Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 March 2020

Gelombang Ketiga Covid-19

Bhai/DeeDee semua..

Satu perkara yang jadi concern ngan gua aderlah berkenaan Perintah Kawalan Pergerakan.... Sebab bila buat camnie... tetiba boleh pulak berikan kebenaran untuk bergerak keluar kawasan dengan surat polis.... itu yang bahaya tu...

Ramai rakyat kita yang ingat kalu dia takder simpton Covid-19 ... dier boleh pi sana sini...

Itu silapnya... depa sengaja buat lupa yang Covid-19 nih dier ader incubation period... masa dormant dalam host (badan) selama 14 hari... sama 14 hari tue memang takder nampak apa2 simptom.... depa ingat kena kalu terus ader nampak kesan..

Tu masalahnya...

Sebelum nih pada 27 February 2020 ... geng Tabligh ader buat himpunan kat Sri Petaling .... dan kita dah nampak impak dari event Tabligh nih....

Lepas tu... ader plak pada 13 hb Mac 2020 geng penganut Hindu buat himpunan kat Penang... yang ini kita tak nampak kesannya lagi sebab tarikh incubation dier masih ader lagi.... gua jangkakan yang ini akan ader impak pada 27 Mac 2020 nih.... silap2 seawal 25hb kita dah boleh dapat tau citernya... kalu ini jadi... maka ianya adalah Gelombang Ketiga Covid-19

Makna kata... yang bergerak balik kampung pada 18hb baru nih.... kita akan tau sama ader ianya merebak bermula pada 1 April 2020 dan selebihnya... dan gua saspek yang ini adalah gelombang keempat Covid-19 ..... dan gelombang ini gua saspek akan menjadi paling besar.... Ini semua sebab kerja bodoh dan kebenaran bodoh yang Kerajaan bagi kepada rakyat Malaysia yang bodoh yang masih nak keluar kawasan dan balik kampung walaupun Perintah Kawalan Pergerakan dah dimulakan..... Bodoh betul lar...

Nauzubillah.... moga Allah Taala melindungi kita semua dari mara bahaya ini....

Aamin Ya Rabb

4 comments:

  1. Aku tak boleh bayangkan jika kerajaan PH masih berkuasa dan arahan tutup masjid selama 2 minggu dikeluarkan. Akan hebuh seluruh pelusuk negara dan alam maya geng2 penabur fitnah dan kaki hasut katakan ini adalah cubaan DAP utk menghalang org islam drp menunaikan urusan ibadah mrk. Menteri agama (mujahid) sudah tentu dilabel barua dap dan pembelot!! Tapi skrg bila kerajaan ketuanan melayu berkuasa, tak ada tuduhan2 berat mcm tu terhadap mrk. Nampak tak mainan politik mrk? Harap lebih ramai orang melayu akan sedar dan tolak amalan2 fitnah kotor yg dibawa kumpulan melayu *****jadah ni!

    ReplyDelete
  2. Pada blogger laman reformasi Blogger MSO dan Otai Reformasi kita orang rakyat Mesia suma tahu Aljuboori frust menonggeng tak jadi dapat PM ke 8. Mereput la kau setakat Bakal PM Mesia selama lamanya.

    Kita orang rakyat Malaysia tahu otai reformasi frust menonggeng pemimpinan kesayangan Brother Anwar Bin Ibrahim masih bakal PM selama 30 tahun menunggu.

    Kita orang rakyat Malaysia pun faham Otai reformasi dah ada yang mati , telur pun dah labuh, tetek yg mantul kental dan tegang dah berayun kendur melabuh terjulai. Anak cucu pun dah bersepah kannn...!!

    Lepas ni otai tolo labuh dan tetek labuh terjulai sila guling2 atas jlnraya yer.. kami dah lama nak tepuk sambil kunyah pop corn tambah..!!

    CUKUP CUKUP LA INI BUKAN MASA NAK GEBANG ..!!
    SHUT YUR MOUTHFUCKER WAHAI BROTHER GAMPANG..!!
    DOLU BERKUASA ASYIK PM NAK JADI KE 8 DUK DIAM BANGANG..!!
    SKANG BARU NAK BERLAGAK CIPAN NAK MEMBANGKANG..!!

    puiiii...!!!

    Aljuboori tak payah nak lagak hero pasal langkah2 kerajaan menangani Covit-19. Selama dalam kerajaan apa si kepala penipu Aljuboori buat...!!??

    Asyik isu PM ke 8 dan Si celaka renta tua selana jadi kerajaan kata penyakit corona virus ini tak serius..jangan diskrimanasi pelancong Cina, tiada halangan pelancong cina dtg ke Malaysia dll haprak haramjadah yang si tua celaka tu kata...

    Pada mahacai Reformasi dan Macai PH klu rasa frust menonggeng aljub tak jadi PM ke 8 masa Covit19 dah jadi mcm ni teruk dulu masa jadi kjaan 1 tahun 10 bulan lansung tak membantu asyik nak jadi PM ke 8 ajer...

    kau orang tak payah kecoh kepoh... kjaan ni blum lagi 1 bulan usia dah nnpk cmner dia buat... dulu Tun ckp tak serius skg kau baru nak mengelupor .... baik kau org diam la bodo...!!

    Sekarang PN baru ambilalih 1 bulan langkah kawalan sudah dimulakan.. Pada kepala penipu Aljubooori dan si tua haramjadah tu

    "Shut yur fucking mouth..!!"

    tak payah nak berlagak hero wahai aljuboori dan tua renta tak sedar diri...


    Pengajaran terakhir pada si tua kutuk pulak ni kalahkan Mukhriz dalam pemilihan parti Bersatu....Kalahkan Mukhriz bermakna kalahkan Si Tua Lidah Bercabanh Sang Fitnah Gila Kuasa

    ReplyDelete
  3. bala tetap bala
    tidak ada sesuatu pun ynag jadi dalam alam ni diluar kuasa Allah
    kerajaan Allah lebih maha mengetahui dari kerajaan dunia

    cuma mansuia mampu berusaha itu saja
    kalau tanpa izin Allah tak kan jadi

    kalau barang makanan dah abeh kita kena keluar beli
    kita rumah kecik tak boleh simpan bnayak stok duit pun kurang
    lain la orang busat busat
    pemimpin dunai lani bukan macam Nabi Muhammad SAW ynag sanggup bersusah
    payah dulu sebelum rakyat susah

    kecoh pasai takut Allah di kala bala ni
    kalau betoi ramai takut Allah takkan la dunai ni penuh ngan segala macam maksiat ynag dilarang Allah
    mulut cakap takut perbuatan nampak macam lain
    kalau bab akidah pada Allah pun tak penah ngaji nak rasa takut
    lagu mana pula

    ramai yang tak sedar jugak ada orang pembawa wabak jahil maksiat mungkar
    munapik berkeliaran sana sini tanpa dipeduli
    ini lagi bahaya dari wabak kuman ni boleh merosakkan akidah ramai orang
    tanpa disedari jadi turun temurun

    Allah telah menurunkan perkataan yang paling baik (yaitu) Al Qur'an yang serupa (mutu ayat-ayatnya) lagi berulang-ulang,
    gemetar karenanya kulit orang-orang yang takut kepada Tuhannya,
    kemudian menjadi tenang kulit dan hati mereka di waktu mengingat Allah. Itulah petunjuk Allah, dengan kitab itu Dia menunjuki siapa yang dikehendaki-Nya.
    Dan barang siapa yang disesatkan Allah, maka tidak ada seorang pun pemberi petunjuk baginya.

    adakah kita termausk dalam golongan ni ynag takut pada Allah
    sendiri jugak mau jawapla
    takut takut kita dicabut ruh oleh Allah dalam keadaan kita tak tau
    apa itu takut pada Allah

    kalau kita termasuk dalam puak yang sempat jumpa romadhon
    maka sempat la kita berpuasa lagi
    kalau tidak maka puasa kiat romadhon lepas
    itulah puasa wajib kiat terakhir didunya ni

    ReplyDelete
  4. Jgn lupa ada 1 golongan lagi yakni warga asing. Official dlm 2 juta, unofficial capai dlm 3 ke 4 juta. Diorg ni kita jumpa di kedai runcit,kedai acheh, kedai makan dll dlm tempoh duduk rumah ni utk dptkan bekalan masing2. Aku tak jngka kes akan berkurang dan surut slagi gomen terlepas pndang golongan2 ni.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1