Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 May 2021

Ini Menimbulkan Kegentaran Buat Pelabur

Bhai/DeeDee semua..

Huhuhu... payah jadinya kalu Perdana Menteri sendiri mengaku dirinya bodoh.. Adoilah.


Naya betul lar..

3 comments:

  1. Kerajaan perlu kaji balik umur persaraan wajib kakitangan awam dan swasta kembalikan pada 55 tahun. Semua perlu berkorban untuk negara.

    Mengkaji umur persaraan boleh menjimatkan perbelanjaan negara. Bayangkan sektor awam bagi kakitangan awam berumur 55 tahun. Gaji bergred biasa bagi umur 55 tahun sudah sampai paras siling sekitar RM5000.00 atau RM6000.00

    Sedang kan gaji permulaan gred yang sama sekitar RM1600.00 Kerajaan boleh menjimatkan bayaran gaji, dapat tenaga muda dan lebih berdaya maju dan idea idea yang segar.

    Kebanyakkan pegawai yang sudah berumur 55 tahun sudah tidak effektif dan hilang fokus.

    Kadar pengangguran anak muda lepasan sekolah kolej universiti makin bertambah.

    Kerajaan perlu melakukan sesuatu dalam suasana Pendemik ramai orang hilang pekerjaan, gaji dipotong dan pengeluaran berkurangan. Rakyat dan menteri perlu berkorban dan gaji menteri kabinet yang sangat besar juga perlu dipotong untuk penjimatan wang negara.

    ReplyDelete
  2. Rakyat gelar kerajaan ni bodoh bukannya untuk dia mengaku bodo tetapi rakyat mahu Mat Sembab dan kerajaan Penyamun bodoh ni letak jawatan dan berhenti dari menjadi kerajaan Malaysia. Ini bukannya kes "facepalm" lagi tapi dah terjerumus kepada kes kerajaan "tikus membaiki labu". Pengkhianat dan penyamun memang haram jadi kerajaan. Kita tahu hal ni dan sesungguhnya ALLAH SWT sangat benci kepada pengkhianat2 ni walaupun mereka menyorok dibelakang topeng Islam dan bangsa. Kes Covid ni tak akan turun selagi puak2 khianat ni dok di puncak pentadbiran negara. Percayalah, wahai bani Melayu. Ini semua dalam genggaman ALLAH SWT. Jangan cuba spin bahawa malapetaka ni bukan kerana kemurkaan dan kebencian ALLAH SWT atas kerja2 khianat lagi zalim. Islam tidak tertegak atas pengkhianatan dan kezaliman. Jangan pandai2 buat bidaah kononnya kerajaan ni kerajaan islam, ye!

    Nick.

    ReplyDelete
  3. Aku cuma nak tanya satu: Berbaloikah buat langkah Syaiton?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1