Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 May 2015

Air Tujuh Longkang

Bhai/DeeDee semua...

Aper kelas amik air tujuh sungai... Baik amik air tujuh kolam kumbahan Indah Water ker... Atau atir tujuh longkang ker... Tak pon amik air tujuh limbah .... Hahaha

Khurafat tak abis-abis... Adah la konon... Baca mantera ntah aper-aper .... Siap macam ader sembahan dan ancak berbagai... Ini benda-benda nih semua jauh dari Islam... Ader tok peti pon stakat Harus ja.... Semua pon Harus... Kain kuning la... Baju kuning la... Nasib baik tak guna taik warna kuning....

Bangang tak abis-abis buat benda khurafat dan sesat.... Aper la nak jadi... Lagi ader perasan jadi ketua agama.... Cheyy... Boleh blah lar.... Gua kalu bab benda khurafat nih... Tak kisah ka mana puak yang buat... Memang gua hangin satu badan... Bodoh buat keeja bangang layan sangat si jin penunggu kayangan... Bodoh aper.... Tulah la... Dolat la.... Semua tue mengarut....

Cukup-cukup la buat kerja khurafat nih... Cukup-cukup la... Baik la bertaubat selagi nyawa masih ader... Jangan la dah dekat nak terkojol macam sorang itu hari... Boleh plak buat layan persembahan Ya Banana ....  Ingat-ingat la.... Jangan buat kerja khurafat dan sesat nih.... Cukup la akhurafat selatan buat itu hari... Jangan la khurafat tengah pon nak buat samer...

Benda yang tak baik nih kiter buang jer la dari ritual... Jangan la disimpan lagie.. Jangan la diassimilasikan lagi.... Taubat la.... Aper daaaa... Jangan buat kerja bangang boleh ka??? Nak jadi setan ka? 

Rentikan la...

Ader paham ka???

9 comments:

  1. Penduduk Halau Demo Penyokong PAS Proulama, Buat Kacau Di Permatang Pauh !

    Memasuki hari terakhir berkempen, berlaku kekecohan antara kumpulan yang mengaku diri mereka sebagai "proulama" dengan penduduk Kampung Kubang Semang, Permatang Pauh. Kira-kira jam 5 petang, kumpulan yang diketuai Ketua Penerangan PAS Bagan Azmi Jaafar bersama kira-kira 10 lagi pengikutnya berkumpul di simpang tiga berhampiran stesen Petron Kampung Kubang Semang. Kumpulan itu membawa sepanduk yang bertulis "Hudud hukum Allah" dan "Pemuda bersama kepimpinan ulama". Bagaimanapun, tidak sampai seminit, dua lelaki yang berada di kedai makan di seberang jalan simpang tiga itu menghampiri kumpulan tersebut dan menghalau mereka. Kemudian seorang lelaki menjerit ke arah kumpulan itu dengan berkata: "Jangan buat kacau di kampung kami. Hangpa (kamu) semua bukan pengundi di kawasan ini.” Selepas itu, berlaku tolak-menolak apabila lelaki tersebut cuba untuk merampas sepanduk kumpulan terbabit. Keadaan bertambah kecoh apabila sekumpulan penduduk kampung yang berada di kedai makan di seberang jalan turut mengerumuni kumpulan tersebut dan menghalau mereka. Salah seorang lelaki tersebut kemudian mengambil pembesar suara daripada Azmi sebelum membalingnya ke lantai. Azmi kemudian meminta kumpulannya berundur dan pergi ke tempat lain selepas melihat penduduk kampung semakin berang dengan kehadiran mereka.

    ReplyDelete
  2. janji perut kenyang...
    Harus sana...Haram sini..
    ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  3. 2:22. Dialah Yang menjadikan bumi sebagai hamparan bagimu dan langit sebagai atap, dan Dia menurunkan air (hujan) dari langit, lalu Dia menghasilkan dengan hujan itu segala buah-buahan sebagai rezeki untukmu; karena itu janganlah kamu mengadakan sekutu-sekutu bagi Allah, padahal kamu mengetahui.

    ikut amalan orang orang terdahulu kalau tak buat nanti takut mai gangguan
    rosak sudah keyakinan

    ReplyDelete
  4. tok peti kata bomoh tu sesat......abis pe hal lak tok peti biar je....takkan tok peti kata harus plak

    ReplyDelete
  5. Kah kah kah kah!

    Sedap tajuk kali ini. Mmmm... btw, aku orang Kuala Kangsar.

    Kah kah kah!

    ReplyDelete
  6. Kalau betul ada dolat, ngaper org putih jajah jin sblum deka dulu tak kena dolat tu? Kena tulah atau badi pun idak juga, ngaper? Dolat omputih lagi hebat kut....

    ReplyDelete
  7. Kah kah....orang MELAYU dan Tok Peti Banjar mmg BANGANG mau sembah ini FREE LOADER @ ketua agama......

    ReplyDelete
  8. bhai kena hebahkan,

    duit nak pergi haji korang digunakan utk beli selamatkan 1MDB.

    http://thebenchmark0.blogspot.com/2015/05/a-new-deal-for-malaysia-tabung-haji-and.html

    ReplyDelete
  9. Salam Bhai,

    Melayu tak dpt dipisahkan dgn khurafat dn syirik. Hanya Islam saja yg ada jaminan. Itupun kalau mantap imannya.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja