Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 January 2017

Kerana Allah Taala ...

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak bangkitkan satu persoalan ni... Persoalan yang tiada kaitan dengan politik Malaysia yang memang sohih bangang wal bengong... huhu... 

Okeh...

Kita solat kerana Allah Taala, betul dak?
Kita puasa kerana Allah Taala, betul dak?
Kita berjual beli kerana Allah Taala, betul dak?
Kita kerja kerana Allah Taala, betul dak?
Kita makan dan minum kerana Allah Taala, betul dak?

Gua bercinta kerana Allah Taala, itu yang pasti...

dan.... Kita berjimak pun kerana Allah Taala.... errrr ... betul ker?? huhu

Kerana hidup dan mati kita serta segala semuanya kerana Allah Taala, betul dak?

Tapi mengapa bila kita hendak bernikah ... kita buat kerana "Tunai" @ Cash ???

Macam lafaz nikah yang lu orang sumer buat... sepertimana yang diajar oleh Tok Kadhi... iaitu "Aku terima nikahnya sifulan binti sifulan dengan mas kahwinnya RM22.50 tunai"

Kenapa tidak lafaz nikah itu sebegini... "Aku terima nikahnya sifulan binti sifulan dengan mas kahwinnya RM22.50 tunai kerana Allah Taala"

Kalau dah lafaz nikah pun tidak disandarkan kepada Allah Taala maka tak terkejut lah ada anak-anak yang lahir jauh dari Allah Taala... macam mana nak barakah?

Tak terkejut la kadar penceraian dikalangan orang Melayu yang mengaku Islam itu cukup ramai... malah ader yang bercerai walaupun baru bernikah tak sampai 2 hari...

Ader masalah kewangan sikit jer dah bergoncang hubungan suami isteri... dah boleh bergaduh besar... 

Huhu... semuanya sebab "Tunai" @ Cash yang lebih diutamakan... dan bukannya redho Allah Taala... tak kira la Lebai ker atau bukan Lebai... huhuhu...

Deyy Thambi... baliklah kepada "Kerana Allah Taala" .... dan bukannya "Kerana Tunai"... jangan tukar huruf T jadi P aaaaa.... hahaha

Ader paham ker???

p/s : Gua Bukan Lebai (GBL) ... hahahaha

p/s 2 : Jangan la pulak berpolitik kerana RM90 juta ... hahaha (ader puak-puak tu la)... hahaha

7 comments:


  1. Sahja aku jd ulormak duniawi krn Tunai 90 juta n +++

    Sahja aku buat pitnah pilkuda krn Tunai dpt joli London Turki ulang2kali

    Sahja aku berselingkuh dgn "umno" melalui Mahadet pd awalnya krn Tunai ler

    Sahja aku lebih rapat dgn Jibgor berbanding Mahadet sbb Tunai dia lebih skrg..

    Sahja aku jd king maker kpd sesape yg buleh bg kat aku Tunai lebeh



    ReplyDelete
  2. hang lawan ulama melayu islam pewaris anbiya keturunan siti keturah bini nabi ibrohim? tak takot kena gelar kapir harbi ke? ulama sekarang maksum woi! jangan main. dia saja tahu baca kitab biru, kuning ijau. dia saja ada lesen kapir harbi dan haram halal semua benda termasuk babi, kutu babi dan siput babi. don't play2???

    ReplyDelete
  3. hang lawan ulama melayu islam pewaris anbiya keturunan siti keturah bini nabi ibrohim? tak takot kena gelar kapir harbi ke? ulama sekarang maksum woi! jangan main. dia saja tahu baca kitab biru, kuning ijau. dia saja ada lesen kapir harbi dan haram halal semua benda termasuk babi, kutu babi dan siput babi. don't play2???

    ReplyDelete
  4. Sahaja barua buat fitnah kerana dap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...barua DAP,Tetapi kat selangor dap berkepit dgn pas..sape barua sape..bila bab cash..dap dah jadi member..heheheh.walaunta..

      Delete
  5. Walaun Pas niat kerana DAP dan PAN baru sah. Ibadah fardhu ain belajar dengan Lobai chai. Hihi.

    ReplyDelete
  6. mohon tuan blog bawa perkara ni kat pihak tertinggi Ugama Islam
    kalau ikut tuan blog ramai nikah dah tak betul
    yang tak betul kena bagi betul
    tuan blog dulu niakh macam mana ok kah

    sebelum terlambat

    ada satu amalan yang jarang ibubapa buat untuk anak anak apabila mereka cukup umur
    sepatutnya bila anak anak kita cukup umur kita sebagai ibubapa pilih masa yang sesuai
    kita adakan sesi penerangan bab ugama kepada mereka.
    terangkan apa itu Islam macam mana nak hidup sebagai hamba Allah didunia ini
    bagitau jugak mulai hari ini (mereka cukup umur) malaikat akan mula mencatat dosa yang
    dilakukan,apa yang boleh dan tidak boleh dilakukan sepanjang hidup dibumi Allah ini.
    suruh mereka melafazkan 2 kalimah syahadah didepan kita dan terangkan apa ertinya
    syahadah ini dalam kehidupan.
    juga perlu diterangakn bab rukun Islam n rukun iman

    sekali sekala (kalau tak dapat selalu) kita solat berjemaah bersama mereka
    nantinya mereka akan menghormati kita sebagai ibubapa yang ambil berat hal hal ugama
    jadi untuk lakukan ini kita kenalah bekalkan diri kita dengan ilmu ugama
    moga terkesan dalam hati mereka sepanjang hidup
    kalau ibubapak kita terlepas pandang hal ini masa kita remaja dulu biarlah kita yang jadi
    pemula amalan ini dalam keluarga kita dan seterusnya.
    ubah budaya makpak jahil ugama berterusan

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja