Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 June 2018

Sekor Sekor Larik

Bhai/DeeDee semua....

Hahaha .... Sekor-sekor larik menyelamatkan diri... Semua nak lepas tangan... Arul Handa pon dah cuci pungkoq.... Shahir Samad pun tak cukup tanah dah kena saman.... Jamal Jamban dan Musa Aman lagi awal dah larik.... Pandikar Amin Mulia tue mana pulak hilang.... Lama tak dengar cerita.... 

Skrang nih menggigil lutut Zahid Hamidi ..... Kes tumbuk Amir Bazli mungkin akan kena bicara balik..... Hahahaha.... Itu belum kes kontrak bawak masuk PATI dari Bangladesh seramai 1.5 juta.... Idris Haron dah kena tunjal ngan LGE pasai skandal SSER sebanyak RM9.4 bilion... Zambry Kadir tnggu masa ja kes Brazil punya syarikat...

Isa Samad dan Annuar Musa pun rasanya dah semakin terkincit.... Hahaha.... Kes Felda dan Mara .... Hahaha


5 comments:

  1. HAHAHA. Lepas Apandi disunat kali ke dua, Najib dan Rosmah Mansor diSelasakan SPRM... baru mereka sedar Kerajaan sudah tukar. HAHAHA! Bangun oi lari cepat. Masuk lorong tikus. HAHAHA!

    ReplyDelete
  2. Masa DSN patut dia gempur semua orang lain dulu. Tapi tu la dia lembut sgt. Itu politik MLaysia sama2 tak guna sama2 banyak skandal. Msg2 nk lpskan diri. Tapi yg lbh mudarat yg trkini, dia punya lepas.

    ReplyDelete

  3. Perbandingan diantara Rafizi Nuar(Anwar) n Jamal dll..

    Nuar nih ibarat CAHAYA yg sgt terang yg sentiasa menyuloh kgelapan demi kegelapan yg GELAP GELAP..

    Wktu takde sorg pun berani suloh Madey dia dah suloh awal2 lg sbb tuh dia di pitnah Liwat-1 n disumbat kdlm! Sbbnya Madey sgt takut dgn CAHAYA terang yg Nuar suloh wkt tu-PKFZ Ekran Perwaja MAS dll..


    Wktu Najib jd PM, takde sapa berani suloh 1MDB, tapi Nuar awal2 lg jd org pertama bersama Rafizi mnjd CAHAYA yg terang yg akhirnya pitnah Liwat-2 dicanang utk dia disumbat pulok kdlm!!
    Klu arapkan lebai2 hanya tau sdondon taawun dan PUAS hati memanjang, mcm org takde AKAL, cuma ada siku n lutot jer, CAHAYA yilek lg tambah GELAP adalah ha ha..dorang baca QURAN mnjd tambah GELAP, akal dah tukor jd siku n lutot gamoknyer ye!?

    Klu Madey betul2 betul2 betul2 jujur sejujur2 nya ingin melihat CAHAYA kegemilangan Msia, berikan jwtn PM itu secepat yg mungkin kpd Nuar dgn team2nya sprt Rafizi Mat Sabu Husam Dr Dzul LGE Tony Phua Syed Saddiq dll yg jls kelihatan selfLESS bnar2 selfLESS yg tiada AGENDA peribadi n kpntingan kroni, yg semata2 hanya nak berkhidmat, n sggup mnjd lilin jer tu hu hu..

    Ingat, CAHAYA itu selfLESS n mnjd sbnr2 CAHAYA yg selfLESS itu tidak pernah takut dicerca dipitnah diLIWAT-LIWAT kan n dihumban kdlm penjara!!

    Kini, tiba2 Nuar nak cepat jd MP semula tu..mungkin dia dah dpt menghidu ssuatu yg 'GELAP' mcm dulu mungkin akan berlaku, hu hu...almaklumlah kroni2 lama dblakang Madey n penulis2 otai blog upahan pon dah lama lapaq projek n betul2 lahap klapaq tu!?

    tengok camner Jamal tu, snang2 maseh boleh lepas?
    Adakah polis atau Ketua Polis KP negara yg salah?
    Adakah Muhyidden yg jd menteri kpd polis yg salah??
    ATAU Madey yg lantik Muhyiden tuh yg salah???

    Org bijak akan slalu kaji dr PUNCA/kapla..
    Ikan pon rosak/busuk bermula dr KAPLA sampai keusus!?


    Ddlm Msia baru, dgn CAHAYA yg sgt2 terang itu, tiada sorg pun yg dpt lepas apb ddpti mngkhianati rkyat wpun SATU sen! ha ha..

    Smoga sdr admin juga mnjd sbnr2 obor mmbawa CAHAYA yg sgt2 terang itu yg sentiasa selfLESS yg terlalu indah sprt surah An-Nuuur(CAHAYA) yg disebut ddlm QURAN itu..

    Ddlm CAHAYA QURAN yg maha7TERANG itu, tiada apa2 yg dpt disembunyikan lg!!!

    Wktu ddlm GELAP, kita dibuli ditakut2 diugut2 seolah2 Madey Najib Menteri2 n Ketua Polis negara tu hebat sgt n POWER sgt n takleh cakap sembarangan kat dorang nanti kena cekup tak pasal2 ha ha..sdangkan kita rkyat nih yg lantik depa tu tau!?

    Skrg apb sudah ddlm CAHAYA...Madey ka, Daim ka, Najib ka, pah Pidah ka KP ka Hakim ka AG ka, termsuk semua mentri2 yg ada tuh kita wajib n WAJIB suloh dgn CAHAYA ygTERANG seterang2nya!

    Krn kita sbg rakyt yg lantik depa kat sana!

    Arap2 Madey n penulis2 blog pro Madey baca tulisan aku nih..n jdkan bulan nuzul QURAN yg penoh CAHAYA nih utk suloh HATI korang dulu halus2 dlm2 agar bnar2 mnjd seterang2 CAHAYA ygTERANG agar sgl GELAP kroni klahap projek mcm dulu2 tu dah pon "mamposs" n dibuang jauh2!!

    ReplyDelete
  4. maseh ada kasta dalam soal sisat
    kalau orang biasa dah tentu kena tahan dulu baru di siat siat
    ini rilek boleh balaek rumah pikir bincang apa nak jawab
    keadilan bukan dilaung tapi mesti nampak di laksanakan
    gagal jalan amanah tetap tanggung dosa
    perasan dah adil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan marah dulu bro, setelah diberi peluang bincang dan pakat tapi akhirnya kantoi, terjelepuk tak dapek nak ditolong laee.

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja