Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 March 2020

Hari Ketiga - Impak Covid-19 Terhadap Ekonomi Telah Kelihatan

Bhai/DeeDee semua...

Hari ini telah masuk hari ketiga... Apa yang gua nampak... memang Covid-19 akan memberikan kesan yang besar terhadap ekonomi...

Kedai tak dapat nak bukak... industri banyak yang hold...produksi terhenti... sales merudum... agak-agak berapa lama rakyat Malaysia boleh bertahan.... Seminggu?? Dua minggu?? ... Kalau perkara Perintah Kawalan Pergerakan nih berterusan... agak-agaknya berapa lama boleh berhenti???

Kalu masuk sampai sebulan terpaksa buat Perintah Kawalan Pergerakan nih.. alamat lagi kronik lah semuanya....

Ekonomi drop... rakyat makin tak akan sabar.... Menteri Kewangan?? ntah apa yang dier buat... tak nampak ader idea dari dia untuk rakyat....

Adoilah....

Bersabarlah...





*** 20 Mac 2020 happy birthday to awak ***

2 comments:

  1. bala tetap bala
    orang sakit dah sakit ni yang duk kat rumah bekeluarga
    perlu makan anak kecik nak susu
    bil perlu dibayar bukan semau orang ada internet bank lambat bayar denda
    puak ni peduli apa - bil mai macam selalu jugak
    kalau sampai nak bagi susah keluar nak beli barang memnag la tak patut
    ekonomi jangan ceritala memang lingkup

    dulu perintah bekurung 69 pun ada masa dibenarkan untuk keluar beli
    barang sapa pernah rasa tahu la

    kerajaang dunia memang ingkar akan perintah kerajaan Allah
    baru sikit Allah balakan manusia dah gelabah
    lepas tu gaduh rakyat ingakr perintah kerajaang dunia
    akai ada ka pikir la sama jngan belagak snagat ngan Allah
    pemilik alam ini

    ahad ni dengar kabar askar akan bantu kuatkuasa
    buat hukum jangan smapai nak dzolim rakyat
    mopti tu dah mula bekokok bedosa rakyat ingkar perintah
    kerajaang dunia ingkar perintah Allah tak bedosa ka

    masa Allah bagi senang janagn boros nak buat benda tak penting hanya nak
    reka projek untuk bagi kerabat dapat duit cara mudah
    langit bukan selalu cerah

    Yusuf berkata: "Supaya kamu bertanam tujuh tahun (lamanya) sebagaimana biasa; maka apa yang kamu tuai hendaklah kamu biarkan dibulirnya kecuali sedikit untuk kamu makan.

    Kemudian sesudah itu akan datang tujuh tahun yang amat sulit, yang menghabiskan apa yang kamu simpan untuk menghadapinya (tahun sulit), kecuali sedikit dari (bibit gandum) yang kamu simpan.

    ada orang hari ni jumaat rasa kekok solat dzohor tapi ada orang suka

    Dia telah menciptakan manusia dari mani, tiba-tiba ia menjadi pembantah yang nyata.

    Ya Allah memnag ramai ynag suka membnath akan perintah Mu
    صَدَقَ اللهُ اْلعَظِيْمُ

    ReplyDelete
  2. Menteri PN biar harga topeng muka dinaikkan 150%. Ni kerajaan ketuanan melayu nak jaga ehwal melayu atau nak bagi mampuih orang melayu? Pendapatan purata majoriti melayu bukan byk mana

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1