Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 May 2021

Kebodohan Bukan Satu Jenayah

Bhai/DeeDee semua...

Hanya kerana ada yang bodoh, bebal dan bangang... maka ramai la yang terjangkiti dengan wabak Covid-19.... Payah nak buat kalu dah bodoh, bebal dan bangang...

Dah orang kata kalu sakit, demam atau batuk... dok la kuarantin diri sendiri... tapi takmo nak ikut... siap ada yang keluar berjalan-jalan... belum lagi yang siap pi solt berjemaah... sanggup solat dalam gelap pasai takmo kena tangkap...


Bodoh tak boleh diajar... bijak tabley diikut...

Bangang aaa...



2 comments:

  1. Sapa yang tengin sebenonya.

    ReplyDelete
  2. Hanya kerana ada yang bodoh, bebal dan bangang.

    betoi brtoi pasai ramai mansuia dah lama bodoh, bebal dan bangang
    tak ikut seruan Allah n Rosul
    idup bukan macam natang lagi bahkan ada lebih terok lagi
    Allah timpakan musibah ini
    tu pun mana mau sedar lagi

    kat dunia kan ramai yang kpair kepada Allah
    1 dunia kena

    Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah).
    Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.

    ini baru sikit saja kita tak tau apa lagi ynag Allah
    nak ajar manusia ingkar di bumi milikNya

    Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh


    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1