Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 March 2020

Hikmah Dari Covid-19

Bhai/DeeDee semua...

Ader banyak hikmah yang kita boleh perhatikan dari kes wabak Covid-19 (coronavirus) nih....

Pertamanya.... kita boleh lihat geng-geng Ostad dan Lobai yang dahulunya bersuka ria kononnya coronavirus nih Allah Taala turunkan sebagai senjata untuk menghinakan Kerajaan China... yang menindas Uighur.... yang mahu Al Quran dinilai semula..... kini senyap belaka bila virus nih menjadi wabak di Malaysia

Keduanya.... kita boleh lihat.... pihak Ostad dan Lobai yang mendoakan agar Allah Taala menjangkitkan Menteri PH dengan coronavirus nih.... sekarang pihak itulah yang bersekongkol pula nak tutup Masjid dan Surau... atas alasan kesihatan... walhalnya ianya boleh dikawal dengan cara self quarantine (orang sakit tak payah la pi Masjid atau Surau) ... jangan guna air kolah untuk wudhu... jangan bersalaman selepas solat.... bukan rukun pon...

Ketiganya.... geng Ostad dan Lobai yang dulunya sibuk mengataka  virus ni disebabkan oleh makan kelawar dan sebagainya.... rupanya geng Tabligh pulak yang menjadi carrier virus ini.... masalahnya ada geng Tabligh yang taknak pi buat saringan... siap ada yang tak mengaku pergi ke Sri Petaling nih... adoilah...

Keempatnya..... hikmah Allah Taala nak tunjuk bahawa geng Tabligh nih tak berapa amalkan tahap kebersihan yang sepatutnya.... bagi sesiapa yang biasa dengan geng Tabligh nih... mereka tahu la macam mana geng Tabligh ni kendalikan kebersihan... maaf cakap lar...

Kelimanya... nampak sangat la Menteri Kerajaan baru nih lagi kelam kabut nak kendalikan semua kes... ader Menteri Kesihatan pun macam bangang jer... ader Menteri Kewangan pun nampak takder plan aper pon nak tangani isu kewangan dan pelaburan semasa Perintah Kawalan Pergerakan .... siap ader yang boleh main Golf lagi time krisis camnie...

Keenam .... nampak sangat la golongan Ostad dan Lobai yang ader dalam Kerajaan sekarang nih dah jadi bisu... sama macam Mopti Utagha sorang tue.... huhuhu.... adoilah...

Moga Allah Taala menyelamatkan kita semua.... Aamin Ya Rabb

1 comment:

  1. orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan, "Innaa lillaahi wa innaa ilaihi raaji`uun"

    Dan apabila Kami rasakan sesuatu rahmat kepada manusia, niscaya mereka gembira dengan rahmat itu. Dan apabila mereka ditimpa sesuatu musibah (bahaya) disebabkan kesalahan yang telah dikerjakan oleh tangan mereka sendiri, tiba-tiba mereka itu berputus asa.

    Dan Kami memungkinkan Bani Israel melintasi laut, lalu mereka diikuti oleh Firaun dan bala tentaranya, karena hendak menganiaya dan menindas (mereka); hingga bila Firaun itu telah hampir tenggelam berkatalah dia: "Saya percaya bahwa tidak ada Tuhan melainkan Tuhan yang dipercayai oleh Bani Israel, dan saya termasuk orang-orang yang berserah diri (kepada Allah)".

    jnagn tunggu nak dah nak mati baru nak taubat
    takut jadi macam piraun Allah tak mau terima

    Sesungguhnya tobat di sisi Allah hanyalah tobat bagi orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kejahilan, yang kemudian mereka bertobat dengan segera, maka mereka itulah yang diterima Allah tobatnya; dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

    musibah demi musibah ada lagi manusia tak peduli perintah Allah

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja