Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 July 2015

Gerakan Harapan Baru Bakal Berpecah?

Bhai/DeeDee semua...

Gua just nak bawak senario ini... Sekarang nih kemungkinan besar GHB dapat menjadi sebuah parti baru dengan kelulusan ROS...  Maka akan berduyun-duyunlah orang masuk dan menjadi ahli parti baru ini.... Tak akan ada masalah kalu yang masuk itu tiada jawatan apa-apa sama ada diperingkat Parlimen atau DUN...

Tapi kalu yang masuk tue ader jawatan dalam Parlimen atau DUN... apa agaknya yang akan berlaku... Kalu mereka tidak melepaskan kerusi Parlimen atau DUN yang dimenangi atas tiket parti dan bukannya tiket individu... Maka pastinya mereka akan dikenang dan dikutuk serta dilabelkan sebagai YB lompat...

Maka apalah bezanya mereka dengan Zulkifli Nordin dahulu... Dengan Wee Choo Keong dahulu... Dengan Osman Jailu di Perak dahulu... Atau apalah bezanya sikap dan tingkahlaku mereka yang kekal memegang jawatan dan kerusi itu dengan Ibrahim Ali....

Jika mereka letak jawatan dan lepaskan kerusi tu.. Maka akan berlaku PRK... Masalahnya bagi senario di Kelantan... PAS sure akan bertanding di semua kerusi tersebut.... Dan belum tentu PAS boleh menang dengan mudah dan bergaya...  Ikut apa yang saya tahu... Akan berlaku pertembungan... Memang akan masak la kalu camnie...

So... Ikut apa yang saya tahu... Kelantan akan dimiliki oleh UMNO/BN selepas PRU14.

11 comments:

  1. Memang nak suruh BN/UMNO menang kasi ajar sama PAS....padan muka

    ReplyDelete
  2. Moral lompat parti G18 tidak sama dengan kes Zulkifli Nordin dahulu... Dengan Wee Choo Keong dahulu... Dengan Osman Jailu di Perak dahulu..

    ReplyDelete
  3. lu silap bhai,

    mrk tak sama mcm katak2 yg di byr tu.

    dlm kes ini, GHB mendpt simpati orgramai. mrk tidak dibyr utk tukar haluan. mrk dihalau secara hina dan tak Islamik oleh org2 yg mengaku ulama.

    umum dah tau apa cerita dan kezaliman yg dilakukan terhadap mereka.

    cth. YB Husam yg digelar sbg mb swasta. dia sibuk tolong rakyat yg kena banjir dgn inisiatif sendiri tubuhkan Yayasan Darul Hijrah dan minta bantuan Selangor. YB Nizar dikenali dikawasan dia sbb dia buat kerja. sbb tu si pj perak bising bila YB Nizar buat lawatan jumpa rakyat. takkan wakil rakyat tak boleh jumpa rakyata yg undi dia???

    tapi lu pun mesti ingat. org yg dilihat sokong geng uolamak tak semestinya sokong ulama lebih2 lgi yg kena tendang dari jawatan.

    ReplyDelete
  4. Salam C++

    Oi brother! Senarionya berbeza. Puncanya juga berbeza. Ini buat parti baru. Bukan melompat ke parti yang sedia ada.

    Keadaannya sama macam masa parti keadilan dibentuk dulu. Tidak pulak diorang semua digelar ADUN/MP lompat?

    ReplyDelete
  5. pertembungan pasti sentiasa terjadi antara yang batil dan yang haq
    tidak ada gunanya berpakat tak kira dengan pihak mana sekali pun
    kalau hukum Allah disekat sekat
    boleh berambusss

    ReplyDelete
  6. SAYA lebih menghormati mereka sekalipun dituduh kecewa dari kabilah PAS yg mulutnya Isle isle, jubbah, jubbah TAPI kelaku
    1. Berpolitik dalam mutamar mengunakan Cai ( mengalah cara Israel)
    2. Mulut lonkang Membaruakan Jemaah parti sendiri
    3. Menjebon, mentololkan Jemaah saudara seagama
    4. Menuduh tanpa saksi pengedar pil kuda dan MENGHUKUM dengan meletakkan calon Pas
    5. Mulut isle isle tapi PONTENG dewan Rakyat sedangkan ada isu penting dibahas
    6. Memutus hubungan tetapi sebok nak elaun jawatan di Pulau Pinang. Ada telur kalu letak jawatan Ostad oii.
    KESIMPULAN
    1.Anggota harapan baru lebih bermaruah dari Jemaah Pas yg mendokong Kepimpinan Cai. kerana duit dan jawatan di Penang dan Selangor mcm alas an nak kekal pegang jawatan.
    2.Team Harapan baru anda lebih bermaruah dan Parti anda memang sedikit lemah TAPI dengan sokongan PKR dan DAP maka Harapan baru tetap akan kuat serta ada kuasa tawar menawar PAS dlm Pakatan 2.0 tinggal 2/3 sahaja lagi dan lg 1/3 diambil oleh harapan Baru. 3.Terserah PAS nak bersama atau keluar PR, Realitinya ialah jd PAKATAN BER-4
    4.Jika ada adun Pas Selangor menyertai Harapan Baru wajar diberi jawatan Exco atas kapasiti Pakatan Ber-4. Maka 1 exco Pas perlu dikurangkan diserah pada Harapan Baru. Jika pas tak setuju kena keluar dari Pakatan 2.0 . Kerajaan negeri tetap teguh kerana 2 adun Pas ke pasukan Harapan Baru ( PKR. DAP dan Harapan Baru tetap ada Majoriti Mudah)

    utuhkabin

    ReplyDelete
  7. Molek sangat jika Kelantan dapat dikuasai oleh UMNO/BN, sebabnya pimpinan PAS Kelantan khususnya dan pusat amnya sekarang ini pun adalah barua UMNO/BN. Ketika itu, barulah puas hati Hadi sebab perasaan dengkinya mungkin ada melihatkan PAS Kelantan telah beberapa penggal berjaya menguasai negeri tersebut berbanding Terengganu yg hanya satu penggal.
    shj.

    ReplyDelete
  8. Ini semua penangan dpd sifat angkuh dan sombong TGHA. Beliau patut sedar sejak PAS dibawah beliau iaitu setelah kematian TGNA, banyak kemusnahan berlaku. Ini kerana idea beliau yg mahukan pada UG. Dan tingkah laku serta ucapan beliau yg begitu nyata mahukan UG bersama UMNO..
    TIDAK ADA VOTE UTK PAS KALI NI

    ReplyDelete
  9. betoi ka depa ada penyokong...cepat le tubuh party baru kami nak tengok...biarkan siluncai terjun dgnlabu2nya

    ReplyDelete
  10. Pas dalam keadaan amat terdesak sekarang,

    Solusinya Presideng harus letak jawatan dan mulakan muafakat semula.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  11. mat sabu n the geng ni nk memperjuangkan islam yg syumul..sejak kalah dah nmpk yg syumul...ilmu agama depa ni tingi dr puak 1 lg..dia nk berdakwH kt dap tu...kan tinggi tu
    .tingi idea tu...skrg mmg x nmpk.skrg yg nmpk dia mengikut dap dan nuar.bila dah buat parti sendiri yg syumul lak tu maka mudah la sikit tarik dap me islam...smoked?hebat Jan?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja