Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 May 2021

Tak Habis Dengkinya Mamat Ni

Bhai/DeeDee semua...

Sejarah adalah sesuatu yang pernah terjadi... Kita tak boleh nak amik sejarah yang bagoosh sahaja... sejarah yang tak bagoosh kita abaikan... Itu bukan caranya... Sejarah nih takder sisi.... semua sisi adalah sejarah.... dan tidak ada apa yang patut dimalukan dengan sejarah... Benda dah pernah terjadi..

Malayan People Anti Japanese Army (MPAJA) adalah satu bahagian dalam sejarah... Penubuhan satu unit ketenteraan untuk menentang Jepun... ini berlaku semasa Perang Dunia Kedua... dan ini adalah sejarah...

Persoalan sama ader ianya mempunyai elemen komunis pun bukanlah satu perkara yang kita boleh jadikan penyekat kepada pengetahuan rakyat... Rakyat perlu tahu bahawa kita pernah ada unit ketenteraan sendiri yang melawan Jepun... unit ini dari rakyat itu sendiri...

Gua tak paham pasai apa mamat cina sorang nih bising bab MPAJA.... setiap kali pon bawak cerita Komunis.... setiap kali pon bising kononnya ancaman komunis.... Pelik aaa... Dengki betul dier...

Gua tak kata gua sokong komunis... tapi masa nih Malaya masih terjajah... dibawah Inggeris dan Jepun....  dan pada masa tue Komunis la yang berjuang untuk menentang penjajah... Kepada mamat nih yang mungkin takmo nak menentang penjajah kalu dier dah hidup masa tue... itu masalah dier... mamat ni mungkin spesis yang menyokong penjajah....

Gua kalu masa itu hidup pon rasanya dah kompom akan menentang penjajahan... mungkin jugak gua akan dilabelkan komunis.... Gua bukan saja anti penjajah... tapi gua anti kepada penjajahan minda oleh puak Kayangan dan Dewa-Dewi...  mungkin jugak gua akan diklasifikasikan sebagai pemberontak.....

Tafsiran sejarah biasa dibuat oleh orang yang menang.... huhuhu



4 comments:

  1. 20 tahun lagi ke mana arah tuju Singapura dan kemana hendak pergi dengan wang yang banyak tetapi tanah yang sedikit

    Tentu sekali Singapura memandang ke negara jiran yang terhampir yang memilki tanah. Betul tak?

    Kemudian lihat lebih jauh dinegara yang mempunyai masalah yang serupa ia itu negara Israel.

    Sambil di kelilingi oleh negara Islam ia terlalu ego dan angkuh untuk menerima hakikat diri itu kecil. Maka sah kita sudah dapat kawan yang boleh berkongsi isu dan problem yang sama.

    Jika Israel boleh menawan semua jiran nya bukan sahaja melalui ketenteraan , malah juga melalui perang saraf dan pemasangan proksi maka Singapura nampak nya tidak ada opsyen lain melainkan meniru jejak langkah serupa.

    Apakah yang dilakukan Singapura sebaik sahaja ia di sepak keluar dari Malaysia?

    He turned to the Jewish state, through the Israeli ambassador in Thailand, for help. Israel sent a military mission led by Maj. Gen. Rehavam Ze'evi, then deputy head of the military's operations branch. (Ze'evi was assassinated in Jerusalem by Palestinian gunmen in October 2001.) Lee insisted on secrecy because he didn't want to antagonize his Muslim neighbors, Malaysia and Indonesia.

    Itu lah yang di lakukan oleh pemerintah Singapura sekarang dari parti PAP , abang kepada DAP berbaruakan melayu PKR/PAN

    Singapura adalah pusat penyebaran media pelapor fitnah jijik negara Malaysia melalui NST MediaCorp alat penyambung fitnah media dunia Yahudi seperti WSJ, CNN, CNBC Ruters dan South China Post dll.

    Jika kita berfikiran waras sambil melihat peta Singapura kita akan tahu 20 tahun lagi srvival Singapura ada lah dengan pergantungan kepada jiran nya iaitu Malaysia.

    Bertindak seperti negara Israel dan Singapura pula belajar dari nya , kita kena lah juga tahu bahawa rencana sulit masa depan Singapura mesti membabitkan Malaysia.

    Kuasai negara kita di Malaysia melalui proksi , jika tidak Singapura tidak boleh survive. 22 tahun 22 bulan melalui kroni dan proksi mereka menguasai ekonomi Malaysia kerana berlebihan lebihan memberi muka pada kaum ini.

    Sambil akan menguna kan cara saraf dan pemasangan kaki dan talibarut untuk menyusah kan Malaysia melalui PKR/PAN yang dicucuk hidung mereka, Singapura membina satu sistem keselamatan untuk diri nya.

    Kini ketahui lah bahawa sememang nya parti politik DAP di Malaysia diguna kan untuk mencapai hasrat Singapura.

    Berhentilah berbuat baik dan beri muka berlebihan lebihan selama 22 tahun 22 bulan dengan pasang kroni mata sepet di Malaysia kerana kebanyakkan mereka bertuankan Singapura@PAP

    Memakmurkan Malaysia UMNO/PAS/Bersatu dibawah pimpinan Islam-Melayu ada lah kesengsaraan untuk mereka di Singapura. Sebaliknya Kesusahan Malaysia pula adalah kesejahteraan bagi mereka di Singapura.

    Bagi yang tiada mata hati untuk membaca dan pengetahuan tentang rencana jiran kita ini melain kan hanya tahu dan mahu menghukum orang, maka PKR/PAN yang bertuankan DAP@PAP elok sangat lah usah cuba memegang tampuk pemerintahan.

    Melalui politik matang saja Malaysia boleh menghalang cita cita Singapura dan proksinya di negara kita. Buang semua ahli politik picisan adu domba fitnah jijik acah-acah power asyik u turn beratus kali.

    Elok lah saja dibuang semua pemimpin yang sudah berkarat ini jauh jauh. Hapuskan talibarut Melayi dan barua barua DAP@PAP bererti kesengsaraan buat Singapura.

    #jahanamsingapura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa Palestin di bawah kerajaan osmaniah turki satu undang undang dibuat bagi menghalang rakyat palestin menjual tanah oada yahudi tetapi bangsa palestin terlalu gilakan duit, banyak tanah dijual samada secara langsung mahupun secara proksi sehingga tergadai semuanya, Begitu juga Malaysia ada undang undang mengawal hak tanah dan hutan di bawah kerajaan negeri, ada individu telah merampas hak kerajaan negeri dan menjadikan kerajaan negeri sebagai boneka, semua urusan tanah dan hutan mesti melalui individu ini hatta kalau kamu membeli rumah teres dengan pinjaman bank kamu akan mendapat geran tanah atas anugerah individu ini walau tanah kamu beli tetap tercatat dalam geran sebagai tanah anugerah. bertindak membangunkan wilayah pembangunan nasi kandar, majoriti pembeli datang dari negara singa yang berpura pura, membangunkan pulau hutan batu pembeli dari china merah. populasi penduduk negara bangsa ini akan banyak dipenuhi oleh kapir harbi dan akan mengganggu populasi penduduk Malaysia. sekarang siapa yang menjual negara ini........ sedar sebelum terlambat sebelum nama bertukar singapura kepada singaphorhang

      Delete
  2. Bukan malapetaka pun pada negara apa yang dr riduan tee cakap. Bila badan2 keselamatan negara cuma tengok dan tak buat tindakan ekstrem terhadap pemimpin2 yang melakukan jenayah, jadi boneka negara2 asing, mengkhianati negara sehingga menjejaskan keselamatan negara yang menyusahkan rakyat terbanyak sehingga ke generasi akan datang malah ada juga yang mati itu sebenarnya malapetaka. Tak perlulah nak kondem lebih2 pada dr tee, benda kecik je pun.

    ReplyDelete
  3. tak kira apa pung puak ynag berani tentang penjajah disanjung
    tolak kominis jauh jauh
    itu sejarah dunia sana sini
    kominis tanah melayu lebih kurang kominis indonesia jugak misinya
    tapi gagai terkapai

    otak kominis ada lagi lani meresap masuk
    perlu diawasi

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1