Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 February 2021

Kaunselor Di Masjid? Ada Ke?

Bhai/DeeDee semua...

Satu benda yang Gereja ader ialah ko boleh datang bila-bila masa jumpa ngan Paderi dan ceritakan apa sahaja termasuk masalah yang terbuku dalam diri ko... Isu nak ampun dosa tu gua takmo nak sembang sini...

Tapi yang gua nak sembang adalah bab ko boleh luahkan apa sahaja... Paderi akan dengar... Dan Paderi akan nasihat... Paderi tak menjatuhkan hukum kat ko... dan Paderi takkan jaja cerita ko tu pada orang lain... itu sumpah seorang Paderi... Kira macam Paderi tu akan jadi Kaunselor untuk lu...

Sentiasa ader sorang Paderi di mana-mana Gereja... Takkan kosong... walaupun ko datang pukul berapa pun... tetap akan ader Paderi

Kalo ko takder duit... takder hal bagi Paderi untuk bagi duit sedekah yang Gereja dapat... small matter... diorang akan cakap duit Gereja tak pernah putus... ader jer orang sedekah

Kata la ko lepak kat bangku sampai tertidor.. takder Paderi akan halau ko... biasa depa akan offer satu bilik tidur untuk musafir.... takder Paderi akan pandang ko nak mencuri atau merompak dalam Gereja... Pada mereka... kalo ko mencuri sekali pun... itu urusan Tuhan dan Polis untuk sabitkan ko...

Dan memang takder sapa yang waras akan curi dalam Gereja..

Tapi....

Ko jangan buat camtue di Masjid... tido kat masjid sure kena sound kalu tak kena halau la... Pastu ko akan dipandang macam nak mencuri ja...

Pastu... kalo ko nak luahkan perasaan... dalam banyak keadaaan Masjid kosong takder orang... Imam pon tak duduk dalam kawasan Masjid..

Kalu ko dapat luahkan perasaan atau masalah ko... tak lama lepas tu mesti akan diceritakan kat mana-mana cerita ko atau luahan ko tue... tambah kalo yang dengar luahan ko tu ader Ostad atau Lobai yang kaki bagi ceramah... hahaha.... jadi bahan dan modal la citer ko tue..

Nak mintak bantuan dari Tabung Masjid... hahaha... ini lawak... lupakan saja la... AJK Masjid lebih rela bayar untuk Ostad Sampul dari bagi kat lu... Hahaha

Dan paling menarik bab Masjid... AJK tak suka budak-budak dalam Masjid .. depa kata bising... walhal Nabi tak pernah ajar larang bebudak dalam Masjid...

Oh yer lupa... kat Masjid di Malaysia... depa kata orang Kapir tu Najis... tak bersih... tabley masuk ruang solat.... walaupun pakai cukup tutup aurat... Ini memang lawak...

* artikel ini subliminal dan metafora.



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1