Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 June 2018

Dewa Arthemis Merasa Kecewa

Bhai/DeeDee semua...

Tetiba Dewa yang bernama Arthemis merasa kecewa... Katanya .... asbab kekecewaan dier biler ader manusia yang makin berakal dan berjiwa merdeka sudah semakin berani mempersoalkan kewajaran menyembah dewa-dewa....

Yer la.... buat aper menyembah dewa-dewa... itu semua khurafat... tahyul dan syirik....

Kalu nak sembah... sepatutnya kena sembah Allah Taala jer... takder sewajarnya manusia sembah dewa, dewi atau dewata raya... Malah sama jugak tak boleh sembah tokong atau batu berhala.... itu semua makhluk...

Persamaan dewa dan batu berhala adalah kedua-duanya adalah makhluk Allah Taala yang tak mungkin memberikan syafaat atau mudharat kepada manusia .... melainkan dengan ijin Allah Taala....

Manusia jugak yang sediakan makan minum dan dana untuk dewa atau dewata raya... semua dari duit manusia (miskin atau kaya) sama gak macam Batu Berhala... yang hias, simbah air bagi basah atau mengukir dan mewarna.... batu berhala ni sekadar takder faedah satu sen pon kepada manfaat manusia...

Jadi.... dewa katanya menjadi ketua agama.... so lu ingat tak pada Zoraster yang ketua agama Majusi dulu pon dikatakan dewa gak...cuma Zoraster nih tak kot ketagih air kencing setan macam kaum keluarga dier yang lain...

Hahaa...  itu lagi dewa ader hati mau kontrol urusan agama walau sedar ramai manusia tak respek sama dewa... hahah

8 comments:

  1. Bab Artemis, serah ke Pak Hussein Melbourne. Hari itu dah panjang cerita lengkap dgn gambo2.

    ReplyDelete
  2. A. Mengapa orang kuat Bersatu, Kadir Jasin dan Syed Akbar berterusan menyerang peribadi Anwar?:

    1. Mereka hilang kawalan dan perhatian dari Tun kerana Tun committed dgn Pemimpin PH..Anwar, LKS/LGE dan Sabu
    2. Ikut formula politik PH, Tun akan serah PM kpd Anwar. Mereka fikir masa terlampau suntuk utk ambil kesempatan keatas Tun sebelum tukar pimpinan PH yg mereka tiada kawalan
    3. Masa Tun minta maaf dgn Anwar atau cadang gabungan PH atau cadang pinjam logo PKR.. langsung tiada kedengaran bantahan Kadir atau Syed

    B. Tokoh2 dan pendokong kuat PH spt Rafizi, Khalid Samar, Mahfuz atau LKS sendiri harus besuara dan menyerang balik 2 ekor ini kerana masuk kawasan larangan PH, unfriendly fire.

    Hari itu Rafizi provoke sikit, Mukhriz dan Khairudin cepat2 defensive, rapatkan saf dan look forward sbg PH.

    C. Tindakan subversif Syed Akbar mestilah dikutuk sekeras2nya oleh Tun dan Presidential Council. Tindakan disiplin kerana Syed Akbar berlagak seolah agen Umno utk pecah belah Tun dan Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau takut kena serang kawan dan lawan, jangan masuk politik dol. Masuk Kelab Makcik Bawang. HAHAHA.

      Delete
  3. blogger ni tukang buat provokasi, dia bukan sokong sape-sape pun, hanya nak dapatkan maklumat, korang semua pegi layan.

    ReplyDelete
  4. Nabi Ibrahim kaum Melayu belum muncul dol. Penyembah berhala yang khusyuk dan tawaduk kekal sampai kini. HAHAHA.

    ReplyDelete
  5. ala syed akbar konon bila ada komen kena batang idung dia tak berani keluar pulak komen ambo
    macam palat jugak mamat ni
    nak komen ikut selera dia saja
    mana ada bolehhh

    Yang mereka sembah selain Allah itu, tidak lain hanyalah berhala, dan (dengan menyembah berhala itu) mereka tidak lain hanyalah menyembah setan yang durhaka,

    ReplyDelete
  6. Blogger yang melaga-lagakan orang ni memang lahanat, hidup dia penuh dendam kesumat. selagi orang yang dia benci tidak hancur selagi tu lah dia berusaha bersungguh untuk puaskan diri. Yang paling celaka jenis mengaku sebagai kawan memang tak boleh pakai. Biar musuh politik yang nyata seperti puak lobai yang mengaku paling islam diMalaysia yang jenis membangkang dulu kini selamanya. Sekarang ni sama2 membangkang dengan rakan karibnya umno pengkhianat melayu.

    ReplyDelete
  7. Pembangkang Malaysia sekarang dah mati. Pemilihan parti pembangkang terbesar hanya dipenuhi calon-calon yang rasuah dan seleweng. Memang patut Dewa Artemis berdukacita. Kekeke.

    Pembangkang yang ada sekarang PAKAR mainkan isu perkauman, agama dan isu sensitif....... supaya Rakyat terus lalai dan mudah dirompak. Disamun! Di Ugut! Di Maki Hamun! Kekeke.

    Sekarang mereka dah bangun dari tidur macam Neo daripada Matrix! Mereka dah sedar parti pembangkang terbesar rupanya hanyalah Mr Smith yang kuat berhutang. Kekeke.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja