Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 April 2012

RON95 Lagi Mahal dari RON97? Gila...

Bhai... lu tau kan... harga petrol RON97 la nih aderlah ikut harga pasaran.. takder subsidi.. jadi harga pasarannya aderlah RM2.90 .. naik RM0.10 mulai tengah malam semalam kan...

Pandai... lu orang pandai... harga RON97 dipasaran (apungan setiap bulan) aderlah pada RM2.90

Tapi.... hehehe..... itu harga pasaran terbuka RON97 kat Malaysia...

Aper ker jadahnyer harga pasaran bagi RON95 aderlah RM3.41 ... setelah disubsidikan jadi RM1.90 .... jadi... macam mana harga RON95 lebih mahal dari harga RON97?

RON97 = RM2.90 (harga pasaran)
RON95 = RM3.41 (harga pasaran sebelum subsidi)


pergh.... pandai benar orang Malaysia nih buat kiraan aaa... itu la... ajar lagi Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) ... sampaikan tabley nak buat kiraan matematik asas macam nih...

Giler ker aper harga minyak yang kualiti rendah lagi mahal dari harga minyak kualiti tinggi... Nak tipu pon berpada-pada la woi mangkuk....

Hahahaha

6 comments:

  1. Berapa ramai yang tahu harga sebenar tu bhai.... rasanya yang tiap tiap hari isi minyak pun tak pernah tahu ada tertera kat pam walaupun kecik harga Diesel dan RON95 termasuk harga subsidinya berapa dan cukainya berapa. RON97? semuanya diawang-awangan

    ReplyDelete
  2. Bhai Mahaza...

    Tue la pasai... macam mana gua sendirik pon mulanya tak perasan gak..

    Lepas nih kena buat banyak-banyak poster bagi pendedahan tentang harga nih... hahaha... kasi terkujat skit KPDNKK nak tangkis isu nih...

    Hahaha... nak tipu pon berpada la... hahaha

    ReplyDelete
  3. Saya dah post benda ni dengan bergambar lamaa dah.... ha ha ha. Siap tweet tanya Menteri TAPI seperti dijangka takde jawapan. ha ha ha

    ReplyDelete
  4. MANGKUK PEMIMPIN UMNGOK-BN-APCO INGAT RAKYAT MALAYSIA NI SEMUA YANG MACAM SPESIS DOK KONDO MAMI BOLLYWOOD KOT !

    ReplyDelete
  5. kenapa barang yg kualitinya rendah lebih mahal harganya berbanding barang yang kualitinya tinggi lebih murah?. Malaysia Boleh!

    ReplyDelete
  6. Oh no oh tidak...ngape org dok buta lg pasal ni? Hahaha..ke aku yg bengap sangat pasal buat pengiraan ikut logik? maybe kene pakai add math kot baru leh kira...haha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja