak bewak ni dulu... kasi sumpit ja...

Haramzadah...

8 comments:

  1. aku pun kadang2 pelik org kat agensi... risikan dh tahu yang negara nak tergadai... tapi apa tindakan you all ?? Diamkan sahaja sebab yang buat tu golongan dewa dan dewata raya ?? weii you all kan ada banyak akses, cegah la sebelum parah..

    ReplyDelete
  2. amarika ada 17 ajenc risikan duk lawan teramp
    kat negara ini tak tau yang betui ada berapa
    adakah teramp akan senasib denagn jfk dikomplot tembak dll
    dunia sedang diperintah oleh orang orang gila

    ReplyDelete
  3. aii broo... dah terang terang gadai negara ... peluk tubuh lagi ke seluruh warga kerja?

    ReplyDelete
  4. Betul tu... org2 Melayu mmg suka menjual tanah, kemudian menangis menyalahkan orang lain, mahu hidup senang seketika, yg tanggung cicit piut, bekerja keras siang malam demi kehidupan, kadang2 kesian tengok pemimpin melayu ni tiada jadi diri selalu terikut2...

    ReplyDelete
  5. Dulu org2 cina dtg ke Taiping untuk sementara bekerja dilombong2 bijih, lama kelamaan tak mau balik dan tinggal terus disini. Kini org Melayu tidak lagi boleh membuat keputusan politik hatta ingin menegakkan hukum syariah sekalipun kerana terpaksa meminta izin dari org2 cina... kesian pemimpin2 melayu, itulah pemimpin melayu disemua peringkat kena menjadi orang bijak... bukan hanya terikut2... kena berani, vocal kesian...

    ReplyDelete
  6. Cucu cicit Melayu tak perlu menunggu ribuan tahun untuk menyumpah seranah org terdahulu yg menjual negeri, hanya ratusan tahun saja, kesian mereka didalam kubuq. Kini sejarah bakal berulang sebab kita tak belajar dari sejarah... pemimpin Melayu takde jati diri, sering terikut2 dan selalu syok sendiri... kesian!!!!

    ReplyDelete
  7. Dah tau nak tergadai tapi diam lagi. Boddow!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1