Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

10 September 2021

La Iqraha Fid Deen

Bhai/DeeDee semua...

Islam telah menggariskan "La Iqraha Fid Deen" .... dimana Tiada Paksaan Dalam Beragama ...

Tapi tetiba ader puak-puak yang nak buat Rang Undang-Undang Baharu... yang gua nampak bercanggah dengan apa yang telah digariskan dalam Islam.... Kenapa kena buat camnie? Takut sangat kenapa? Lemah iman? Lemah amal? Adoila...



Kerajaan Sabah hari ini menyatakan penolakan mereka kepada cadangan Putrajaya memperkenalkan akta baru bagi mengekang penyebaran dan pengembangan agama selain Islam.

Ketua Menteri Hajiji Noor berkata pendirian itu diambil berdasarkan kepada situasi Sabah yang mempunyai pelbagai kaum dan agama namun tetap hidup aman damai sejak sekian lama.

Walaupun mempunyai pelbagai kaum dan anutan kepercayaan masing-masing, katanya, penduduk Sabah mengamalkan sikap saling hormat-menghormati antara satu sama lain dan tiada masalah timbul.

Menurut Hajiji lagi kepelbagaian kaum dan agama itulah yang menjadi tonggak perpaduan rakyat di Sabah.

"Maka Sabah menolak cadangan kerajaan Pusat untuk memperkenalkan Rang Undang-undang (RUU) Akta Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam," katanya hari ini.

Dalam kenyataan sama Hajiji menambah Sabah berpegang kepada prinsip kebebasan beragama seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan Perjanjian Malaysia 1963 (MA63).

1 comment:

  1. kalau undang2 itu untuk menghalang yg bukan islam menyebarkan agama mereka, maka yg bukan islam pun akan minta undang2 yg sama bagi islam tidak boleh menyebarkan dan menyampaikan islam kepada orang yg bukan islam, maka islam tidak boleh lagi untuk berdakwah kepada orang yg bukan islam...terbantut perkembangan islam...kenapa takut sangat lebai2 ni kepada agama lain, seolah2 iman orang islam ni nipis sangat, 64 tahun kita sudah merdeka, ada tak satu tempat atau perkampungan melayu kristian, atau melayu hindu, atau melayu budha???.. negara kita inilah yg paling susah pendakwah2 agama lain untuk memurtadkan umat islamnye, iman orang2 melayu ni sangat kental...walaupun ada yg tidak mengamalkan islam tapi tidak semudah untuk mereka menjadi murtad..yg kita takut sekarang ini adalah pengamal islam tapi sesat..ini lagi bahaya, kerana dilihat macam islam tapi mengheret pengikutnye kejalan yg sesat dan menyesatkan, sehinggakan sudah ada penempatan mereka untuk menjalankan aktiviti sesat mereka..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1