Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 May 2021

Kasta Vaksin?

Bhai/DeeDee semua...

Vaksin pon ader kasta-kasta... Ader vaksin untuk golongan bangsawan... ader vaksin untuk marhaen... Ader vaksin untuk golongan Raja dan Sultan.... pening aaa

Sebenarnya tidak adil untuk rakyat dibeza-bezakan jenis vaksin yang digunakan... Tak pernah dalam sejarah imunisasi vaksin di Malaysia yang mana Kerajaan Malaysia menggunakan vaksin yang berbeza-beza antara satu rakyat dengan rakyat yang lain.

Perlembagaan Malaysia meletakkan kesamaan taraf antara semua warga negara.... Tiada warganegara kelas pertama... tiada warganegara kelas kedua... dan tentunya tiada warganegara kelas ketiga dan keempat...

Ini tidak adil jika pemberian vaksin dibeza-bezakan antara semua rakyat...

Dan gua amat setuju dengan apa yang ditulis oleh YB Hassan Karim di Malaysiakini... ini tepat...



7 comments:

  1. IGP baru mohon heret Zety dan keluarga cepat ke muka pengadilan.

    Heret segera

    ReplyDelete
  2. Bila bhai tulis bab geopolitik syria ada kebenarannya, bila tulis bab mh370 ada logiknya dan bila tulis bab mh 17 ada munasabahnya. Tapi bab vaksin kobid ni lebih baik jangan ambik lah bhai macam tikus mondok. Iqra3.

    ReplyDelete
  3. Kerajaan Mahathir hanya bertahan tak sampai 22 bulan dan ternyata benar!!!'

    Mahathir adalah asbab untuk kejatuhan Najib.

    Berbagai bagai plot dan sketsa drama telah dilakarkan Mahathir ,tujuannya hanyalah untuk menjatuhkan Najib walau apa cara sekali pun. Kerana itu adalah "perancangan Nya". Apa yang terjadi kepada Najib adalah ketentuan..perjalanan Najib... tetapi...semua itu bersebab.

    Tetapi sebab dimata manusia, "Najib dituduh mencuri, difitnah jijik menyeleweng, menipu mahupun dan dituduh berbohong"?

    Adakah itu FITNAH? Allah SWT juga berfirman ".bahawa 'kehidupan didunia ini adalah sandiwara'!!!

    Sebagai mana kisah Isa Al Masih yang telah difitnah kerana dikata "menyeleweng dari ajaran sebenar agama Nabi Musa?

    Dan siapakah yang mengiyakan FITNAH tersebut?.

    Bukankah golongan yang berkepentingan iaitu pendeta pendeta dan pembesar pembesar..!?

    Kini proses Rayuan di Mahkamah Rayuan sedang berjalan dan inshaallah, keputusan dlm sedikit masa lagi

    Kes rayuan Najib ini diadili olih 3 orang Hakim. Hukuman belum jatuh sana sini gelaran 'penyamun pencuri' dijaja.

    Hakim sebenar Hakim yang akan membuat keputusan adalah Yang Maha Esa dan tidak mustahil keputusan ini akan diterbalikkan apabila "hati hati mereka ini disentuh olih Yang Maha Esa."

    Perlu diingat pendukong watak yang digambarkan sebagai orang baik yang telah memulakan "sketsa" fitnah jijik ini sebenarnya adalah sebaliknya melalui kartel nya. Semua kartel itu sudah bersara tiada jawatan strategik lagi.

    Walaupun kelompok kelompok ini beriya iya mahu mensabitkan Najib dengan kesalahan ini .. Inshaallah... Inshaallah..Najib akan terlepas dari dakwaaan dengan keputusan 2-1.

    Semuanya bersebab dan asbabnya dan perjalanan pemimpin yang mengaku 'khalifah dan Ulul Amri negara ini sudah tidak jauh..!!

    ReplyDelete
  4. ini pun kasta jugak punya pasai

    Dilaporkan India Today, insiden penghinaan terjadi di kawasan Wazirganj, Gaya, Negara Bagian Bihar. Semua berawal ketika korban, seorang pria dari kasta Dalit, ketahuan kawin lari dengan kekasihnya. Korban pun dibawa ke panchayat (dewan desa) oleh keluarga si perempuan, dan harus mendapat hukuman atas perbuatannya.
    Setelah dilakukan pertemuan, diputuskan korban yang tak disebutkan identitasnya itu dipaksa menjilat ludah di lantai.
    Tidak hanya itu, korban juga disuruh untuk minum kencing.

    kasta kusta 2 2 tak elok

    Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal.
    Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu.
    Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.

    paling mulia di cc Allah bukan paling tinggi kasta
    tapi orang yang paling bertakwa pada Allah

    lembaga apa pula ynag halang hukum jinayah Islam dilaksanakan
    Quran diturunkan lebih 1000 tahun ynag lalu
    itu jugak masti mau ingat

    hukum hukum Allah pun ada orang berani komen tak kan pulak
    hukum manusia tak boleh komen

    ReplyDelete
  5. Melayu tidak menguasai ini. Mereka sering jadi adu domba politik murahan. Sering bercakaran

    Di Hari Kerajaan Cina Singapura Rugi $39.90 Billion Sing Dollar.

    Orang Malaysia akan kata "Oh peduli apa Temasek Hldg hilang $39.0 billion Sing dollar, dia bukan negara kita pun" Full stop. Betul, no doubt. Apasal kita mahu kecoh?

    Bukan kerugian mereka sahaja yang kita nak bual di sini tetapi cara mereka sembunyi kan kerugian dan cara mereka menguasai rakyat sehingga tidak boleh menyuarakan kemarahan.

    Selain itu sikap para ahli koperat Cina di Malaysia yang sering memandang tinggi kepada cina Singapura dan sering merendah kan kerajaan melayu Malaysia.

    Kerugian besar Temasek pada tahun 2008 itu berpunca dari kegawatan ekonomi. Makna kata sehebat mana pun pakar ekonomi baik yang turun dari langit pun tidak akan dapat menyelamat kan keadaan.

    Pada tahun yang sama negara kita alami kerugian juga, lebih kurang 18 billion Ringgit Malaysia.Tetapi walau pun pakar ekonomi faham situasi, pakar politik tidak faham.

    Susut nilai dari jumlah saham memain kan peranan besar menjumlah kan kerugian,Ia bukan "outright" loss tetapi kerana susut nilai saham dan pelaburan.

    Begitu juga dengan negara jiran melalui pelaburan nya di Temasek HLDG. Apa yang mahu di gambar kan di sini ia lah reaksi apabila pembangkang di negara kita bermaharaja lela menjadi kan kisah kerugian kita ini sebagai pesta mengena kan kerajaan, tambahan kerajaan ini di dokong oleh orang Melayu.

    Tetapi sebalik nya kerugian berganda dan berskala besar berlaku di negara pakar ekonomi dan negara dimana bermastautin nya golongan kiasu yang hebat berniaga tumpas kepada keadaan ekonomi semasa dengan lebih teruk dari kerajaan di tadbir oleh Melayu Malaysia.

    Apa kah beza nya bagi kedua negara yang kerugian?

    Beza nya di sana tiada pembangkang yang kuat, untuk melenyek dan menempelak kerajaan nya dengan kritikan dan hentaman yang dasyat walau pun Temasek di tadbir urus oleh keluarga pemimpin nya. Nepotism at its best.

    Tetapi di negara kita di Parlimen kita malah di alam maya serta di ceramah , miscalculation on investment serta ketidak jangkaan pada hala tuju cuaca ekonomi dunia serta ketidak jangkaan pada iklim ekonomi yang amat bergantung pada dasar luar kuasa kita di jadi kan lauk pauk untuk menghentam kerajaan.

    Para pengamal ekonomi yang bukan melayu menjadi kan bahan ejekan kepada kerajaan dan mereka mereka yang bekerja dengan bank bank milik negara asing memandang hina dan sinis kepada menteri wang Melayu.

    Mereka terlupa bahawa negara pujaan hati mereka dari puak mereka sendiri sedang mengalami kerugian lebih dasayat dan telebih teruk.

    Kat sini Melayu tak bijak menguasai situasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rugi rugi juga tapi siapa yg dah recover dan siapa yg tak. Bandingkan tahap ekonomi kedua2 negara SEKARANG. Siapa yg struggling? Jgn lupa 1MDB. Berapa banyak duit kita lesap. Berapa generasi anak cucu kita nak kena tanggung beban hutang? Angkara ketamakan dan korupsi orang melayu.....

      Delete
  6. Kartel Kerala elok berambos dari jawatan tinggi kerajaan. Bramboss segera.

    Tangkap Zety dan keluarga, cari Jho Low Nik Faisal sampai dapat ugut dan spin mereka abis abisan.

    Anak cucu ada gambar bogel, langgar SOP kasi kompaun 50K...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1