Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 February 2021

Ekonomi Makin Teruk, Tapi Kerajaan Masih Leka

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum bahawa ekonomi Malaysia sebenarnya rapuh... rapuh yang agak melampau bilamana kesan langsung akibat dari wabak Covid-19 sebenarnya mengancam lebih teruk kepada keseluruhan sistem ekonomi dan kewangan Malaysia..

Betapa payahnya kita nak bertahan dengan menggunakan beberapa sovereign fund yang kita ader... dari Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Lembaga Tabung Haji, Permodalan Nasional Berhad dan Lembaga Tabung Angkatan Tentera... serta beberapa dana lagi...

Jika sebelum ini kita dapat mentadbir 1MDB dengan lebih baik, telus dan menguntungkan... tentunya kita masih boleh bertahan lebih lama dalam menghadapi kemelut ekonomi dan kesihatan ini...

Tapi ialah... siapa yang dapat menjangka apa yang akan terjadi... dalam keadaan kolam takungan yang kita ada pun dah dikeringkan airnya sebelum ini atas sebab salahlaku yang berlaku,... jadi bila keadaan kemarau ini berlaku... memang tak boleh bertahan lama...

So... kerajaan kena proaktif... cukup-cukuplah berpolitik untuk mengekalkan kuasa... mengekalkan jawatan .. ini semua retorik... Kena bingkas cepat dan pantas... kena jadi hybrid... kena berubah... Jika lambat sedikit jer... kita memang akan menerima kesan yang amat teruk... amat memberikan kesan yang lama untuk pulih... itu pon kalu boleh pulih...

Kalu kojol macam mana??? Hahaha ... janganlah leka...







3 comments:

  1. Dah parah bhai tunggu masa jer tapi macai2 keje gomen mana ambik pot. Tiap2 bulan jolok atm keluar gaji. Gua pun dah kering bhai jadi bhai boleh lagi sekali buat eth airdrop cam dulu dapat juga tabung akhirat hehe.

    ReplyDelete
  2. Anak cucu cicit kita akan tanggung beban akibat nafsu melayu islam berapa kerat rampas kuasa dan nak KEKALKAN kuasa dgn cara apa sekalipun. Tukang2 sorak tak sedar anak cucu cicit mrk pun akan merana sama.

    ReplyDelete
  3. dah nak jatuh tersepuk
    bila amanah dikhianati sekian lama
    akibatnya bila mana Allah timpakan bala macam ni
    baru pakat terasa
    hasil kurang asik korek sana sini
    lamalama tabung ayam pun kosong

    tampok kuasa dikuasai olih ramai penyangak
    bermacam helah dibuat untuk tutup rasuah
    hari rabu ni tengok apa pulak nasib isa tamat

    Allah bagi akai untuk fikir nak buat kebajikan
    bukan duk pikir mavam mana nak lepaskan kawan
    dari hukuman

    bn pn ph sama saja vila ada kuasa
    tak se amanah mana pung
    hukum pun tajam sebelah

    penguasa dunia memang suka rakyat tak pintar
    nanti susah mau di atur

    Negeri akhirat itu, Kami jadikan untuk orang-orang yang tidak ingin menyombongkan diri dan berbuat kerusakan di (muka) bumi.
    Dan kesudahan (yang baik) itu adalah bagi orang-orang yang bertakwa.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1