Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 September 2021

Mana Ada Kakitangan Bukan Melayu Di Pejabat Tanah

Bhai/DeeDee semua...

Di Semenanjung Malaysia nih.... mana ada kakitangan bukan Melayu di Pejabat Tanah ... Mana ader kakitangan bukan Islam bertugas di Pejabat Tanah.... Biasanya dari Kepala Ketua sampailah yang level paling macai pun mesti Melayu...

Dah Melayu... mestilah Islam kan.... Hahaha .... dan antara pejabat yang paling kerap anjurkan program bubur lambuk time Ramadhan... program berbuka puasa di bulan Ramadhan... malah setiap Khamis atau Jumaat mesti ader program baca Yaasin....

Hahahaha....

Tapi Rasuah, Tumbuk Rusuk dan sebagainya langsung tabley tinggal... Hahaha...

Bila nak pencen.... ader yang dapat offer pi buat Umrah dan Haji.... lepas pencen... staff paling cikai pon akan ader lot tanah sampai berpuluh ekar.... tanah kebun... tanah pertanian.... tanah rumah.... tanah industri.... Malah ader yang sampai beratus ekar.... hahahaha

Kalu kereta tue.... hahaha.... mana ader yang pakai cikai-cikai.... Hahaha.... apa susah... beli kereta bayar muka jer.... bulanan ader orang boleh cover..... hahaha

Ini realiti... ini fakta....

Kalu tidak macam mana boleh tanah Hutan Simpan Kekal (Raub) dan sebagainya boleh kena rembat ratusan ekar diteroka..... Hahaha



2 comments:

  1. Maszlee Malik mendakwa Muhyiddin Yassin mendesak Dr Mahathir Mohamad memintanya meletak jawatan sebagai menteri pendidikan kerana isu kontrak membabitkan YTL Communications Sdn Bhd membekalkan peranti paling 'cikai'.

    Elok YTL Communicatuon Sdn Bhd tidak diberi kontrak itu sebab YTL menyeduskan peranti paling 'cikai'.

    Pengguna dakwa dapat telefon ‘cikai’. Video yang dimuat naik pelayar VestaEris di YouTube.

    Tular video di media sosial mendakwa sebuah syarikat telekomunikasi membekalkan telefon bimbit tidak berkualiti kepada pengguna di bawah subsidi Jaringan Prihatin bagi tujuan Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR) untuk golongan B40.

    Dalam buku terbaharunya “Memori Bukan Memoir”, Maszlee berkata beliau dipanggil sebanyak lima kali untuk bertemu Mahathir yang juga perdana menteri ketika itu, mengenai perkara terbabit.

    Daripada dua pertemuan itu, kepimpinan tertinggi Kementerian Pendidikan turut bersamanya menjelaskan keputusan untuk tidak menyambung kontrak YTL sebagai penyedia khidmat untuk projek 1BestariNet, yang dimulakan Muhyiddin pada 2011 ketika menjadi menteri pendidikan.

    Video berdurasi 10 minit 34 saat itu dimuat naik di saluran YouTube oleh pemilik akaun menggunakan nama ‘VestaEris’.

    Difahamkan punca video klip itu ditularkan ialah disebabkan kecewa kerana tidak mendapat telefon bimbit mengikut spesifikasi seperti diharapkan.

    “Ramai buat video ini kerana tidak puas hati. Mana tahu ada orang terdesak nak guna telefon, tetapi dapat yang ‘cikai’ (kualiti rendah).

    “Masing-masing macam sampah. Semak spesifikasi telefon dan kebanyakan macam sampah,” katanya menerusi YouTube yang yang dimuat naik pada 15 Mei lalu.

    Individu di sebalik klip video tersebut turut mendakwa, antara spesifikasi yang tidak sesuai digunakan ialah kamera menggunakan megapixel yang rendah, jangka hayat bateri tidak lama dan perisian tidak relevan untuk digunakan pada zaman ini.

    Kenapa tak bagi saja pada Telekom Malaysia dari syarikat kroni Cina yang membekalkan peranti paling cikai.

    ReplyDelete
  2. mmg betol tu, aku ada kawan kat pejabat tanah( taklah rapatsangat).pernah tanya dan mintak tolong bagi info kalau2 ada mana2 tanah / lot yg dibuka/jual atau yg nak kena lelong. memanjang takda aje jawabnya bila jumpa.last nya aku pon faham pasal cakap bermodal air lior basi aje.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1