Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 April 2012

Parlimen Itu Adil? Boleh Percaya Ka?

Bhai.. lu percaya ker Parlimen tue adil... hahaha... kalu lu masih lagi percaya Parlimen tue adil... memang la memang... memang la lu ni naif betul lar.... hahaha...

Wei... setahu gua la... maner ader Parlimen yang adil... kalu adil mestilah Speaker (Hakim dalam Parlimen) tue mesti dilantik dari orang-orang yang takder kepentingan mana-mana.. mesti amik orang yang neutral... mesti amik orang yang tak bias... hahaha..

Tapi Parlimen Malaysia mana boleh buat camtue... Sebab tue la Amin Mulia yang jadi Speaker di Parlimen Malaysia (Dewan Rakyat) boleh buat macam-macam benda yang tidak adil.. yang condong pada sebelah pihak jer... yang nampak sangat biasnnyer...

Sebab Amin Mulia tue dah sohih orang kuat BN... sampai kiamat la dier takkan sebelah kepada PR... hahaha... nak mampus ker dier kalu dier sokong PR... hahaha.. mampus tak dapat dah jadi Speaker... hahaha...

Samer la jugak kat Dewan Undangan Negeri ... sebijik sebuntat.. kalu negeri tue PR yang kuasai.. semua speaker dier (macam kat Selangor tue) ... ader jugak tidak berlaku adil.. ader sikit bias.... hahaha..

Selagi mana sistem tak berubah... selagi itu la.... Parlimen atau Dewan Undangan Negeri tidak akan bebas sepenuhnya... tidak akan adil sepenuhnya... semuanya akan tetap bias... semuanya akan tetap berpihak....

Macam sial jer kan... kan... kan...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja