Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 July 2015

Tolonglah Bijak Sikit Macai Ooi..

Bhai/DeeDee semua...

Kecoh dan kepoh dalam Internet pasai dokumen yang dikeluarkan oleh SarawakReport... Gua seperti biasa akan tengok aper-aper pon dari sudut undang-undang dan peelembagaan.... Biasalah gua...

Nih gua sertakan dua dokumen tue... Yang katanya adalah dokumen palsu... Sori bhai... Gua tak berani nak kata palsu sampai gua dapat tengok dokumen tue kat tangan sendiri realtime... Ader paham ka... Selagi gua tak dapat tengok in-hand... Semuanya still ader doubt.... Ader unsur syak... Dan boleh dipertikaikan... Okeh...


Bagi dokumen yang discreenshotkan kat atas nih...  Kita huraikan iikut sebelah kanan dan sebelah kiri...

Okeh.. Bagi dokumen yang kat sebelah kiri tue.. Ianya adalah dokumen yang betul... Dokumen waran tangkap yang dilaksanakan dan dikeluarkan oleh PDRM setelah mendapat arahan daripada Mahkamah. Ianya perlu ditandatangani oleh Majistret paling kurang pun.

Manakala...

Dokumen yang kat sebelah kanan pula aderlah dokumen yang dikenali sebagai kertas pertuduhan.... Kertas pertuduhan nih biasanya ader banyak versi... Versi deraf pertama... Versi deraf kedua... Versi deraf akhir.. Atau versi pertuduhan di Mahkamah..... Dan ianya adalah sah serta legal walaupun ditulis menggunakan perisian komputer paling cikai atau mesin taip...  Selagi mana ianya dikeluarkan oleh Pejabat Peguam Negara... Ianya cuma akan ditandatangani hanya apabila ianya menjadi kertas pertuduhan di Mahkamah.... Walaupun ianya deraf, ianya masih tetap sah...

Oleh itu kepada semua orang.... Tolong aaa belajar sikit tentang beza diantara kedua dokumen nih dan jangan jadi bodoh macam macai.... Cukup-cukup lah macai sajer yang bodoh lagi taksub... Tak kisah la macai itu berstatus peguam atau pegawai kanan Kerajaan Malaysia... Please aaa jangan buat malu...

Pi la belajar balik aaaa..

4 comments:

  1. macai ameno ada yg bijak ke???
    baik lagi lembu dari macai

    ReplyDelete
  2. Betul. Waran tangkap dan kertas pertuduhan lain. Yg beredar sekarang ialah deraf kertas pertuduhan. Nak tahu betul ke tidak kertas pertuduhan tu, saya rasa kena tanya si Patail tu.

    ReplyDelete
  3. lani cerita pasai kertas tuduhan bukan waran
    botoi ka tarak botoi
    itu pun tak kesah lagi
    yang penting itu duit masuk ada salah ka tak salah
    hakikatnya semua dah bocai
    namrud kalah berhujah dengan Nabi Ibrahim akhirnya dihukum bakar
    perangai macam dari dulukala lagi dah ada sampai lani

    ReplyDelete
  4. macai tahu dah .....kalau dapat tipu orang felda, orang ulu-ulu macam ulu pahang, orang sarawak dan orang sabah .... fixed deposit umno-bn selamat .... garenti boleh menang punya .... itu sebab sekolah-sekolah di kawasan tersebut dibiarkan dan terbiar tak mahu dia orang cerdik ......

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja