Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 February 2021

Nik Abduh Nih Pening Gamaknya

Bhai/DeeDee semua...

Nik Abduh nih adalah anak Nik Aziz.... Tapi kepala otak dier tak sama macam Nik Aziz... betul macam orang kata.... iman tak dapat diwarisi...

Aper pun.... PAS adalah PAS .... dan PAS sekarang dah jauh dari PAS dahulu... cara pembawakan PAS sekarang sudah lebih kepada bentuk parti assobiyah... parti nasionalis....  dan bukan parti yang berteraskan agama macam dulu...

PAS la nih Dewan Ulama dier pon dah diresapi oleh nasionalis... lebih mementingkan isu bangsa berbanding isu agama.... Malah isu agama walaupun masih juga dibawa tapi lebih kepada isu-isu yang dapat memberikan keuntungan kepada parti dan pihak-pihak tertentu..

PAS yang dahulunya lebih menjurus kepada membawa suara marhaen mustad'afin kini dilihat lebih kepada membawa suara kapitalis dan pemuka bangsa...

Cara PAS sebenarnya dah jauh dari cara yang dibawa oleh Nabi... dan tak sesuai pemimpin PAS macam Nik Abduh nih nak sabitkan PAS dengan Nabi Muhammad... Nik Abduh sendiri pun banyak tak ikut cara Nabi....

Nik Abduh sendiri pon dah lebih nasionalis berbanding puak-puak Nasionalis macam UMNO ....  



5 comments:

  1. Jarak jauh beza antara anak dan arwah bapanya seperti langit dan bumi

    ReplyDelete
  2. Ulama dulu mendapat gelaran ULAMA' bila menguasai pelbagai bidang ilmu. Mereka semua bukan sahaja penghafal AlQuran dan Hadis (which is a must) bahkan merupakan para genius dalam bidang ilmu matematik, astonomi, kejuruteraan, tamadun, arkitektur, sains, fizik, perubatan, farmasi, georgrafi, ekonomi, serta ilmu kemanusiaan. Dengan menguasai pelbagai ilmu, barulah mereka di gelar ULAMA'! Setakat hafal doa, rajin baca doa makan dan kerap melaknat serta sumpah orang lain tu bukan nya ulamak namanya.

    Sekarang ni jahilnya umat melayu, semua mamat2 yang kerjanya pakai jubah dan serban, tahu dan hafal sikit2 ayat Quran dan hadis serta lulusan cukup makan dari Timur tengah pun di gelar ulamak. Sampaikan jenis yang mengaji sastera dan buat thesis pasal pelancongan pun dok di julang sebagai ulamak. Ulamak PAS seperti Nik Abduh? Depa tu bukan ulamak, cuma samdol yang dok berlakon ulamak sebab jubah dan kopiah tak tinggal dan bagi melengkapkan uniform, pakat2 simpan janggut 2-3 kerat macam Lebai pandir.

    Nak sama darjat dengan ulamak dahulu serta sahabat2 R.A? Nak dapat setaraf dengan lebai tukang baca doa makan kat kampung2 tu pun dah kira "berlebihan". Tahap aktivis serta ustaz2 seperti Ebit Liew tu pun dah terlampau tinggi untuk lebai2 PAS ni nak dok sama darjat dan taraf. Thesis buat kitab Doa2 laknat dan sumpah seranah je yang lebai2 PAS ni kira dapat PhD! Depa ingat Nabi ada pandang ke dengan puak2 asobiyah ni? Jauh panggang dari Api! Jauh si Asobiyah dari telaga Kauthar, Ini intipati dari surah Al Kauthar! Nabi tak mengaku sesapa yang amalkan Asobiyah sebagai umat, wei! Beringat2lah!

    Nick.

    ReplyDelete
  3. Sebab tu aku dah tak layan dah ceramah/pengajian oleh semua lobai/ustaz politik.

    ReplyDelete
  4. Bro, gua x tahu lah sama ada fon gua sorang je yg kena tp gambar pompuan pakai suar dalam ngan coli x henti2 kuar dlm page ni. Gua x leh konsenteret baca kumen. Jari gua selalu ngat tertekan kat gmbr2 tu. Selalu pulak tu tertekan sampai terlupa baca kumen.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1