Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 May 2015

Kalaulah Tabung Haji Dikendalikan Oleh PAS

Bhai/DeeDee semua...

Sori la... artikel nih mesti akan menyebabkan ramai yang akan marah gua.,... Hahaha... tambah lagi kengkawan yang jadi Ahli PAS... err... gua pon ahli PAS gak.... hahaha.... Memang la memang... Hahaha

Ini satu soalan yang best....

Kalaulah Tabung Haji dikendalikan oleh PAS

1. Apakah yang akan berlaku pada dana pendeposit
2. Berapakah agaknya dividen tahunan yang pendeposit dapat
3. Apakah cabang-cabang segment pelaburan yang dibuat
4. Bagaimanakah pertumbuhan aset yang janakan
5. Bagaimana dengan kos untuk menunaikan haji.

Sebenarnya banyak lagi soklan yang gua nak tanya.... tapi gua kasik la chan lu orang plak yang tanya.... Hahaha... amacam...

Then.... sebelum lu orang nak bayangkan bagaimana PAS kendalikan Tabung Haji... aper kata lu orang tanya benda nih ngan PAS dulu....

"Aper citer ngan KOHILAL wahai ostad-ostad walaun ooi" ,,,,, Hahahaha


13 comments:

  1. Jangan diberi orang politik kendalikan dana awam seperti Tabung Haji! Sama je depa ni...Bagi golongan yg betul-betul professional dan layak sahaja. Kalau nak sangat org politik kendalikan, tubuh Tabung Haji Org Poltik....semua orang politik boleh carum dgn banyak dgn hasil pendapatan rasmi dan tak rasmi mereka, bagi org politik jadi pengerusi dan lembaga pengarah, bangunkan layanan haji high class dsb.!! Tengok nanti depa setuju tak agaknya???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dengan saudara. Jangan lupa untuk memerhati cara hidup sebahagian dari pemimpin PAS terutama yang bertitle ulamak yang telah "DI BERI KERUSI" baik sebagai adun atau pun AP. Gaya hidup mereka berubah.
      Bayangkan apa rupa TH haji kalau di kendalikan oleh mereka. Lima sebab yang di nyatakan itu pun belum tahu apa jawapan nya. Kohilal lingkup. Collection Harakah di khabar kan turut kena kebas.
      Lantaran itu perlu di fikir kan kerana di dalam PAS sendiri sukar untuk mendapat kan mereka yang amanah.

      Delete
  2. Kohilal hahahahahah hangus and bungkus

    ReplyDelete
  3. Hahaha....pedih pedih...redha je la klau jadi mcm tu..hahaha...

    ReplyDelete
  4. Lagi melingkuplah jawabnya. Habis nanti anak beranak mereka jadi penyamun mcm lembaga hitam tu. Dah kantoi pun lagi ckp besar. Dia ingat duit simpanan tu duit makbapak dia punya ke? Dahlah sapu gaji + bonus juta2 setahu lagi mabu makan komisen betul2 jahanam punya lembaga.^

    ReplyDelete
  5. Hukum hudud adalah keutamaannya, bagaimana mereka boleh bercakap dalam hal ekonomi kalau hukum hudud belum dibentangkan dalam parlimen ?

    Walau ramai yang mencemuh agenda langkah Kajang..... namun disebalik tabir tak ramai yang faham bahawa PAS yang diketuai oleh Hadi juga adalah penyamun tarbus yang berselindung dibelakang Khalid Ibrahim.

    Jika tidak dibendung kegiatan Khalid/Hadi, harta kekayaan Selangor akan dipunggah keluar dari negeri itu atas nama projek pembangunan islam acuan PAS. Alhamdulilah......mereka tak sempat buat....he..he..he..

    ReplyDelete
  6. orang politik dah ada gaji bagi la pulak orang lain yang mampu
    berapa banyak mau bagi kat depa
    celaka betoi la puak ni

    ReplyDelete
  7. Alamat baru DCM: www.duniacacamarba2.blogspot.com. Harap dapat dikemas kini di blog tuan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Kalau untung semua usaha kitorang, bila rugi bukan salah kitorang. Bila urusan ekonomi, diberi kepada yang bukan ahlinya maka sama aje akibatnya nanti. Lepas tu pulak jenis yg, biar timbalan, ahli lembaga semuanya geng kita mcm NA cakap, org lain mane fakeh mcm kitorg. Bila buruk disuruhnya orang lain betulkan, bila dah cantik disumpah seranah pulak orang tadi. Ulama' bisu dah satu hal makan sendiri dosa tu, ulama' yang berdegar2 walaunnye ni sah2 dihasutnya lagi orang lain. Bukan marah, nasihat ea.

    #Kipidap#SayNoToGengPilKuda

    ReplyDelete
  9. Kalaulah pas yg kendalikan lembaga tabung haji gua rasa lagi banyak lembaga yg akan menjelma. Tapi bkn lembaga hitam mcm umno. Yg akan muncul ialah lembaga pakai serban. Nampak mcm malaikat tapi sebenarnya penyamun.

    Kena pulak haji hadi yg jadi presiden serba tak tau apa... mampos melingkup seperti melingkupnya kedah dan terengganu.

    ReplyDelete
  10. aku rsa lebih truk dari yg sediada pakat brebut utk menumpang sekaki. mau lingkup TH.

    ReplyDelete
  11. duit aku hangus dlm kohilal.....kalau benar pak haji dan pak ustad yg jaga kohilal bertanggungjawab sebagaimana syarahan mereka kat masjid dan surau2....sila ganti balik suma duit pemegang saham dan pencarum...

    ReplyDelete
  12. LINGKUP kena sapu dengan cara tuntutan pelbagai elaun, geng PASMA curi rtc...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja