Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 April 2012

Siapa Lantik Dewa-Dewa?

Hahaha... sori bhai.. lama tak update blog nih... bukan aper... sibuk melampau... namun itu semua tak menyebabkan gua terlepas dari tengok dan lihat insiden dan isu-isu yang berlaku dalam Malaysia nih... hahaha..

Aper-aper pon... gua rasa hari nih gua nak citer pasai Dewa-Dewa... hahahaha...

Wei bhai.. lu tau dak.... dulu... satu masa dulu... orang Yunani @ Greek percaya bahawa manusia ini dibuat oleh Dewa-Dewa .... Malah depa percaya bahawa Dewa-Dewa ini bersemayam kat Gunung Olympus... hahaha... ketua bagi Dewa-Dewa nih aderlah Zeus...

Dewa-Dewa kepercayaan Yunani nih ader 12... (Aphrodite, Apollo, Ares, Arthemis, Athena, Demeter, Dionysus, Hades, Hephaestus, Hera, Hermes, Poseidon dan Zeus) .....

Jadi... masyarakat Yunani cukup mendewa-dewakan dan menyembah Dewa-Dewa nih.. pada diorang... Dewa-Dewa nih semua maksum... takder bersalah... malah sebagai manusia.. diorang wajib berkorban jiwa raga kepada Dewa-Dewa nih... malah semua arahan Dewa-Dewa ini yang disampaikan oleh para paderi-paderi @ pendita-pendita Yunani nih diterima sebulat suara tanpa ader yang nak menyanggah ... walaupun arahan tue memang paling bodoh dan bangang... hahaha

Maka itulah yang berlaku pada zaman tue... sehinggalah bila datang Nabi Isa A.S (yang membawa syariat) mengikut Hukum Allah Taala... masih ramai lagi yang lebih mempercayai Dewa-Dewa nih malah sanggup menggangkat paderi-paderi @ pendita-pendita yang sememangnya ader agenda peribadi mereka sendiri.

Aper yang berlaku pada zaman itu... rupa-rupanya masih lagi berlaku sekarang ini... walaupun Nabi Muhammad S.A.W telahpun membawa syariat yang mengikut Hukum Allah Taala... tapi masih ader manusia yang masih lagi menyembah Dewa-Dewa .. malah dalam banyak kes... mereka sanggup menyamakan Dewa-Dewa ini dengan Allah Taala... Dewa-Dewa ini pada mereka-mereka ini teramatlah maksumnya... dan tidak boleh sama sekali menyanggah arahannya walaupun arahan itu teramat bodoh dan bangang...

Mereka-mereka yang masih taksub dengan Dewa-Dewa ini amat marah bila orang lain tidak mahu mengikut amal ibadat mereka ini... Pada gua .... mereka ini memanglah menyembah Dewa-Dewa dalam segala peribadatan mereka.. dan pada gua jugak... ini adalah syirik dalam menyekutukan Allah AzzaWajalla.

Dewa-Dewa yang ader sekarang ini hanyalah manusia biasa.. yang kentutnya juga berbau busuk... kencingnya juga hancing... tidurnya juga meleleh air liur... tapi... oleh kerana ader puak-puak yang kononnya hebat dalam ilmu agama dok masih nak puja-puji para Dewa-Dewa nih... maka secara tidak langsung Dewa-Dewa nih terasa hebat dan maksum....

Bukan setakat melantak (mentekedarah) harta awam (jadi milik diorang dengan senang hati)... malah Dewa-Dewa ini yang hidup atas ihsan masyarakat juga terlibat dalam bisnes dan selalu pangkah (bypass) projek bisnes orang lain... semuanya dengan menggunakan pengaruh mentaliti Dewa-Dewa... malah dalam banyak kes... Dewa-Dewa ini semuanya enjoy guna duit manusia lain... sambut hari lahir Dewa-Dewa pun guna duit manusia lain... hadiah pon pakai duit manusia lain... aper punya Dewa-Dewa la nih.... cheit...

Dewa-Dewa nih pada gua... buang masa jer simpan... tarak guna sesen pon... lagi kita mendewa-dewakan mereka... makin syirik kita kepada Allah Taala... dosa syirik adalah dosa yang tidak terampun... Gua berdoa agar gua dan keluarga gua terselamat dari biadaah dan syirik mendewa-dewakan Dewa ini....

So.... Siapa sebenarnya yang lantik Dewa-Dewa nih.... senang-senang jer depa dapat title Dewa... senang-senang jer depa dapat segala kemudahan dan pelbagai lagi.... senang-senang jer depa nak paksa kita (manusia) supaya hormat kat Dewa-Dewa ini dan ikut semua arahan Dewa-Dewa ini...

Sori... gua bersyariatkan Islam dan hanya percaya Allah Taala sahaja sebagai Tuhan ... dalam Islam tak ader Dewa-Dewa... Nabi Muhammad dan lain-lain Nabi dan Rasul juga bukan Dewa... walaupun dia maksum ... Nabi Muhammad dan lain-lain Nabi dan Rasul juga tidak mahu orang menyembah mereka... malah para Wali-Wali Allah juga bukan Dewa-Dewa dan mereka tidak mahupun orang menyembah mereka... Para Khalifah Kerajaan Islamiah dulu pon (yang kuat beragama) tak mahu orang menyembah mereka kerana mereka bukanlah Dewa-Dewa....

Sembahan dan sujud hanya kepada Allah Taala... Tuhan Sekalian Alam... So... tak perlu lah nak memyembah Dewa-Dewa nih.... mengarut jer... syirik pulak tue...

Kalo lu orang mengaku lu orang Islam... sila jangan sembah-sembah lagi Dewa-Dewa nih... boleh syirik nih.. skrang nih terpulang kepada lu orang... lu orang nih Islam atau tidak... tak payah la nak cari hadith ker ayat Al Quran ker semata-mata untuk menjustifikasikan keperluan adernya sembahan kepada Dewa-Dewa nih.... sembahan kepada Dewa-Dewa aderlah SYIRIK... ini muktamad....

2 comments:

  1. Kalau dewan-dewan pulak sapa lantik? Misalnya dewan bandaraya Kuala Lumpur?

    ReplyDelete
  2. Salam Yob,

    Dewa banyak jenis...yg paling org sembah yg ada tulis RM5, Rm10, RM50 etc etc etc...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja