Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 June 2018

Anwar Ibrahim Tak Mungkin Jadi PM

Bhai/DeeDee semua...

Aper yang gua nak citer nih mungkin akan menyebabkan macai dan penyokong setia Pakatan Harapan dan Anwar Ibrahim akan mengamuk dan bengang ngan gua.... maybe gua akan diklasifikasikan sebagai cytro UMNO...

Tapi....

Hahaha.... tapi gua peduli aper.... Tak heran pon.... takder jadi kudis pon... hahahaha....

Camnie.... setakat aper yang gua tahu... ader satu kerusi Parlimen yang akan terkosong dalam tempoh tak sampai setahun nih.... dan kerusi ini memang akan diperuntukkan kepada Anwar Ibrahim bagi membolehkan beliau menjadi Ahli Parlimen...

Jadi... biler Anwar Ibrahim menjadi Ahli Parlimen, proses seterusnya adalah untuk menyediakan tempat baginya untuk menjadi Perdana Menteri ke 8... kalu ikut plan dan janji Pakatan Harapan.....

Katalah Perdana Menteri ke 7 (Mahathir Mohamed) ditakdirkan tidak panjang usianya dan dipanggil kembali ke rahmatullah dalam tempoh 2 tahun ni... dan secara otomatiknya Wan Azizah selaku Timbalan Perdana Menteri (TPM) akan memangku dan mengambil alih jawatan Perdana Menteri ke 8 Malaysia...

Oleh itu, adalah mustahil untuk ada satu rombakan kabinet yang akan menyaksikan bahawa Wan Azizah selaku PM ke 8 akan melantik Anwar Ibrahim menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia... Mana mungkin isteri menjadi PM dan suami menjadi TPM.... Ini sudah menjadikan Malaysia semua negara milik keluarga... dan tentunya YDP Agong tidak akan memperkenankan perlantikan ini...

Dan yang pasti lagi... takkan lah Anwar Ibrahim mahu menjadi Timbalan Perdana Menteri sekali lagi??? Pelik dan ajaib... Memang mengarut... takkan lah dah kena aib dan tahanan lebih 20 tahun sanggup kembali menjawat jawatan yang sama.... karut lah...

So... kalu pada masa kematian Mahathir Mohamed ni ... Wan Azizah menolak untuk memangku jadi PM lalu mencadangkan Anwar Ibrahim terus menjadi PM melangkaui jawatan Timbalan Perdana Menteri... maka ini juga satu senario yang mustahil dan pelik... yang tentunya YDP Agong tetap tidak akan memperkenankan tindakan ini..

Dan nampak sangatlah pelahapnya Anwar Ibrahim dan keluarganya serta PKR dimata semua orang dan parti lain... maka ini pastilah akan menimbulkan konflik yang lebih besar... hahaha

Jadi...

Kesimpulannya... mimpi dan angan-angan lah bahawa Anwar Ibrahim boleh menjadi PM ke 8 atau 9 ..... yang mana ini tidak mungkin berlaku... tak mungkin akan ader "Langkah Kajang" versi 2.0 bagi jawatan PM (dimana Wan Azizah meletak jawatan TPM bagi menaikkan Anwar Ibrahim jadi TPM semasa hayatnya Mahathir Mohamed selaku PM) ... yang mana ini akan menyebabkan satu bantahan awam akan berlaku...

Dan..... dan inilah sebenarnya satu planning paling licik Mahathir Mohamed di penghujung usianya ... Syabas buat Mahathir Mohamed.... Salute ... Salut... Terbaeklah....

Hahahaha... Adee paham ka????

18 comments:

  1. Bro jgn merepek ptg2 ni....pi masak kat dapur tu

    ReplyDelete
  2. Ek..eleh bro. Mcm tak percaya dgn kuasa tuhan lak. Kalo Allah izinkan Anwar jd PM ke 8 takde sape boleh halang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam firasat saya memang Abwar takkan jadi PM. Kemungkinan besar Azmin yg jadi PM ke 8

      Delete
  3. du ujung usia pm.dr.mahatahir x akan vat silap agi. kalu dia vat juga doa org rame sama yg didoakan pada haramjadah. silap2 jadi bangkai benyawa ler x warat2 dok dengo sumpahseranah org rame cam dulu3

    ReplyDelete
  4. Tidak berapa setuju dgn penulis ini tentang kaedah DSAI tidak akan jadi PM. Saya mempunyai kepercayaan DSAI tidak akan jadi PM tetapi dgn asbab yang lain. DSAI merancang tapi Allah mempunyai plan lain dgn Tanah Melayu ini. Maaflah kpd mereka yg percaya DSAI akan menjadi PM ke 8.
    Beberapa tahun.lepas, saya ada komen pada ruangan blogger lain bahawa saya merasakan TDM memang ada plan untuk naikkan AA as a PM. Tetapi nmpknya tahun² kebelakangan ini, saya merasakan ada benda² lain akan mengubah keadaan negara ini.
    Sepertinya semua sudah dalam ketetapanNya.
    Wallahualam.

    ReplyDelete
  5. Sudah2 la ko nk merepek woi.. dh pegi terawikh..

    ReplyDelete
  6. Apalah nak susah bro. Anwar bertanding parlimen bila menang Tun lantik jadi TPM. wan azizah jadi MP AJE. so simple aje tak yah nak pusing2 kata bila Tun Meninggal dsbnya. Qada dan qadar sapa yang tahu bro.

    ReplyDelete
  7. Lu macam doa ja cepat2 dia keramatullah.

    ReplyDelete
  8. Benar. Kalu diperhalusi memang anwar takkan jd pm. Dan untuk keadaan sekarang, tanpa anwar dlm kabinet pun rakyat ok ja. Apapun Madey tetap The Grandmaster of Politic. Illuminati pun sakit hati baca gerakan politik Madey ni.

    ReplyDelete
  9. provok, jangan tak provok, nak cari makan.

    ReplyDelete
  10. Kalau di fikir.. semua yg bagi komen ada logiknya...tp seblm PH melantik tun M jd PM.. bukan ke ada perjanjian.. itu bukan spt pérjanjian
    Beli rumah.. semua presiden parti parti yg tanda tangan...perjanjian tu kena ambik kira dulu...

    ReplyDelete
  11. Itu macam kalu punya grandmaster planning PPBM akan jadi PAS 2.0. Tapi duduk dalam Johor saja. HAHAHA.

    ReplyDelete
  12. Point admin xkuat.mcm citer katun plak.ada ke kata madey mati dlm 2 tahun.pastu wan azizah jd pemangku.aiyoyo..mahathir insyaallah umur pjg.anwar btanding parlimen dan jd tpm menggantikan wan azizah. Kemudian jd pm menggantikan mahathir,secara aman spt dlm perjanjian.
    Simple mcmtu xkan admin xleh faham.mcm pemikiran pas pulak sempit betul otak admin nih..sib baik x walaun.hahahahaha

    ReplyDelete
  13. kalau tak mau tunai janji itu munapik sipatnya
    dah tuan nak mampuih tak kan nak tambah dosa lagi
    tak cukup lagi kah dosa selama ni

    bab islam nampaknay amnoo n pakatan sama saja lenggokmya
    memang tak da harapan hudud dilaksanakan
    Allah bagi kuasa digunakan hanya untuk cari makankedrah
    saja nampaknya

    ReplyDelete
  14. Mudah bagi Anwar Ibrahim bagi jadi PM KE 8 INSHALLAH. Sebenarnya bro penulis penyokong anwar saje bagi warning kat tun M supaya tepati janji, salute bro

    ReplyDelete
  15. Kalau DSAi meninggal dulu dari Tun,tak sempat pun jadi PM

    ReplyDelete
  16. Untuk pertama kali post admin ni taraf bangkai..

    ReplyDelete
  17. Mati hidup kuasa Yang Maha Esa bro. Jijah letak jawatan gi kat anwar tanding apa macam. Janji ditunaikan. Tak tunai. Gaduh besar kot

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja