Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 February 2021

RUU355, Dimana Semua Walaun?

Bhai/DeeDee semua...

Grafik sebagai satu terjemahan penceritaan... Hahaha

RUU355, Dimana semua Walaun?



4 comments:

  1. 355 tahun bhai hahaha ajernya gampang.

    ReplyDelete
  2. What is yur give is what is you get back.... enough is enough Tun

    Siapa masih ingat kenyataan mantan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ini?

    “BN (Barisan Nasional) dah tak ada, dah ‘Innalillahi wainna ilaihi raajiun. Yang ada hanyalah UMNO itupun sekadar pada nama sahaja"

    “UMNO dah hancur, banyak ahli minta nak masuk PH dan BERSATU (PPBM). Yang tinggal nak jalan pun tak larat dah" [Tun Mahathir 21 Februari 2020]

    "Saya sanggup terima ahli UMNO yang keluar UMNO. Tetapi UMNO sertai kerajaan campuran sebagai parti UMNO, ini tidak dapat diterima" [Tun Mahathir 26 Februari 2020]

    Siapa masih ingat juga Tun Mahathir pada 9 November 2019 mengaku menyuruh saya (Zahid) membubarkan UMNO kerana UMNO dianggap sudah tiada.

    Tiba-tiba kelmarin Tun Mahathir buat 'U-turn' paling drastik menyatakan beliau masih sayang UMNO dan bersedia kembali kepada UMNO. Boleh demand lagi syarat kononnya UMNO perlu kembali berjuang untuk bangsa, negara dan agama.

    Selama ini itulah perjuangan UMNO dan bukan perjuangan untuk kroni dan anakcucu. Bila BN menolak bailout kroni dan anakcucu mula merajuk dan ugut keluar UMNO bagai. Cukup cukup lah rakyat dah naik meluat dan menyampah lakonan jijik ini.

    Bagaimana agaknya perasaan penyokong dan pemimpin parti Pejuang lain mendengar kata-kata Tun Mahathir ini?

    Ramai lihat Tun kini hilang hala tuju dalam memperjuangkan kepentingan politik peribadi dan kroni-kroninya selepas tidak lagi menjadi PM ke-7.

    Persoalan yang menimbulkan tanda tanya besar siapakah rombongan demi rombongan yang datang minta beliau buat sesuatu untuk selamatkan negara!? Elok badan berkecuali NGO, Blogger buat tinjauan dan survey betulkah dakwaan Tun bahawa rakyat masih mahukan Tun menerajui negara..!?

    Dengan muka tak malu minta bagi 'syarat - syarat' yang ditetapkan beliau itu sekadar melunakkan alasan . Selama ini UMNO tidak pernah seinci berkalih daripada dasar perjuangannya.

    Presiden PPBM telah memecatnya. PH tidak lagi mempedulikannya. Kerajaan PN tidak luluskan pendaftaran parti baharunya.

    Makanya perlu cari 'perumah' lain atau setidak-tidaknya kembali kepada 'perumah lama' untuk terus mendapatkan manfaat 'nutrisi'.

    ps : Maksud "perumah" ialah dalam biologi dan perubatan, perumah merupakan organisma perosak pembawa parasit, cacing, ulat perosak,mutualistik, atau komensalis (simbion) yang lazim mempunyai sumber makanan dan tempat perlindungan yang ideal untuk yang menumpang hidup sehingga habis nutrisi perumah itu dimakan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara terbuka mengaku perjuangan parti Pejuang GAGAL dan tak dapat sokongan. Belum pun mula pertempuran.....Malunya!!

      Delete
  3. Dia-lah yang menjadikan kamu khalifah-khalifah di muka bumi.
    Barang siapa yang kafir, maka (akibat) kekafirannya menimpa dirinya sendiri.
    Dan kekafiran orang-orang yang kafir itu tidak lain hanyalah akan menambah kemurkaan pada sisi Tuhannya dan kekafiran orang-orang yang kafir itu tidak lain hanyalah akan menambah kerugian mereka belaka.

    apakah umat islam negara ini n pemimpin tak betanggungjawab atas persoalan ini?

    Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?

    kat akhirat nanti pakat jawab

    Sesungguhnya salat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah,
    Tuhan semesta alam,

    betoika kita punya janji setiap hari ngan Allah

    takut takut kita termasuk golongan ini
    Dan di antara manusia ada orang yang menyembah Allah
    dengan berada di tepi

    adakah kita penolong agama Islam atau hanya kuat melolong

    Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa.

    yakinkah kita ngan janji Allah ini
    sendiri sendiri jugak mau paham



    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1