Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 March 2016

Cerita Tipu Ayah Angkat Jeming Hase

Bhai/DeeDee semua..

Ini first time dalam sejarah gua cilok orang lain punya artikel.. Tumpang share aaa Hj Joe.. Sori aa gua rembat artikel lu,,, hahaha

Cerita Tipu Ayah Angkat Jeming Hase....

Seorang Mamak Tua sungguh kepanasang. Puas dicuba pelbagai jampi yang dipelajarinya, namun Romeo dan Juliet tidak juga luruh. Malah mereka semakin gagah.

Lepas seekor-seekor orang Mamak Tua kecundang. Tidak di sangkanya anak kesayangannya Mukhtar pun terkena. Orang harapannya juga disembelih di depan matanya dengan penuh bergaya. Akhirnya terkulai Mahmuddin.

Akhirnya beliau mundur setapak. Dahulunya mundur setapak ini sangat menjadi. Terpelanting Ibn Khairi ketika sedang ketiduran.

Kali ini beliau terpaksa guna sedikit cara lain. Dipanggilnya adik angkat kesayangan. Jeming Hase. Disuruh Jeming Hase tulis sekeping surat. Surat itu hendaklah kelihatan datang daripada penjara. Di mana bersemadinya pahlawan agung Panglima Berantai.

Kemudian, surat daripada Panglima Berantai itu hendaklah di hantar kepada semua Woklong. Sebaik menerima sahaja surat daripada panglima berantai itu, semua Woklong jadi keliru. Kepeningan.Benarkah, betulkah sabda ini. Sohih kah? perawinya boleh dipercayaikah?

Akhirnya Woklong yang sudah lama gila mahu menjadi Raja hadir mendengar bobokan Mamak tua itu. 

Balik daripada sidang itu semua orang menyumpah. Aku di tipu oleh Mamak Tua lagi.

Ketika itu Romeo dan Juliet sedang berlatih melempar gelas sambil mendengar lagu Gerua!

tumse juDa jo
dil zara sambhal ke
dard ka wo saara
kohra chhan gaya

maksudnya:

bila hatiku mengawal dirinya sendiri,
dan berhubung kuat denganmu,
semua kabus kesakitan yang ada
hilang begitu sahaja..

Benar kata cicak, gelas pun tak pecah.

kah kah kah..

-thehjoSaMa-

3 comments:

  1. kita boleh tak bersetuju dlm sesuatu oerkara tetapi matlamat besar masih sama. no problem. jgn jd mcm omakkau sudah.

    ReplyDelete
  2. ... lepas nie bhai... Mahmuddin akan jadi PM... Selangor maintain PKR pegang, Penang, still DAP yang control... Kelantan pulak Amanah pulak take over... UMNO tak kan kacau lagi pembangkang kecuali PAS...

    Cobol

    ReplyDelete
  3. keliru sebab tak da istiqomah
    suka ambek jalan tumpang babak yang sementra ada
    kalahkan bn bukan setakat turunkan 1orang
    selagi tak kalah bn lawan tetap lawan
    takda nya sat nak puji baguih sat pi mampuih

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1