Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

16 September 2021

Era Baru Demokrasi? - Bangang Lagi Membangangkan

Bhai/DeeDee semua...

Tulisan gua kali nih nak menyanggah tulisan mamat dibawah nih... yang katanya adalah Pengarah Komunikasi REFSA..


Kalu ikut tulisan mamat nih.... Inilah bentuk demokrasi alaf baru ... dimana yang menang tak menang semua.... hahaha... nampak sangat bangangnya mamat nih...

Wei... Ini bukan era baru demokrasi... ini bangang...

Deyy thambi....Yang menang kena jadi pembangkang la skrang... hanya kerana ader katak-katak yang melompat ... katak yang takder integriti.. kata yang menghina mandat yang telah diberikan oleh pengundi... hanya ikut kepala depa ja... katak-katak yang lagi hina dari babi dan anjing...

Demokrasi ker jadahnya... bilamana penentuan kuasa ditentukan oleh Statutory Declaration (SD) yang boleh sahaja ditipu dan diejast untuk kepentingan berasaskan siapa yang boleh tunjukkan duit, pangkat dan jawatan...

Semuanya main SD jer... yang lagi celaka tue... SD pun ader dua salinan... satu sokong belah sini... satu sokong belah sana.... ikut mana suka la....  adoilah...

Yang lagi bodoh dan bangang adalah apabila percaya dengan SD sahaja sudah cukup untuk mengesahkan kuasa tanpa perlu diuji dalam Parlimen.... dan Parlimen kini dilihat macam lelucon jer... Macam Singa yang pakai gigi palsu....

Nak buat macam mana... pihak yang nak tentukan SD pon jenis terkenal berpihak... jenis bias... jenis yang kita tau arah mana condongnya.... adoilah....

So.... penulisan mamat nih agaknya ditulis selepas pekena gam cap Dunlop dan cokoroi agaknya... langsung kelaut dari realiti sebenar... Hahaha... hancuss lar....

Ini semua bukan demokrasi... tapi adalah "demo dah kasi" ... bangang lagi membangangkan..


1 comment:

  1. demokrasi ajaran dari mana
    ajaran sesat ka
    ada ajar bab akhirat ka
    bab dunya pun mavam sial selama ni
    pi mampuih la

    Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman sangat cinta kepada Allah.
    Dan jika seandainya orang-orang yang berbuat lalim itu mengetahui ketika mereka melihat siksa (pada hari kiamat), bahwa kekuatan itu kepunyaan Allah semuanya dan bahwa Allah amat berat siksaan-Nya (niscaya mereka menyesal).

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1