Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 February 2021

PKR - Satu Parti Yang Pening

Bhai/DeeDee semua...

Kekadang tue biler gua nak menulis tentang parti-parti nih... memang risau pun ader... sebab semua aderlah kengkawan gua... yang dalam UMNO pon ramai kengkawan, yang dalam BERSATU pon ramai kengkawan... yang dalam DAP pun ramai kengkawan... yang dalam PAS pun ramai kengkawan... yang dalam PKR pun ramai kengkawan...

Huhuhu...

Tapi gua tetap berpandangan... semua benda boleh ditegur.... sebab dasar semua parti adalah okeh... yang tak okeh aderlah ahli dan pimpinan jer....

Bercerita bab PKR nih... dari awal lagi .... seingat gua pada awal penubuhannya lagi... gua dapati Parti Keadilan Rakyat (PKR) nih banyak caca marbanya... satu parti yang pening... pening dari segi kepimpinannya... pening dari segi pengurusannya... pening dari segi strateginya.... Hahaha...

Memang tidak dapat dinafikan... PKR adalah sebuah parti anak beranak... macam parti yang lain.... malah ianya juga adalah parti kroni.... macam jugak parti-parti yang lain...

Semua parti sama..... hahaha... yang membezakan adalah apa yang terhasil darinya...

Aper pon... semacam AMANAH... PKR pon sama ngarutnya... hahaha... banyak benda kalu nak tulis rasanya akan jadi terlalu panjang... kita semua tahu... ianya open secret... hahaha... dan biler ader yang dari AMANAH lompat masuk PKR.... dan tetiba yang dari PKR pulak letak jawatan... memang nampak banyak yang tak kena dengan parti nih...

Macam mana PKR boleh terima ahli lompat dari parti-parti sahabatnya... macam takder konsensus... macam takder kesepakatan... huhuhu... pening.... PKR kekadang dilihat lagi hamlau dari BERSATU...

Hahaha... aper pon... PRU15 dah nak dekat... nasib la korang sumer... Hahaha



5 comments:

  1. Siapa nak masuk ke nak keluar ke x de hal...yg tulis lagi palat..!

    ReplyDelete
  2. Hamlau2 pun sanggup masuk penjara bhai. Tapi klu tak betoi belakang kira wajib bela dan bersih nama hamlau ni. Bunyi konon2nya agensi ader maklumat dan sila bagi petunjuk klu ada. Mempertahankan maruah diri dan keluarga ada lah wajib bhai.

    ReplyDelete
  3. Mula2 amat berharap malaysia akan berubah ke arah lebih baik (lebih berprinsip mcm ajaran Al-Quran) tapi bila tgk org politik tak kira berserban berkopiah berkot yg berceramah, rasanya tak akan jadi kenyataan di hayar ini Sistem 2 3 darjat sistem ejas mengejas cable mengable letak kroni walau tak layak dan akhir akan membazir banyak sumber dan tenaga.

    ReplyDelete
  4. kalau perjuangan hnaya untuk perut n dunia
    tak kekal lama

    Dan berapa banyak nabi yang berperang bersama-sama mereka sejumlah besar dari pengikut (nya) yang bertakwa.
    Mereka tidak menjadi lemah karena bencana yang menimpa mereka di jalan Allah, dan tidak lesu dan tidak (pula) menyerah kepada musuh).
    Allah menyukai orang-orang yang sabar.

    ini pun pening jugak

    Polis mengenal pasti beberapa dalang utama sindiket penyeludupan dadah di negara ini yang berselindung di sebalik status 'Tan Sri’, ‘Datuk Seri’ dan 'Datuk’,

    Tetapi saya akan pastikan mereka ini akan masuk (penjara), walaupun saya tahu statusnya tinggi bergelar Datuk, Datuk Seri atau Tan Sri… saya akan berusaha bahawa perbuatan tidak bertanggungjawab mereka ini akan terungkai dan mereka akan didakwa.

    Paling tidak pun saya akan ambil tindakan di bawah POCA (Akta Pencegahan Jenayah 1959)," katanya kepada pemberita selepas melawat tapak pembinaan Ibu Pejabat Polis Daerah Jeli dekat sini hari ini.

    apa perlu heboh
    tangkap saja siasat ngan bukti ynag ada
    kalau salah hukum mati saja

    ini dalang besar bukan pengedar kecilan
    selalu ada tngakapan sindikit besar besar
    tak nampak pun didakwa

    pening atau apa
    jangana hnaya tajam ke bawah tumpoi ke atas

    ReplyDelete
  5. Ahli Amanah join pkr kira lompat parti juga. Tapi adakah melibatkan bayaran juta2 ringgit. I dont think so. Ahli pkr (cina) dibeli oleh kerajaan pn. Adakah melibatkan bayaran berjuta2 ringgit? Lu pikir la sendiri... Takkan depa teramat terpesona dgn prestasi kerajaan pn kot... No money involved, bukan korupsi?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1