Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 March 2020

Ostad Dan Lobai Memanglah Lawak

Bhai/DeeDee semua...

Memang lawak la biler Ostad dan Lobai dok bekap MCA nih...

Hahaha... gua dah kata lama dah... Ostad dan Lobai nih sebenarnya bukan penegak agama... Seqodar berlakon ja... Sekadar nak dapat laba dari imej agama dalam politik kepartian...

Itu ja... tak lebih dari itu...

Hahaha... sebab tu la depa bekap macam nak gila MCA nih.... Hahahaha

Itu realitinya....

3 comments:

  1. Aku dulu(zaman tgna) pun sokong pas. Tapi semenjak geng gila mercedes(dan segala mcm kebendaan) control pas, aku pun lari dari pas mcm covid-19!!!

    ReplyDelete
  2. Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.

    katakan ynag benar walau ada orang benci
    lobai ka nektai ka kalu tak ikut apa yang Allah perintahkan
    wajib ditegurrrr

    sokong puak dzolim jnagan sekali

    Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolong pun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan.

    pelayan kapai terebang yg islam bila la nak pakai tutup auart n arak dihentikan jual atas kapai terebnag

    berapa lama lagi mau tunggu
    dulu 60 thuan amanoi perintah dapat kat ph dapat balik kat
    amanoi n pas
    masa ph perintah dikatakan tindas islam lani Allah nak tunjuk
    Allah bagi kat amanoi pas
    buktikan kuasa islam untuk tegakkan syariat Allah

    Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?

    ramai orang pakat beli barang banyak ambo pun beli macam biasa aja
    sambe kita duk berwaspada ngan wabaak ni kita tetap tak lupa
    pada Allah ynag menjadikan segala sesuatu yang dikehendakiNYa

    ini bukan jadi sendiri datangnya dari Allah untuk ajar manusia
    ynag kian melampau lebih terok drai natang

    Katakanlah: "Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang gaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan".



    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja