Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 March 2020

Sekadar Pertanyaan

Bhai/DeeDee semua...

Artikel ini pendek ja...

Sekadar pertanyaan.... Amanah Raya Berhad dah ditubuhkan pada 1921. Ianya adalah milik penuh Kerajaan Malaysia. Dalam tangan ader sekitar RM1 ++ trillion....

Rakyat tengah susah nih. Aper citer???

10 comments:

  1. Ate duitnye adeke bhaiii.. Memangle banyak dlm penyata akaun..
    Kalo ade duit interestnye buleh diparaid.

    ReplyDelete
  2. Dia terdiam. Di riak wajahnya ada tanda tanda muram dan sedih yang teramat dalam apabila Zafrul menyatakan hutang Negara sudah mencecah 1.2 trillion.

    Dia memejamkan mata, suasana hening dan hiba, lama ..lebih dari 5 minit tak seorang pun berani membuka mulut.

    Masing masing terpaku melihat Tan Sri Mahyuddin terus memejamkan mata tanpa berkata apa apa.

    Hanya terlihat bibirnya yang bergerak gerak menahan pilu yang sangat menguris hatinya.

    Selepas hampir 7 minit suasana terhenti dan hening, dia membuka mata dan dikelopak mata yang sudah tua dan uzur itu jelas terlihat ada linangan airmata, kami tidak berani menatap matanya yang tajam. Kami mengalih pandang kearah lain kerana tak sanggup melihat airmata nya gugur.

    Berapa lagi kita ada? Tanyanya dalam dialeg Johor, Zafrul tak berani menjawab..

    Tan Sri bertanya lagi... cukup tak nak bagi rakyat BSH waktu Covid ni? Sekali lagi suaranya sebak dan pertuturan bahasa Jawanya semakin pekat.

    Zafrul, cukup Tan SRI untuk rakyat cukup,

    Untuk Kelantan dan Terengganu dah kira kalu(kalau) nak bagi 20% royalti minyak?

    Zafrul dalam proses Tan Sri.

    Kenapa lambat sangat, pi siap cepat cepat BSH dan royalti tu.

    Errr...pasal Tol tu Tan Sri? Takpa tu nanti
    saya panggil konsenssi tgk macam mana kita forfeited kos mereka..

    Hapuskan rantaian kroni Tun sehabis mungkin dan ambil tindakan pada Marina Mahathir, Mokhzani, Mirzan kerana mengistihar harta dan cukai pendapatan palsu.

    Kemudian semua bangun, aku sempat menoleh kebelakang sebelum berlalu pergi, aku melihat Tan Sri mencarik tisu diatas mejanya mengesap matanya. Mungkinkah Tan Sri menangis lagi??

    Inilah manusia yang kalian hina dan caci dia, tapi kalian tak tahu, sebelah tangan nya sarat hutang negara yang dibuat oleh durjana PH yang dikepalai oleh Tun M, harta Tabung Haji, Khazanah, Petronas Sime Darby PNB dan harta orang melayu habis dijual dengan harga termurah melalui barua dalam PAN.

    Pada Btother Anwar Bin Ibrahim... saya ulang..!! Brother sudah dilupakan secara total oleh kaum Melayu dan rakyat Malaysia atas moral dan akhlak rendan dan akidah.

    Sebelah tangannya lagi masih kosong tapi dia nak bagi juga pada rakyat.

    Dia pernah melakukan kesilapan, dia akan tebus kembali, beri dia ruang dan peluang, jangan terlalu mendesak, dia tak pernah ambil cuti rehat sejak jadi PM, bekerja 18jam sehari, hanya kerana satu sebab, nak lihat rakyat gembira dan Negara pulih semula.

    Menghapuskan si pengkhianat bangsa dan legasi tak guna mesti dilakukan dengan cepat dan tuntas. Langkah awal dengan memastikan Mukhriz dikalahkan dengan majority terbanyak untuk pengajaran pada si pengkhianat bangsa sebelum dia menutup mata.

    Ya Allah, berikan lah kesihatan dan keselamatan kepada Tan Sri Mahyuddin yang baru mentadbir negara dalamm usia PN baru cecah sebulan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh ada cerpen kat komen ni... hihihi. Ckp je la muhiyidn tu tersalah timing nk rampas kuasa.. hihi.. anyway seronok jgk ada cerprn utk dibaca time MCO ni.. smbg lg cerpen ni.. blh bt antologi cerpen.

      Delete
    2. Takde maknanya nk sedih.meluat lagi adalah ketua penyamun.muka tak tau malu...

      Delete
    3. Ada Mat Sastra pulak. Victor's write history losers write poems. Drama minggu ini.

      Delete
    4. Novel romantik semburit akan terbit lepas ni

      Delete
    5. Tak malu plagiat

      Delete
  3. bab nak tolong rakyat susah mata tak nampak luboknya
    tapi nak tolong kerabat tajam pandangan mata n akai
    hari ni pulak dbkl kata tak wajib pakai topeng kat pasar pasar
    polis kata digalakkan
    ertinya tak wajibla pakai topeng jika tak sakit batuk selsema

    janganlah terlmapau takut sangat ngan makhluk Allah ni
    wajib takut sangat kat Allah pencipta segala nya
    takaut cacat akidah

    klaua kita ditakdirkan Allah kena sakit ni duk dalam rumah pun kena
    Tak ada orang yang menginginkan musibah datang menimpa dirinya. Sayangnya musibah bisa datang bila dan dimana saja tanpa terduga.
    Tak ada manusia yang tahu peristiwa apa bakal terjadi esok

    ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً ۚ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
    Berdoalah kepada Tuhanmu dengan berendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.

    jangan belagak masa berdoa

    ReplyDelete
  4. Anon 3.00 pm. Pelagiat tulisan ori 2018. Nama Tun da LGE diganti dgn pelkon baru Muhidin n Zafrul. Malu lah sikit.

    ReplyDelete
  5. Awas! Virus Rosmah-2 bakal melanda negara jika biar semburit naik jadi PM. Skrg semburit TPM de facto. Muhyiddin bukan sihat sgt. Dgn segala mcm stress yg menimpa dia, muhyiddin boleh tumbang bila2 masa. Semburit akan ganti jd PM. Awas Rosmah-2. You have been warned!!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1