Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 March 2020

14 Hari Kedua

Bhai/DeeDee semua...

Lama dah gua cakap... yang 14 hari pertama takkan cukup untuk mengekang COVID-19 (coronavirus) nih...  Memang tak cukup... jadi dah agak ianya akan jadi 14 hari kedua....  kita nih dah kira naya... memang naya...

Lepas nih... kalu tak terkawal gak.. dier akan jadi 14 hari ketiga.... masa tu memang lagi masak... ekonomi Malaysia memang boleh lumpuh terus... Pakej rangsangan ker ,... atau Pakej tak merangsang ker... semua tu boleh jadi sia-sia selagi mana PKP berterusan...

Berapa lama sebenarnya rakyat boleh sabar.... berapa lama boleh bertahan... dalam keadaan bantuan secara direct terus kepada semua rakyat .... (sebab semua terdesak dan tertekan) ... masih tak nampak secara jelas..... sekadar gula-gula jer konon arahan dah dikeluarkan.... semua tu takkan menjadi pemangkin....

Rakyat akan secara otomatiknya akan menjadi tidak tentu hala... akan boleh menyebabkan ketegangan dan boleh mencetuskan huru-hara dan kacau bilau...

Sekarang nih ... kita sedia maklum ... industri perhotelan, pelancongan, penerbangan komersial, hiburan dan Food And Beverages sudah mengalami hampir total lockdown... dan silap2 boleh bungkut ikat mati...

Tunggu yang lain ja.... bagi yang Kakitangan Kerajaan... kira okeh la masih dapat gaji macam biasa.... bagi swasta... berapa lama Majikan boleh bertahan jika tiada produktiviti.... mana ader syarikat yang boleh menampung kerugian akibat tidak boleh beroperasi...

Memang semua ini akan menjadi malapetaka ekonomi paling dahsyat dalam sejarah Malaysia dan dunia....

Moga Allah Taala menolong kita semua... Aamin Ya Rabb

5 comments:

  1. bagi yang Kakitangan Kerajaan... kira ok la masih dapat gaji macam biasa
    tak kerja dapat upah

    ynag harap niaga harian untuk dapat duit
    terasa perit
    simpati untuk depa ni

    kalau barang keperluan susah di beli kacau jugak
    topeng pun tak cukup apa hei
    ambo pun tak dapat beli topeng stok 0
    ekonomi mula kena bala
    sistem pendidikan pun terasa bahangnya

    bila sampai tahap bahan makanan susah dibeli
    ini akan jadi satu lagi bala

    sendiri juga mau ingat

    dalam keadaan ni berapa ramai ynag insaf
    ya Allah bnayknya nikmat yang dah Engkau bagi kat kami selama ni
    tapi kami lalai bnyak perintah Mu kami buat tak tau
    ya Allah jnagan jadikan kami termasuk dalam golongan ynag
    Engkau murka n benci

    Sesungguhnya Kami benar-benar telah membawa kebenaran kepada kamu tetapi kebanyakan di antara kamu benci pada kebenaran itu.

    ramai manusia benci akan kebenaran dari Mu ya Allah

    ReplyDelete
  2. TERPULANG PADA SAYA'.., awak, otai dan rakyat menilai moral akhlak perangai kata kata Sang Fitnah Jijij Lidah Bercabang

    Terpulang pada semua nak lockdown sampai bila... kalau degil langgar arahan mendapat la apa yang diharapkan
    'Terpulang pada saya' dan anda nak percaya atau tidak yang DAP sangat keciwa dalam mesyuarat Majlis Presiden...

    sementara ada waktu lagiiii..'terpulang pada saya' nak tulis apapun..

    'Terpulang Pada Saya' sementara ada waktu lagii... lidah bercabang atok sudah tumbuh subur semula..!!

    'Terpulang pada saya' dan anda menilai nya..!!

    'Terpulang pada saya' selagi fitnah boleh memberi kuasa dan kaya utk anak dan kroni ....!!!

    'Terpulang pada korang suma'..!! Rakyat sudah jijik meluat dengan si kepala fitnah lidah bercabang dan kepala perompak negara.. 'Terpulanglah...'

    haahh.. !! satu untuk kau satu untuk aku..
    dua untuk parti kau dua untuk parti aku...
    tiga untuk anak kau tiga untuk anak aku..
    empat untuk cucu kau empat untuk cucu aku
    GLC untuk aku Menteri jadi barua aku..
    Ladang TH untuk aku menteri jadi barua aku..
    Hotel untuk aku.. kau jadi barua aku...
    Babi untuk kau babi untuk barua aku...

    Sementara ada waktu kini.. 'terpulang pada saya'..,awak dan macai semua..!!

    'Terpulang pada saya' hendak Ronggeng sampai mati sebelum siksa sakarat menjemput sang fitnah lidah bercabang

    Sementara ada waktu ini...'terpulang pada saya..'rakyat Malaysia anda macai semua..!!

    sementara ada waktu lagi otai reformis beri kata dua pada Tun dan Tun kata 'terpulang pada saya nak dengar atau tidak arahan itu...!!'

    sementara masih ada waktu

    Hari ini Anwar saya kena tipu..!! atok kata 'terpulang pada awaklahh...'

    'Terpulang pada otai' nak guling guling atas jalan raya lepas Covit ini

    Lepas ni banyak lah telor telor otai dah kecut dan labuh serta dah kendur dari otai reformasi (maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..) acara guling guling jalanraya..

    "Terpulang pada otai nak kena dibahankan lagi.."

    'Terpulang lah pada saya dan rakyat' nak tepok sambil makan pop corn tengok macai guling guling dijalanraya

    kannn..!!

    'Terpulang pada rakyat' jelata sudah lokos dikencing hancing siang malam boleh lah sediakan pop corn tambah sambil tepok tangan..!! kannnn..!!

    'Terpulang pada ahli Bersatu' untuk pastikan boboi kalah teruk..

    'Terpulang pada saya dan anda' kalah boboi bermakna di fitnah lidah bercabang kalah dan hancur legasi tak guna ini...!!

    FormulaTerpulangPadaSaya = Haahh tepok + Pop corn tambah

    #buymuslimfirst

    ReplyDelete
  3. Negara lain buat lockdown OK aje, india terus buat 21hari, kita buat PKP nak risau pasal ekonomi buat apa. Ingat kalau buat total lockdown boleh terus hapus virus tu ke, lagi teruk jadi adalah sebabnya orang positif covid nak pergi hospital tidak boleh sebab takut hendak keluar dan mati di rumah sahaja. Negara rakyat ramai boleh lah buat macam tu, biar virus mati bersama-sama manusia sampai ke kubur.

    ReplyDelete
  4. Tak yah la gua2. Nak buat ape pon kena kajian, bincang. Yg pelik masa pee ehhh patut lock down tapi buat dekkk je. Saya dok tunggu dari hujung Feb bila kera jaan nak lockdown

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1