Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 June 2018

Sembang Macai

Bhai/DeeDee semua....

Nih mamat ISMA gua tarak pernah dengar dier bising pasai kes songlap, rasuah dan salahguna kuasa berkaitan 1MDB yang dilakukan oleh pemimpin Islam yang katanya siap masuk dalam akaabah lagie.... Kenapa isu yang besar tu mamat ISMA ni tarak bising....

Wei.... Bodo ka apa... Isu Islam dan Orang Melayu tue semua bawah kuasa YDP Agong la.... Aper ka bodo sangat.... Takkan la YDP Agong nak biarkan ja nanti... Itu semua bawah kuasa dier... Lainlah kalu YDP Agong semua dah kena beli atau jadi murtad..... Huhuhu... Nauzubillah...

Lain kali kalo bodo tu... Simpan senyap senyap... Buat malu anak bini adik beradik dan mak bapak jer ..... Huhuhu


14 comments:

  1. Puak2 yang kalah tak kira yang bersongkok mahupun berserban semua tengah meroyan dan tgh separuh gila. Mula2 timbul isu kjaan PH kerajaan liberal,sekular dan ditunjangi golongan LBGT. Kemudian kuar pulak cerita yang kjaan PH dah nak jatuh atas sebab BN secara magic dah jadi kuat selepas kalah PRU (yang ni aku pelik, logiknya ke laut). Kemudian lepas tu macai dan walaun menjaja kononnya PKR nak bersatu dengan UMNO dan PAS untuk bentuk kjaan islam. Apa punya gila, macai dan walaun ni? Ni semuanya tanda2 walaun2 dan macai kecewa dan makan hati sebab kalah teruk. Maka dikeluarlah segala macam2 dongeng yang boleh ditelan untuk mengubat sakit hati dan kaciwa seperti menelan panadol untuk mengubati sakit kepala. Kalau macam ni pembangkang punya cara memang betul kata MCA, 15 tahun lagi pun belum tentu UMNO dan PAS dpt jadi kjaan pusat. Wa geleng kepala je dengar walaun2 cerita benda2 tak masuk akal ni sbb faham mereka sedang "sakit" akal dan jiwa. Biarlah! Mungkin ulamak2 mereka boleh tolong doakan supaya mereka cepat sembuh!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  2. Kalau dah macai, perangai tetap macai selamanya.Apa selama ini umno/bn tu memerintah ikut Islam sangat ke? Sekarang ni dah jadi negara kafir sbb ada Dap? Siapa pun jadi kerajaan kena ikut perlembagaan kecuali ubah perlembagaan. Macai ni dedak tak cukup lagi kah?

    ReplyDelete
  3. Bodoh tu simpan la sikit. Nampak sgt bangangnya. Ko igt pengundi kt malaysia tolol sgt cam ko ke macai.

    ReplyDelete
  4. Pemimpin islam mcm najib dan hadi yg buat aku pangkah PH..... dan mcm isma juga!

    ReplyDelete
  5. Aku tertarik satu blog menulis...
    60 TAHUN PAS MENENTANG UMNO.. AKHIRNYA DUA2 JADI PEMBANGKANG.. Tak haru ke kejadian ini..

    ReplyDelete
  6. Pandai awak menggelar orang, apa kata awal jika saya kata awak munafik, berselindung di balik gerakan Islam tapi niat untuk memecahbelahkan Islam...

    ReplyDelete
  7. pertubuhan isma ni,islam melayu!pada mereka melayu islam jahat takpa!

    ReplyDelete
  8. Manusia jenis ini sering menganggap bahawa mereka lebih Islamik dari orang lain, lebih warak dari manusia biasa, lebih berhak bercakap pasal agama dan menjatuhkan hukum ke atas golongan lain. Manusia bongkak bodoh sombong serta tidak iklas dalam berdakwah....sekadar mahu mencari nama membesarkan pengaruh.

    ReplyDelete
  9. pengundi2 PH melayu kan ramai liberal wahabi.. apa adahal kalau betul pun.. terbaiklah siti kasim.. tiba2 nak naik nama YDPA.. yang baru ni menyalak sakan bab YDPA tu pa dia.. sampai Majlis Raja2 terpaksa campur tangan.. tu pun tetap gak ketegaq nak yang depa punya pilihan gak.. takpa asalkan najib kalah.. yang lain tolak tepi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sebelum 9 mei pun sama. Tak apa asal najib perintah. Lain tolak tepi

      Delete
  10. Isma ni subkontraktor Umno, bertopengkan ugama tapi jiwa raga Umno totok menghalalkan Penyamun Negara. Dah boleh predict suara laungan mereka sbg saki baki #rinduzamannajib#.

    Apa yang tak boleh predict yalah kebiolan top dogs Bersatu spt Kadir, SAA, Shahbudin, Zam menyerang DSAI secara bertalu dan terbuka. Malah LGE juga diserang sebagai euphoria MOF bila LGE membantu Tun memperincikan hutang negara RM1 trillion.

    Sekarang Kadir dan SAA agaknya begitu euphorik reformasi institusi sehingga tidak semena2 mendapat kemurkaan YDPA.

    DSAI, LKS/LGE, Mat Sabu semua dalam loop Tun diperingkat tertinggi PH dan bertindak memperkasakan kerajaan baru PH.

    Adakah tindakan berani mati Kadir dan SAA menyerang pemimpin tertinggi PH secara bertalu dan terbuka dalam loop dan direstui Tun?

    Kadir cakap besar tak pernah kalah PRU, tapi kali ini dua dan SAA menjerat diri sendiri kalau dicold storage oleh Tun kerana aktiviti2 yang menghancurkan PH.

    Rakyat tidak ingin Tun silap langkah spt Morsi dalam 100 hari. WA.

    ReplyDelete
  11. Bro, ada peribahasa sesuai standard macai2 dan walaun2..

    Little little not die, big big difficult people..

    kah kah kah

    ReplyDelete
  12. Jangan marah dol. ISMA nak bagitahu YDPA dan Majlis Raja-Raja yang ada sekarang semua tak berguna sesen pun bila BN jatuh. Habis semua dah jadi liberal dan kafir harbi belaka. Semua dah jadi pengikut Siti Kassim termasuk Presiden ISMA. HAHAHA.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja