Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 May 2015

Gabenor BNM Pun Tak Telus

Bhai/DeeDee semua...

Abis la kiter semua... Abis la... Hancuss.. Kalo dah Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM) pun tak telus... Saper lagi yang kiter harapkan untuk menjaga kepentingan kewangan dan ekonomi negara.... Aper masalahnya nak dinamakan agensi tue... Semua tahu agensi yang ader kuasa menyiasat kesalahan berkaitan kewangan dan ekonomi nih ader 4 jer.... 

1. Suruhanjaya Sekuriti
2. PDRM (bawah JSJK Bukit Aman)
3. PAC
4. BNM

Itu jer tiga agensi yang adee authority nak siasat perkara berkaitan kepentingan negara dalam kewangan dan ekonomi.. Lain dari tue takder... Aper yang pelik pon....

Takkan la BNM nak kasik benda nih disiasat oleh syarikat audit swasta kot... Takkan la nak bagi Yayasan Kepimpinan PERDANA untuk buat siasatan... Bangang ker aper nih... Agak-agak la nak menipu dan mengarutnyer...

Aiyo.... Lawak siot... Hahaha...




5 comments:

  1. Bapak burit anak kelentik

    ReplyDelete
  2. Aku dah lam memang x percaya pada bank negara

    ReplyDelete
  3. Gabenor BNM ni memang dah terkenal dgn kebodohannya. Duit mengalir keluar berbilion-bilion setiap tahun pun dia tak tahu atau buat tah tahu? Semua OK walau ekonomi semakin hancur. Kerjanya jadi rubber stamp aje kepada najib & kuncu2nya. Janji gaji & elaun masyuk tiap bulan, apa nak jadi dia apa kesah..............Siap dpt anugerah gabenor bank terbaik lagi. Hancur.............

    Negara hancur ditangan melayu umno & melayu pelahap.......

    abuamir

    ReplyDelete
  4. ada lagi satu
    yang banyak kuasa kalau tak bagi siasat apa bole buat
    sarikat natang apa asik banyak masaalah

    ReplyDelete
  5. Sat kata duit Negara mengalir keluar.. sat kata jual harta Negara..yg mana satu ni?? Tau tak apa tu FDI? Tau tak byk harta Negara lain kita dah beli masa Negara lain alami kejatuhan ekonomi ni? dah macam Guthrie versi 2.0

    aymy8888

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja