Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 March 2020

Dua Negeri Tiada Pembangkang

Bhai/DeeDee semua...

Gua gelak jer biler ader kawan tanya apa citer ngan Kelantan dan Terengganu..... hahahaha... nak citer apa.... nih dua negeri nih... hampir tiada pembangkang.... yang bestnyer... dua-dua negeri nih YB dier 100% Melayu tue bhai....

Tapi... walaupun macam tue... takder Muafakat antara keduanya kalu bab jawatan ..... Hahaha.... Lu ingat senang ka PAS nak kasik macam tue ja jawatan EXCO kepada YB UMNO walaupun pada dasarnya depa dah ader Muafakat Nasional sejak Mei 2018 lagi....

Hahahaha... Mimpilah mau ader kongsi nih...

Pada PAS .... hak dier adalah hak dier.... hak orang pon adalah hak dier....

Hahaha.... begitulah tamaknya Pimpinan PAS dalam bab jawatan nih.... Dah lama dah.... tak payah jauh la... dulu masa Pakatan Rakyat kat Pulau Pinang dan PAS cuma ader 1 kerusi parlimen.... PAS mintak satu jawatan EXCO dalam Kerajaan PR Pulau Pinang.... dan beratus jawatan lantikan lain kat negeri tue... Hahahaha

Sekarang nih... di Perlis contohnya... PAS dok ushar satu jawatan EXCO kat sana dimana PAS cuma ader 1 kerusi DUN ja...... atas dasar Muafakat Nasional dan Perikatan Nasional..... tapi di Kelantan dan Terengganu... PAS langsung tak bukak line apa bagai...

Hahaha.... sapa kata Ostad dan Lobai tak giler daki dunia.... Hahahahaha

3 comments:

  1. Bukan saja tak ada pembangkang, tapi tak ada duit nak bayar gaji kakitangan awam melayu isle!!!!! Ha ha ha......

    ReplyDelete
  2. Mcm giant doraemon la. Brg Aku, Aku punya. Barang Ko pun Aku punya. Sebab tu kalau nobita ke, suneo ke beli komik, kena sorok2. Takut Jumpa giant.

    ReplyDelete
  3. Katakanlah: "Sesungguhnya solat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam,

    dalam solat sumpah ngan Allah
    luar solat buat lain

    ramai yang buat macam ni tak heranlah dunia pun dah
    harubiru
    mungkin kita jugak pernah buat macam ni

    taubat la cepat sebelum ruh dicabut

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ
    Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah, dan hendaklah kamu bersama orang-orang yang benar.

    perintah Allah ni ramai yang langgar rasa macam tak berdosa
    awas mukmin jangan tertipu

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja