Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 May 2021

Betullah Tu Tidak Ditahan

Bhai/DeeDee semua...

Mengikut takrifan undang-undang... adalah benar Khairuddin At-Takiri tidak ditahan di SJR Perasing pada 16 Mei 2021.... Betul dia tidak ditahan.

Khairuddin At-Takiri hanya diperiksa sahaja semasa di Sekatan Jalan Raya (SJR) Perasing.... Kenderaannya diperiksa kerana dia tidak ada dokumen kebenaran rentas negeri yang diperlukan... dan kenderaan itu dikenalpasti membawa penumpang yang tidak berdaftar.

Sebab itu kenderaan Khairuddin At-Takiri tersebut diperiksa oleh anggota PDRM yang bertugas.... Ini SOP biasa... ini carakerja biasa... Persoalannya sekarang ini... kenapa Khairuddin At-Takiri bertegas mengatakan yang dia tidak melakukan kesalahan... sedangkan ianya memang telah mengabaikan keperluan surat kebenaran rentas negeri..

Aderkah hanya kerana dia Menteri Persekutuan... maka Khairuddin At-Takiri boleh memandang ringan kepada undang-undang yang memerlukan beliau mendapatkan surat kebenaran rentas negeri.?? Ini sesuatu bentuk penyalahgunaan kuasa... ini satu bentuk rasuah...

Takkan la orang yang katanya faham bab agama boleh melakukan perkara sebegini.

Takkan lah kan????



7 comments:

  1. Semua salah DAP... siapa boleh katakan yg fakta ini SALAH

    DAP ada abang besar PAP di Singapura yg tak boleh lari dari keluarga Lee Kwan Yew menguasai segenap sektor Singapura. PKR PAN dan PejWang menyanjung tinggi DAP sebab nak undi kaum Cina. Secara lansung PKR, PAN dan PejWang bertuankan DAP. Secara tak langsung mereka semua tunduk melutut dengan abam besar PAP@ Lee Kwan Yew

    Please correct me if I am wrong.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bukan fakta! Itu lu punya kenyataan laa..., lu punya persepsi aje.

      Delete
    2. Tindakan najib berbaik dengan china merah mengheret Malaysia terlibat dengan perang tak di isytiharkan antara Amerika dan china, akibatnya kita kehilangan tiga kapal terbang secara tragis dan syarikat MAS terpaksa dimusnahkan dan dihilangkan dari muka bumi bagi mengelakkan tuntutan liability, digantikan dengan syarikat MAB, tentera israel melalui MOSSAD tidak segan silu menjalankan operasi dalam negara ini dengan menembak mati jurutera Palestine yang menjadi pensyarah unikl, pembinaan ECRL juga satu helah china merah untuk meningkatkan eksport barang dari china merah ke amerika dengan label asal malaysia walaupun berasal dari china merah, amerika membuat bantahan lebihan dagangan antara negara ini dan amerika akibat manipulasi ini. Kesimpulan disini kenali musuh, china DAP juga tak suka China merah yang akan mengganggu kitaran dan kek ekonomi malaysia seperti di singapura, warga china hong kong dan china merah datang ke singapura merebut perniagaan daripada warga singapura keturunan china selepas dasar dwi warganegara oleh lee kuan yew. China merah juga menuntut laut china selatan sebagai miliknya. Jangan asal china semua musuh, Kesimpulannya kenali musuh, seribu pertempuran seribu kemenangan,

      Delete
  2. Rasuah...? kamu ke yg kenyang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Awak tak kenal saya siapa?". Dah ada unsur salah guna kuasa tu. Dan angkuh bunyinya. Nabi saw dan sahabat tak pernah guna pendekatan mcm tu. Ajaran islam mana yg dia ikut?

      Delete
  3. Satu peringatan kpd diri sendiri dan semua umat islam, termasuk lobai :¬(

    32. Dan janganlah kamu mendekati zina; (zina) itu sungguh suatu perbuatan keji, dan suatu jalan yang buruk.

    ReplyDelete
  4. Aaikk zina jer... bejubo sesama jantan kau tak nak tulis ker...!?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1