Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 March 2020

Akhirnya.... Askar Yang Takeover

Bhai/DeeDee semua...

Memang patut pon aset ATM diaturgerakkan untuk membantu untuk menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan di Malaysia nih... semua pasai ramai sangat yang degil...

Memang patut lar kena tindakan lebih tegas... Harap dengan adernyer aset ATM diatur gerak maka keadaan lebih bagoosh dan kondusif akan dapat mengurangkan penyebaran wabak Covid-19 nih...

InsyaAllah....


4 comments:

  1. sapa ka ynag ambek alih tak kisah la pastikan rakyat tak susah nak keluar beli barang makanan
    jnagn biar orang tak sakit pulak ynag sakit tak makan
    rakyat bukan semua kaya boleh simapn stok makanan sebulan
    depa lain la bekalan sentiasa cukup

    aturan biar munasabah
    ada kes orang ramai nak beli barang keperluan kat pasar awam
    di larang apa ka hal ni
    bila kat pasar mesti la ramai orang nak beli barang

    orang ynag malas kat tempat kerja liat ada masaalah sukalah ngan
    keadaan ni tak yah pi opis

    bila mai musibah semua gelabah masa Allah biar nikmat melimpah
    buat tak kisah ngan larangan Allah
    itulah hkaikatnya depan mata

    Ya Allah ni la ramai perangai manusia ynag Engkau ciptakan
    ramai yang ingkar akan perintah Mu
    jangan jadikan kami nak cucu kami termasuk dalam golongan
    ynag suka ingkar akan perintah Mu

    Mereka mengetahui nikmat Allah, kemudian mereka mengingkarinya dan kebanyakan mereka adalah orang-orang yang kafir.

    ReplyDelete
  2. Ek eleh...askar je pun....x takut

    ReplyDelete
  3. PPE cukup tak? ni nak lawan musoh covid19 salah satu syarat kena ade PPE kalau x... pi mai pi mai tang tu.. tang tu masuk wad...

    ReplyDelete
  4. Apa la susah sangat ke perintah restricted movement ni. Bukan tak boleh keluar langsung. Yg ramai tu sbb tak ambil peduli. Org lain boelh je. Sbb yg degil ni org lain susah. Tak fikir frontliners bertarung nyawa. Tapi rakyat masih nak memboyotkan perut. Sugakam bagai memnag tak guna. Tau buat bising je. ni darurat bodoh ko àjar le bangsa ko yg kurang ajar tu bahasa pon tak faham memekak je. Nak jadi rakyat tapi bahasa melayu pon tak faham.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1